In 4 pont Cressida Cowell Egmont-Hungary ifjúsági Így neveld a sárkányodat! mese sárkány

Így neveld a sárkányodat!

Írta: III. Harákoló Harald; fordította: Cressida Cowell

Az Így neveld a sárkányodat – Harald emlékiratainak első kötete. Szélesebb körben ismert nagyszerű természetrajzi munkája, a Viking sárkányok és az ő tojásaik, amely bemutat minden ismert sárkányfajt. Kiadott ezenkívül két másik kötetet is, ezek címe; Így tanulj sárkányul, valamint Hableányok és egyéb szörnyek, emellett rendszeresen jelennek meg írásai a Nagy sárkánymagazin hasábjain.



Még Gigi hívta fel a figyelmemet erre a könyvre, vagyis egyáltalán a tényre, hogy létezik ilyen könyv. Mindenképp el akartam olvasni, mert az ebből készült rajzfilmet imádtam, de sajnos a könyvhöz egyszerűen nem sikerült hozzá jutnom. Sehol se kapható. Aztán szerencsémre a könyvtár mégis beszerezte valamilyen úton-módon nem olyan régen, így én is el tudtam olvasni.

Legelőször is le szeretném szögezni, hogy habár ez a rajzfilm alapja, a készítők annyi mindent átírtak, hogy a két műnek végül sok köze nincs egymáshoz. Nem csak a főszereplők (főleg Fogatlan), hanem az alapszituáció se egyezik. Míg a filmben úgy volt, hogy a Vikingek harcoltak a sárkányokkal, itt mindenkinek van legalább egy, aminek a beidomítása a Hőssé válás folyamatához tartozik. (Értsd: ha nem tudod betanítani száműznek a Törzsből.) Továbbá, míg a filmben Fogatlan egy különleges és ritka sárkány volt (Éjfúria), itt egy teljesen közönséges Mezei Barna, aki csak abban különleges, hogy milyen pici. És tényleg nincsenek fogai.:) Valamint, amit én a legfőképpen hiányoltam a könyvben, hogy nem ülik meg a sárkányokat. (Persze lehet ez később változni fog a sorozatban és az is igaz, hogy Fogatlan olyan kicsi, hogy elfér Harald vállán, szóval a megülése elég lehetetlen, de nekem ez nagyon hiányzott a könyvből).


Maga a történet nagyon aranyos, és kifejezetten élvezetes Harald szemszögéből olvasni a cselekményeket mert szarkasztikus és önironikus megjegyzései megmosolyogtatják az olvasót, de be kell vallanom, hogy nekem a filmváltozat jobban tetszett. Főleg Fogatlan. A filmben egyszerűen imádtam és itt is megkedveltem, de messze nem olyan imádnivaló. Ettől függetlenül tetszett a mese - az írónő által készített rajzok is feldobták a könyvet, igaz nem kifejezetten festőművész:) - és most pont erre volt szükségem, továbbá biztos olvasni fogom a sorozatot tovább, már ha hozzá tudok jutni. A 2. rész még megvan, de a többi már kérdéses (főleg az angol nyelvűek).


Összességében egy nagyon aranyos, szellemes és szórakoztató mesét kaptam, ami kikapcsolt pár órára és mindenképp ajánlani tudom, mind a mese-, mind pedig a sárkányrajongóknak. 

U.i.: Ha még nem láttad a filmet sürgősen pótold, mert nagy élményről maradsz le, ráadásul hamarosan jön a 2. rész is!:)

4/5 

Borító: 5/5
Karakterek: 4/5 - viccesek és szerethetőek, igazi meseszereplők
Történet: 4/5
Kedvenc szereplő: Harald

Kiadó: Egmont
Oldalszám: 222.o.
Kiadás éve: 2007
Eredeti cím:How To Train Your Dragon
1. rész

 2. rész

>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése