In 4 pont fantasy Könyvmolyképző Maggie Stiefvater szellem The Raven Cycle Vicky YA

Vicky: Maggie Stiefvater - A Hollófiúk

The Raven Cycle #1


Nem látó csak két okból pillanthat meg egy szellemet Szent Márk éjszakáján. Vagy te vagy a lény igaz szereleme… vagy te ölted meg őt. Blue Sargent minden évben ott áll látó anyja mellett, amikor a halálra várók elsétálnak előttük. Blue sosem látja őket: ebben az évben viszont egy fiú válik ki a sötétből, és megszólítja őt. A fiú, Gansey, az Aglionby nevű helyi magániskola jómódú tanulója. Blue egyszer megfogadta, hogy távol tartja magát az Aglionby diákjaitól. A Holló Fiúkként ismert banda csak bajt hozna rá. De Blue megmagyarázhatatlan vonzalmat érez Gansey iránt. A fiúnak egy küldetést kell teljesítenie, amelyben három másik Holló Fiú is érintett: Adam, az ösztöndíjas hallgató, a kiváltságosok mintapéldánya; Ronan, a zabolátlan lélek, akinek érzelmi skálája a haragtól a kétségbeesésig terjed, és Noah, a csendes szemlélő, aki sok dolgot észrevesz, de nagyon keveset beszél. Blue-t már egészen fiatalon figyelmeztették: ő okozza majd igaz szerelmének halálát. A lány nem hisz az igaz szerelemben, ezért soha nem is aggódott emiatt. De ahogy az élete egyre jobban összefonódik a Holló Fiúk furcsa és baljóslatú világával, már nem olyan biztos a dolgában.

Vannak azok a könyvek, amiket képtelen vagyok letenni, és ha mégis erre kényszerülök, akkor is folyton ezen jár az eszem és szinte megőrülök, ha nem tudom záros határidőn belül újra a kezembe venni. És vannak olyanok is, amiket minden gond nélkül leteszek, sőt le kell tennem, mert nem tudom egyszerre az egészet kiolvasni, csak kis szünetekkel. Ez a könyv sajnos a második kategóriába tartozott, ami azért esett rosszul, mert többet vártam volna tőle. 

Nem ez az első találkozásom az írónővel, már olvastam tőle a Mercy Falls farkasait is, így tudtam előre, hogy milyen fantasztikus lesz a könyv hangulata és stílusa. És ebből a szempontból kicsit se kellett csalódnom. Ez volt az egyetlen oka, hogy nem hagytam abba a könyvet a felénél. Ugyanis az elején nem történt semmi. De szó szerint semmi. Hihetetlenül unalmas volt, és folyton azon kaptam magam, hogy képtelen vagyok a történetre figyelni és mindig valami máson gondolkodom. Igaz minden regény elején kell egy kis idő míg megismerjük a szereplőket, de számomra ez túl sok lett. Igaz, nem egy önálló regény, így a cselekményre lesz bőven idő, de még ez az érv se tudja velem felejtetni azt az unalmat. 

Aztán, mikor Blue találkozott végre a fiúkkal és elkezdtek nyomozni, már engem is lekötött, de a történetre végig jellemző volt, hogy csak lassan folydogált és semmi pörgés nem volt benne. Amit igazából nem is bántam. Fantasztikusak voltak a leírások, végig olyan érzésem volt, mintha egy filmet néznék és a hangulata is a könyvnek tökéletesen passzolt a történethez. Leginkább egy rémtörténethez tudnám hasonlítani a stílusát és ezért le a kalappal az írónő előtt.



Maga az alapsztori is tetszett, nagyon egyedi lett és jól kidolgozott. A szereplők is rendben voltak, bár annyira egyiküket se sikerült a szívembe zárni, de mindegyik karakter egyedi lett, nem sablonos, ami kész felüdülés volt, az utóbbi idők YA könyvei után. 

Sajnos azonban most is meg kell állapítanom, hogy a fülszöveg nagyon becsapós tud lenni. Nem először járok már úgy, hogy a fülszöveg alapján teljesen mást várok, mint amit aztán kapok. Ez van, hogy pozitív, de van, hogy negatív csalódást eredményez. Itt szerencsére az első áll fenn. A fülszöveg igazság szerint nem nagyon vett meg magának, és bár várólistás lett a tény miatt, hogy Maggie Stiefvater írta, nem szándékoztam a közeljövőben elolvasni. Aztán Zsina megvette, elolvasta és nem győzött  áradozni róla, így végül nálam kötött ki a könyv. Amit aztán nem bántam meg:) A húzódozásom legfőbb oka viszont az a tény volt, hogy miután elolvastam a fülszöveget, én egy könnyed romantikus könyvre számítottam egy csipet misztikummal, de ezzel szemben, a történetben a romantika csupán huszadrangú, sőt szinte nem is volt benne semmi, amit kifejezetten nem bántam. Persze a lehetőség megvan és valószínűleg a következő részekben már jelentősebb szerepe lesz, de a könyvben lényegesebb volt, a barátság és a hűség kérdése. 

Ja és mielőtt még kimenne a fejemből: ami még nagyon tetszett, az Ronan hollójának a neve:) Láncfűrész:) Olyat röhögtem rajta, mikor bejelentette Ronan...
Összességében, igaz nem érte el azt a színvonalat, amit vártam volna, de a sorozatra mindenképp felkeltette az érdeklődésem, mert még rengeteg megválaszolatlan kérdés maradt, amire kíváncsi is vagyok. Mindenképp ajánlom azoknak, akik szeretik a misztikus történeteket, a titkokat és a nyomozást, mindezt egy fantasztikus stílusban tálalva. És persze kötelező darab az összes Maggie Stiefvater rajongónak.

A következő rész szeptember 17.-én fog megjelenni angolul, melyről Zsina már írt is itt. A magyar megjelenésről még nincsenek pontos adatok, de a Könyvmolyképző tervezi a kiadását.


 
4/5

Borító: 5*/5 - gyönyörű ez a borító és remekül illik a könyv hangulatához is
Történet: 4/5
Karakterek: 4/5
Kedvenc karakter: Láncfűrész:)

Kiadó:
Könyvmolyképző (Vörös pöttyös)
Oldalszám: 414.o.
Kiadás éve: 2012
Eredeti cím:The Raven Boys
Részlet a könyvből itt 

>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése