In A végzet ereklyéi akció Csontváros fantasy2 film könyvadaptáció Nalla romantikus2

A végzet ereklyéi: Csontváros - a film

Clary Fray (Lily Collins) egy rejtélyes gyilkosságot követően rájön, hogy különleges képességekkel rendelkezik, és a világ, amiben eddig élt nem is olyan átlagos, mint amilyennek képzelte. Miután édesanyja (Lena Headey) eltűnik, Clary csatlakozik az Árnyvadászok csapatához, akik megmutatják neki New York valódi arcát: egy démonokkal, vámpírokkal, vérfarkasokkal, félelmetes lényekkel teli világot. Az ősidők óta tartó küzdelemnek most már Clary is részesévé válik, és az Árnyvadászokkal együtt veszi fel a harcot a démonok ellen.

Sok más TMI rajongóval együtt már én is tűkön ülve vártam a filmet, számolgattam a napokat, mígnem végül elérkezett a nagy nap, és mosollyal az arcomon indultam el moziba.
Eredetileg úgy volt, hogy Vicky-vel és Zsina-val együtt fogjuk megnézni a filmet, de aztán végül nem tudtam velük elmenni, ugyanis egy másik hatalmas családon belüli rajongóval mentem moziba, mégpedig a mamámmal :) Molyon már írtam róla egyszer, hogy mennyire tetszett neki a sorozat első három része, most pedig annyit meséltem neki a filmről, hogy aztán Ő is kíváncsi lett rá. 
Szóóóval, ott tartottam, hogy elmentünk moziba. Bevallom, kicsit félve indultam neki, mégpedig azért, mert nem igazán értettem egyet a szereplőválasztásokkal, egyedül Magnus, Alec, Jocelyn és Luke tetszett. Aztán megnéztük a filmet, és rájöttem, hogy miért választották ezeket az embereket. Igaz, hogy a Jace-t formáló Jamie Campbell Bower szerintem még mindig úgy néz ki, mintha egy majmot kereszteztek volna egy emberrel, vagy hogy Lily Collins talán még az életbe nem találkozott szemöldökcsipesszel, és még sorolhatnám, viszont ezektől eltekintve tényleg jól eljátszották a szerepüket, már amennyire én, aki semennyire nem ért hozzá, meg tudom állapítani.
A történettel kapcsolatban csak annyit mondanék, hogy voltak olyan részek is a filmben, amik a későbbi részekben kapnak majd helyet, úgyhogy szerintem jogosan merült fel bennem a kérdés, hogy akkor mégis hogy lesz a Hamuváros? (Még a Csontváros bemutatása előtt elkezdték a következő rész forgatási munkálatait, mikor még azt se tudták, hogy mennyire lesz sikeres a film...) De mindegy, ezt hagyjuk a rendezőre, és mindenki másra, aki beleszólhat ezekbe a dolgokba.
És akkor elérkeztünk az egyik legfontosabb dologig, ami szerintem minden TMI rajongót egyformán foglalkoztat. Milyen volt  Jamie Campbell Bower Jace-ként? Mint, ahogy már említettem, a szerepet jól eljátszotta, de ha nem olvastam volna a könyvet, nekem egyáltalán nem jött volna át, hogy Jace elvileg egy vicces figura, aki bármilyen pillanatban képes humorizálni, vagy hogy mennyire odavan Clary-ért. Oké, volt pár szép pillanatuk, és azt is értem, hogy nem lehet mindent belesűríteni egy 2 órás filmbe, de azért mégis. Az meg, hogy az üvegházas jelenet után úgy egymásnak estek, egyáltalán nem tetszett. Nem véletlenül volt úgy a könyvbe, ahogy, és szerintem ebben maradhattak volna a könyves változatnál. De ez is csak magánvélemény.
A többi szereplő közül még Isabelle-t emelném ki. A könyvben ő volt az egyik kedvenc szereplőm, a filmben viszont kaptam egy szép lányt, aki külsőre ugyan hasonlít rá, de ha a film után kéne jellemzést mondanom róla, azt mondanám, hogy egy hideg, túl komoly lányról van szó, holott Isabelle ennek a szöges ellentéte.

Összefoglalva röviden: minden TMI-fannak kötelező megnéznie. Igaz, hogy a szereplők jellemét nem mindenhol sikerült visszaadni, de ez nem feltétlenül a színészek hibája. És, ami miatt akár most is megnézném újra a filmet, az a látvány. Volt a buksimba egy elképzelt világ, teli árnyvadászokkal és minden egyébbel, a filmnek pedig sikerült az egészet visszaadnia, úgy ahogy van, ezért aztán különösen tetszett a film.

Ez már egyáltalán nem fog a filmhez kapcsolódni, de mivel mégiscsak egy könyvadaptációról van szó, nem bírom ki, muszáj leírnom :)) Volt a Könyvmolyképzőnek olyan akciója, hogy aki megrendeli Cassandra Clare bármely könyvét, az kap 25 vagy 30% kedvezményt, már nem emlékszek pontosan, plusz ajándékba egy mozis plakátot. Mivel nekem nem volt meg a sorozat egyik része sem, meg is rendeltem az első három részt. És most jön a lényeg, innentől kezdve már csak annyit írnék hogy "úúú" meg "ááá", esetleg "óóó", de ettől megkímélek mindenkit, úgyhogy inkább megmutatom a drágáimat *-*:






























Annak pedig, aki esetleg kedvet kapott a filmhez, itt van az előzetese:


>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése