In szerelmi háromszögek Valentin-napi kihívás

Valentin-napi kihívás 4. nap - Szerelmi háromszögek

Valentine’s Book Blogging Challenge
Legelőször is gondolom, hogy azoknak, akik az előző bejegyzéseit is olvasták a Valentin-napi posztsorozatnak, feltűnt, hogy a 2. napi után most a 4. napi jön: nem, ez nem azért van mert nem tudok számolni, hanem mert nem tetszett annyira a 3. nap feladata, hogy egy posztot szenteljek neki. De azért elárulom, hogy a feladat ez volt: Day 3 – The CHEESIEST ROMANCE scenes or topics you have read in a book.

Na de akkor ezt letudva, térjünk is rá a mai feladatra, aminek témája a szerelmi háromszögek. Pontosabban hoznom kell példát arra, aminél működött számomra és ellenpéldát is. Na az utóbbira rengeteg könyvet hozhatnék, hisz legtöbbször nem érzem át főhőnőnk elkeserítő helyzetét (?!), mikor nem csak egy tökéletes, álompasi epekedik utána, hanem (jobb esetben még csak) 2, és szegény azon őrlődik, hogy melyiket is válassza. És ez legtöbbször azért húz fel a legjobban, mert manapság a YA-k többsége nem simán egy romantikus történet, hanem disztópia/fantasy vagyis van benne valami megoldandó, leküzdendő probléma, azaz van IGAZI aggódnivaló, de nem ehelyett főhősnőnk - akinek természetesen lényeges szerepe van a probléma leküzdésében - azon nyavalyog, hogy melyik szépfiút is kéne választania. Na ekkor ki tudok akadni.
És ami a legelkeserítőbb, hogy manapság ez valami követelmény az író(nő)k körében, hogyha YA könyvet írnak akkor kell bele az a szerelmi háromszög. (jobb esetben még csak 3szög, de sajnos nem egy könyvvel találkoztam már, amiben az író(nő) tovább vitte és 4 vagy 5! szöget is rittyentett az olvasók örömére(?!)).

Na de akkor lássuk azt a sorozatot, aminél ezek ellenére mégis úgy éreztem, hogy működik a szerelmi háromszög.


Cassandra Clare Pokoli szerkezetek sorozatánál éreztem azt, hogy valóban működött a szerelmi háromszög és az írónő tényleg, valóságosan vissza tudta adni Tessa ingadozását, ami nem tűnt közhelyesnek, vagy nevetségesnek számomra, mint a legtöbb esetben. Persze a háromszög működéséhez az is hozzájárult, hogy mind Willt, mind Jemet nagyon megkedveltem és én se igazán tudtam dönteni közöttük. És, habár még nem olvastam A hercegnőt, de tudom mi lesz a vége, ami igazán érdekes megoldás volt az írónőtől erre a "problémára". Persze részletesebben majd csak akkor tudok erről véleményt nyilvánítani, ha (végre) el is olvastam a zárókötetet. Továbbá ez a szerelmi huzavona nem szorította háttérbe a mű cselekményét sem, ami szintén jellemző a szerelmi háromszögekre, és amit nagyon tudok utálni. 

És akkor az ellenpélda...ide választani nagyon nehéz volt. Na nem azért mert nem volt miből, hanem éppen ellenkezőleg, annyi könyv szóba jöhetett, hogy nem is tudtam hirtelen melyik legyen. Így a végén próbáltam olyat választani, ami egyrészt aktuális, másrészt pedig eléggé ismert ahhoz, hogy megértsétek a magyarázatom hozzá.


Sarah J. Maas - Az üvegtrón: erre a könyvre tipikusan jellemzőek azok a negatívumok, amiket feljebb felsoroltam, vagyis végig úgy éreztem, hogy az írónő csak tölteléknek rakta bele a könyvbe a szerelmi háromszöget, hogy valami történjen, ha már akció nem igazán történt, valamint legyen min nyavalyognia főhőnőnknek. Ne értsetek félre szerettem ezt a könyvet, de ezt a szerelmi szálat teljes egészében kihagytam volna és helyette inkább több akciót olvastam volna, ha már a főszereplő egy orgyilkos, aki most szabadult a fogságából. Vagy ha feltétlen kellett bele valami lelki dráma, ami miatt aggódhat Celaena, akkor választhatta volna az írónő a bebörtönzéséből adódó lelki sérüléséket, de erről meg szinte szó se volt. Sajnos a cselekményt is háttérbe szorította egy időre, a könyv közepén ez a szerelmi szál, amit szintén sérelmeztem, valamint azt se sikerült elérnie az írónőnek, hogy én, mint olvasó átérezzem Celaena tanácstalanságát: nekem egyértelmű volt, hogy kit választanék.

Nektek van kedvenc szerelmi háromszögetek?


>

Related Articles

2 megjegyzés:

  1. I haven't read either of these series, but I have seen them on other people's lists today.

    VálaszTörlés
  2. @Terri M LeBlanc
    I think you should read these series. I love them:)

    VálaszTörlés