In 4.5 pont Könyvmolyképző Love by Numbers romantikus Sarah MacLean történelmi romantikus váltott nézőpont

Sarah MacLean - A csábítás kilenc szabálya

Love by Numbers #1

Egy igazi lady nem szivarozik, a lovat nem férfimódra üli meg, nem foglalkozik vívással és nem is párbajozik. Ezenkívül nem lő pisztollyal és nem kártyázik férfiklubban.

Lady Calpurnia Hartwell mindig betartotta ezeket a szabályokat, de végül is mi értelme volt ennek? Még mindig nincs férjnél és enyhén szólva elégedetlen a helyzetével. De most megfogadta, hogy megszeg minden szabályt és végre élvezni fogja az életet!

De ahhoz például, hogy végigtáncoljon egy bált vagy szenvedélyesen csókolózzon, kell egy megfelelő partner is. Egy olyan férfi, aki mindent tud a szabályszegésről. Például az elbűvölően vonzó Gabriel St. John, Ralston márki, akinek épp olyan rossz a híre, mint amilyen bűnös a mosolya.

Ha Lady Calpurnia nem vigyáz, akkor éppen a legfontosabb szabályt fogja megszegni: akik az élvezeteket keresik, azoknak soha nem szabad reménytelen szerelemre lobbanniuk.
********
"- Ez, drágaságom, nem jó válasz.
- Nem illik így szólítania, ez túlontúl bizalmaskodó.
A férfi erre kissé elmosolyodott. 
- Itt van nálam, a hálószobámban és arra kér, hogy csókoljam meg. Szerintem megengedhetem magamnak a feltételezést, hogy már rég túllépte az illendőség határait, ezért újra felteszem a kérdést: miért?"

Nagyon meglepődtem annak idején, mikor a Könyvmolyképző bejelentette, hogy kiadja ezt a könyvet. Történelmi romantikus? A KMK-tól?! Csak a szemöldökömet vontam fel, de különösebben nem érdekelt a dolog. Aztán - ne kérdezd milyen indíttatásból pont ezt - de megvettem Nallának a szülinapjára, aki teljesen odáig volt érte, szóval repült is a várólistámra.
"A kaland akkor is megéri, ha maga a tapasztalat csalódás."
Már egyszer fejtegettem, hogy a történelmi romantikus - de alapból a romantikus - műfajon belül is akkora a választék, mint égen a csillag, így viszont nehéz bármi újjal előrukkolnia a szerzőknek. Persze akadnak kivételek, de legtöbbször a már ismert sémákkal találkozhatunk ezekben a könyvekben. Ez nem is baj, mert tudom mit kapok és ezekkel is lehet szórakoztató és újszerű történetet alkotni, csakúgy mint ahogy jelen esetben Sarah MacLeannek sikerült.


Itt is a szokványos helyzetben találjuk magunkat: az inkább bájos, mint szép, mások által meg nem értett, okos, vicces és talpraesett fiatal nő és a nőcsábász, gazdag, vonzó és pimasz főnemes egymásra találását követhetjük nyomon. Persze mindezt viccesen és pikánsan tálalva, ezáltal pedig nem zavarja az olvasót a már ismerős felállás. Azonban volt ebben a regényben egy kis plusz, ami egyedivé tette ezt a történelmi romantikus regényt, és ez nem más, mint Callie listája. Élveztem a kalandjait, amik során önmagára talált, felpezsdítették a szokványos cselekményt és adtak neki egy kis pikáns utóízt. Ugyan nem érettem egyet mind a 9 ponttal a listáról, amit főhősnőnk meg akart valósítani - nekem lett volna ennél fontosabb is - de mégis olyan eszméket vetett fel, amik az adott korra egyáltalán nem jellemzőek. Callie igazi feminista, aki nem értékelte, hogy a nők ennyire korlátozva vannak és igen is ki akarta próbálni azokat a dolgokat is, amiket elviekben egy hölgynek nem "illik". Ez persze manapság nem lenne olyan nagy szó, mint a 19. században, ahol rengeteg megmosolyogtató helyzetet eredményezett. Egyszóval a lista jelképe volt a feminizmusnak, a szabadságnak a társadalmi elvárások alól és a merészségnek, ami ahhoz kell, hogy megvalósíthasd az álmaidat.
A csábítás kilenc szabálya
1. Szenvedélyesen megcsókolni valakit
2. Szivarozni és whiskyt inni
3. Férfinyeregben lovagolni
4. Vívni
5. Elmenni egy párbajra
6. Pisztollyal lőni
7. Kártyázni (férfiklubban)
8. Végigtáncolni az éjszakát egy bálon
9. Úgy öltözni, hogy szépnek tartsanak, csak egyetlenegyszer
Erősen jelen volt még a könyvben az önmegismerés is. Ugyanis Callie elképesztő önbizalomhiányban szenvedett, amit persze Ralston szíves örömest igyekezett orvosolni. Nagyon édes közös jeleneteik voltak együtt és jókat derültem, mikor Gabriel már nem tudott mit kezdeni Callie makacsságával, így inkább feladta és segített neki. Szerettem ezt a makacsságot, de ugyanakkor a végére már ki is akasztott. Ez az oka annak is, hogy levontam azt a fél csillagot, mert a végén az a huza-vona már nagyon idegesítő volt, ráadásul attól a hajat téptem, amikor újra és újra visszaesett a "csúnya vagyok, senkinek se kellek" állapotba.
"Csak vállalnia kell a kockázatot."
Összességében egy nagyon aranyos és pikáns történelmi regényről van szó, de azt nem állítanám, hogy ez a legjobb a műfajban. Ezért nem is értem, miért pont ez a regény lett ennyire felkapva. Csak azért, mert a KMK adta ki?! Mindenesetre bátran ajánlom a műfaj kedvelőinek, azoknak akik egy kis üdítő kikapcsolódásra vágynak. Én pedig várom a 2. részt.


4,5/5

Eredeti borító
Borító: 5/5 - Nagyon jól illik a műfajhoz és a hangulathoz is.
Történet: 5/5
Karakterek: 4/5
Kedvenc karakter: Gabriel


Kiadó: Könyvmolyképző (arany pöttyös)
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 491.o.
Fordító: Hetesy Szilvia
Műfaj: történelmi romantikus
Eredeti címe: Nine Rules to Break When Romancing a Rake
Goodreads-es átlag: 4.09
Molyos átlag: 92%

>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése