In A magányos lovas akció film kaland Vicky western

A magányos lovas - The Lone Ranger

Már tavaly felfigyeltem erre a filmre, mikor kikerültek a forgatásról az első képek és megláttam Johnny Deppet egy hollóval a fején. Azonnal tudtam, hogy meg kell néznem a filmet és miután egy kicsit utána is olvastam a várakozás csak tovább fokozódott.
Johnny, western, Johnny, lövöldözés, lovak, Johnny,  Helena, vadnyugat...Igen, kitalálhattátok, hogy oda meg vissza vagyok Johnny Deppért, de nem vagyok elvakult rajongója, így tisztában vagyok a ténnyel, hogy vannak jó, sőt fantasztikus filmjei, és vannak rossz filmjei is. És sajnos a mostani filmje is az utóbbi kategóriába tartozik.







Nagyon nem azt kaptam, amit vártam. A képembe nyomtak egy újabb Karib-tenger kalózait kevesebb humorral, hajóval, akcióval és színészi alakítással, amit átültettek egy lövöldözős, cowboyos western filmbe. Én imádom a Karib-tengert és bármennyiszer megtudom nézni, de higgyétek el túléltem volna anélkül is, hogy lássam a Karib-tenger teljes történetét újradolgozva, csak hajók helyett lovakkal. Értem én, hogy nagyon nagy sikere lett annak a filmnek, de azért elvárnám, hogy egy hangyányi eredetiséget belevigyenek egy filmbe. Ráadásul ezt a  teljes ötlet és történethiányt megpróbálta a rendező a látvánnyal pótolni, ami az első 15 percben még működött is, mert a látványvilágra tényleg nem lehet panasz (mondjuk ennyi pénzből, azért már nevetséges lenne, ha még a látvány is csapnivaló lenne), de azért a további másfél órában nem igazán volt, ami lekötött volna.
Maga a történetben semmi extra nem volt, mindenki millió egyszer hallotta már: A frissen visszatért, naiv srác (Armie Hammer), aki mindenek felett hisz a törvény igazában, mindaddig míg meg nem ölik a bátyját. Na igen most jöhet a jól bevált bosszú. De persze ez egyedül nem megy, így találkozik az elvont, kissé agyalágyult indiánnal (Johnny Depp), akivel közösen felveszik a harcot a  világ ellen (Na jó csak a fél világ ellen:). Kábé ennyi a történet.

Ezen kívül még találkozhatunk a film alatt a létező összes klisével, mintha csak azon versenyeztek volna a film készítő ki tud több klisét felhalmozni: A megmentésre váró főhősnő, akiért epekedhet hős lovagunk, de természetesen nem lehet az övé, így máris megvan a szenvedés alapja. A törvény őre, aki elárulja a főhősünket a hatalomért, rosszarcú banditák, indiánok, pusztaság, rengeteg lövöldözés és persze az elmaradhatatlan lóval vágtatunk a vonat tetején jelenet...sorolhatnám napestig, de ettől függetlenül még akár lehetett is volna élvezhető a film, hisz nem egy kedvenc filmem, nem hoz semmi újat, de a megszokott alapokkal olyan jól építkezik, hogy nem lehet nem élvezni.
Sajnos azonban itt nem ez a helyzet.

Unalmas volt. És unták a színészek is. Mint mondtam imádom Johnny Deppet és kétségtelen, hogy fantasztikus színész, akinek az lett volna a dolga, hogy elvigye a filmet a hátán, de nem sikerült neki. Egész végig az az érzésem volt, hogy mindjárt elalszik. Nem tudott semmi újat hozni, mert bele volt kényszerítve egy skatulyába, amit szépen teljesített is, de semmi több. Armie Hammertől se ájultam el. Egyedül, aki egy
kis reménysugarat mutatott nekem a film alatt, az Helena Bonham Carter (féllábű kurtizán, aki puskát rejteget a műlábában:). Nagyon szeretem a színészi játékát és ebben a filmben is hozza a szokásosat, de sajnos annyira kevés szerepe van, hogy nem tud kibontakozni, így ez a kevéske kis reményem is hamar elszállt.

Aztán ott van a humor, ami a Karib-tengert is olyan felejthetetlenné tette. Na, ezt a filmet nem tette azzá. Néha-néha feldobtak egy poént az unalom tengerébe, de egyszerűen képtelenség volt kompenzálni a történet teljes hiányát.

Összességében: Elég gyenge eresztés lett, a Disney megint bebukta. Nem mondom, hogy a legrosszabb film amit eddig láttam, de óriási csalódás volt Johnny ide, Johnny oda. Persze száz százalékig biztos vagyok benne, hogy lesznek olyanok, akik teljes mellszélességgel fogják a filmet védeni (esősorban az elvakult Depp-rajongókra gondolok.), de hát ízlések és pofonok. Nekem nem jött be.

Eredeti cím: The Lone Ranger
Magyar cím: A magányos lovas

Stílus: akció, kaland, western
Nemzet: amerikai
Rendező: Alak Keshishian
Főszereplők: Johnny Depp (Toto), Armie Hammer (John Reid), Helena Bohnham Carter (Red, a kurtizán)

>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése