In dráma film krimi2 Sherlock TV sorozat

And Sherlock is gone, avagy vége a 3. évadnak

Még emlékszem a hónapokkal-hetekkel ezelőtti kibírhatatlan állapotra: a várakozásra. Aztán januárban végre elérkezett a várva várt esemény, avagy a Sherlock 3. évad 1. része, amiről egy kissé fanatikusnak tűnő beszámolót is írtam. Aztán eljött a 2. rész is, ami ugyan néha kiváltott belőlem egy kis szemöldökhúzogatást, de még mindig élveztem, bár azt nekem is el kellett ismernem, hogy talán egy kicsit túllőttek a célon a készítők. Olyan érzésem volt, mintha összeszedték volna az összes tulajdonságát a sorozatnak, amit a rajongók szerettek, és egyszerre, felturbózva akarták volna rájuk zúdítani, ami elég vegyes fogadtatást kapott. ennek ellenére én még továbbra is kitartottam, még továbbra is tetszett, mert azt hittem, hogy a 2. rész vége lezárja ezt a nagy örömködést és túlbuzgóságot az évadkezdés végett, és végre komolyabb részt kapunk.

Ezzel szemben a 3. rész elérte azt, ami az első kettőnek nem sikerült és összetörte a rózsaszín szemüvegem. A másfél óra alatt végig azt mondogattam magamnak, hogy mindjárt, még csak egy kicsi, és jobb lesz. De nem, nem lett, sőt az idő előrehaladtával csak egyre rosszabb lett. Szinte letargikus állapotba kerültem a végére és csak egyetlen gondolat járt a fejemben: What the fuck was that?! (Elnézést a csúnya beszédért, de most nem tudtam vissza fogni magam.:) Hogy tehették velem, ezt?! Az egész epizód klisék halmaza volt, ráadásul olyan szinten kiforgatták Sherlock és a többiek karakterét, hogy csupán gyenge paródiái voltak saját maguknak.
Még órákkal később is ezen pörgött az agyam, és képtelen voltam felfogni, hogy ezzel lett vége a 3. évadnak!

Maga az ellenség, Magnussen, ötletes volt (sőt a végén az aktáinak a helye valami fenomenális ötlet volt:) és tetszett a karaktere is, de sajnos ezzel nem tudtam mit kezdeni, mert a főszereplők drámája teljesen tönkretette az egészet. Annyi klisés csavar volt ebben a részben, hogy néha már úgy éreztem, hogy egy szappanoperát nézek. Míg az első két részben a főszereplőink magánéletének stabilizálódása volt a központban, addig itt ennek a teljes felborítása volt megfigyelhető. A Marys szál még jó is volt... Na de Sherlock? Ez volt a megoldás? Tényleg?! Annak ellenére, hogy mennyit hangoztatod, hogy te milyen okos vagy, csak ennyire tellett?! Nagyon felidegesített, az úgymond megoldás, amivel a végén előállt, mert a.) ezt már a kezdetektől is megtehette volna, és b.) ez annyira nem "sherlockos" volt, amivel pont a sorozat varázsát tették tönkre számomra. Na és akkor Redbeardről már ne is beszéljünk...

De ami végül teljesen és totálisan kiakasztott az a vége. De most komolyan: ENNÉL ELCSÉPELTEBB VÉGET  NEM IS TUDTAK VOLNA KITALÁLNI! Elhiszem, hogy valami ütőset akartak alkotni a forgatókönyvírók a végére, hogy legyen miért izgulni a következő évadig (Igen, lesz, csak még az időpont nem biztos:), de ennél jobbat is kitalálhattak volna.


Összességében szerintem a készítők átestek a ló túloldalára és a magával ragadó, izgalmas cselekmény helyett, látványos, effektekkel teli Sherlockot alkottak, aki csupán árnyéka régi önmagának. Nem mondom, még mindig nevettem a beszólásain, sőt nem egy jelent volt elképesztően jó, de sajnos végülis csalódtam ebben az évadban.



Eredeti cím: Sherlock
Magyar cím: Sherlock
Megjelenés éve: 2013
Műfaj: dráma, krimi
Évad: 3.
Epizódok szám: évadonként 3
Főszereplők: Benedict Cumberbatch (Sherlock Holmes), martin Freeman (John Watson), Una Stubbs (Mrs. Hudson)



>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése