In 2013 4 pont Bábel Leiner Laura magyar író önálló romantikus YA Zsina

Zsina: Leiner Laura - Bábel

Bábel. A legnagyobb nyári zenei fesztivál, valahol Pápa mellett. Mi lehet jobb annál, mint tizenhét évesen, életedben először, egy hetet eltölteni itt a barátaiddal? A zárónapi koncert a Red Hot Chili Peppersé, és Zsófi többek között azért érkezik, hogy találkozhasson Anthony Kiedisszel. Na de addig még sok minden történik vele, Napsival, Abdullal, Hipóval és Szaszával az Európa, Ázsia, Afrika és Ausztrália színpad körül… Bábel. Ha voltál már fesztiválon, azért fogod szeretni, ha még nem voltál, azért.

Elég vegyes érzéseim voltak a könyvvel kapcsolatban a megjelenés előtt. Egyrészt nagyon vártam mert imádom az Szjg-t másrészt pedig nem tudtam nem gondolni arra hogy mi van ha nem lesz olyan jó.
Mivel az utóbbi hetekben elég depis, semminemjó hangulatban voltam, olvasni se volt kedvem ezért gondoltam hogy egy kis Laura humor majd felvidít.És hogy felvidított-e?Persze.De hogy volt-e olyan jó mint az Szjg?Hááát...

Na kezdjük az elején. Zsófi 17 éves kamaszlány, aki élete első fesztiváljára készül. Ősidők óta Red Hot Chilli Peppers fan, egy blogot is vezet róluk és a legnagyobb álma pedig hogy hozzámegy Anthony Kiedis-hez. Idén nyáron hetijegyet váltott a Bábel fesztiválra ahol az utolsó este a RHCP lesz a fő fellépő. Természetesen nem egyedül megy, hanem négy őrült barátjával: Napsival,Szaszával,Abdullal és Hipóval. A vonaton csatlakozik hozzájuk egy Punk, (akinek a nevét nem tudjuk) a fesztiválon pedig Boldi (Napsi testvére) és barátja a VIP belépős Kolos. A csapatuk kalandos egy hetéről szól a könyv.

Több dolgot nem írnék a tartalomról inkább az érzéseimet írnám le a könyvvel kapcsolatban.

Először azokról a dolgokról írnék amik tetszettek.
Először is maga a helyszín, a Bábel fesztivál. Én még nem jártam ilyen nagy fesztiválon, de biztos vagyok benne hogy Laura sokszor volt. Az egész sátorban alvás, sorban állás, rohangálás, nyomorgás, durakodás biztos így van a valóságban is. Összességében az egész fesztiválhangulat remekül átjött.
A másik dolog ami miatt imádom Laura könyveit az a humor, amiből itt is kaptunk rendesen. Voltak olyan részek ahol majdnem leestem a székről úgy röhögtem. Egyszer anya is bejött hogy ne nyerítsek már mert az emeleten is hallja...A kedvenc részem az volt mikor a szülőkkel facebook-oztak. Hát azon konkrétan sírtam.

És most arról írnék hogy miért nem lett kedvenc a könyv. A szereplők miatt. Egy szereplő se volt akit nagyon megszerettem volna. Persze jópofák voltak meg minden de valahogy nem lopták be magukat a szívembe úgy mint az Szjg-nél.

Kezdjük Zsófival: Először nagyon szimpatikus volt de néha olyan hisztiket levágott hogy csak néztem. Amiket az elején Kolossal művelt hát az nem vicces volt hanem kínos. De aztán végül összeszedte magát. A rajongását Anthony Kiedis után teljesen meg tudom érteni, bár én nem zenekarok iránt hanem inkább könyvek, színészek vagy sorozatok iránt rajongok.(Például ha ma mondanák hogy Robert Downey Jr. Pesten rajongókkal találkozik, dobnék el mindent és felszállnék az első vonatra..vagy elindulnék gyalog..de sajnos annak hogy meglát,belémszeret és elvesz feleségül még kevesebb esélye van mint hogy Zsófi hozzámegy Anthony-hoz...ezvan:/)

Szasza: Az ő karaktere végig olyan semleges volt nekem. Még a végére sem sikerült megkedvelnem őt nem tudom hogy miért. Lehet hogy már az elején rossz pontot szerzett nálam azzal hogy nem segített a lányoknak a bőröndökkel.:D

Napsi: Na ő volt az aki kifejezetten irritált. Nalla-t meg Vicky-t már 12 éve ismerem mégse az az első dolgom hogy belemászok a nutellás üvegbe ha megérkezem hozzájuk. A másik dolog ami bosszantott hogy folyton egyedül hagyta Zsófit és észre se vette hogy eltűnt.

Abdul: Mielőtt írnék róla muszáj elmondanom valamit mert mindig mikor a nevét olvastam eszembe jutott. Mikor még profi lovas voltam (ami azt jelenti hogy fel mertem ülni a lóra és lépésben menni vele egy kört:D) akkor Abdul nevű ló volt a kedvencem. És mikor olvastam a könyvet mindig eszembe jutott róla valami szép emlék. Úgyhogy már ezért is megérte elolvasni. Egyébként  Abdult(az embert) a végére úgy ahogy megkedveltem volt egy pár aranyos pillanata Zsófival. És muszáj megemlítenem Abdul apját aki a kedvenc szereplőm lett. Azok voltak a kedvenc részeim amelyekben ő is szerepelt.

Hipó: Az ő beszólásain nagyon röhögtem és örülök hogy a fesztivál végére fejlődött egy kicsit.(:

Boldiról csak annyit hogy ő egy őrült, mást nem tudok mondani.Kolos se lett kedvenc, de nem is utáltam úgyhogy ő is olyan semleges nálam.

Összefoglalva a könyv nem lett kedvenc, de ajánlom minden Laura rajongónak.Most hogy így vissza olvastam amit írtam úgy tűnhet hogy nem tetszett a könyv pedig megérte elolvasni és nagyon jókat derültem rajta de nekem  nem olyan mint a Szent Johanna hogy bármikor levenném a polcról. De azért majd még biztos átlapozom még párszor a kedvenc jeleneteimet.

4/5

Borító: 5/5- nagyon szép, főleg a gerince.
Karakterek: 3/5
Történet: 4,5/5
Kedvenc szereplő: Dr. Dabil Farouk(Abdul apja), Hipó
Kedvenc jelenet(ek): Facebook-os rész, esküvő, Eulália nevei, Zsófi e-mailje

Kiadó: Ciceró könyvstúdió
Oldalszám: 526
Kiadás éve: 2013




>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése