In 4.5 pont Bexi GABO Leiner Laura magyar író romantikus YA

Leiner Laura - Késtél

Bexi #1

 

Budai Rebeka, aki tizenhat évesen egy gimnáziumi együttesben játszott, egy átlagos napon zenés videót posztolt az egyik közösségi oldalra. A dal pillanatok alatt hihetetlenül népszerű lett, és Rebekát felkarolta Körte, a tetoválóművészből lett zenei menedzser. Azóta az egész ország Bexiként ismeri a tinisztárt. Bexit most egy zenei tehetségkutató műsor elődöntőjére hívják, hogy duettet énekeljen Nagy Márkkal, az egyik versenyzővel. Menedzsere tanácsára a lány eleget tesz a felkérésnek, mert kell a reklám a hamarosan megjelenő második lemezének. És ezzel kezdetét veszi egy nagyon zűrös hét. A Késtél a Bexi-sorozat első kötete.
********

Leiner Laura neve minden magyar olvasónak ismerős lehet, még ha a könyveit nem is olvasta, de valószínűleg mindenki hallott már a Szent Johanna Gimi sorozatáról. Én is olvastam, még azelőtt megismertem a sorozatot, mielőtt ekkora felhajtás lett körülötte és habár pontosan tisztában vagyok a műfaji sajátosságok miatti hibáival, de én nagyon szerettem azt a sorozatot. Még ha Renit meg is tudtam volna fojtani egy kanál vízben.  Ezért mindig nosztalgikusan gondolok vissza az SZJG-re habár megfogadtam, hogy soha nem fogom újra olvasni, mert annyit változtam, hogy félek már nem lennék úgy oda érte és nem akarom elrontani az emlékeket. Az ismeretségem az írónővel azonban itt ki is fulladt, mert nem voltam hajlandó elolvasni sem a Bábelt, sem az Akkor szakítsunk című könyvét, mert ugyan az a sztori más nevekkel. Úgy éreztem Laura nem mert kilépni az SZJG adta komfort zónából és annak a sikerét meglovagolva írta meg ezeket a könyveket, kockázatot nem vállalva. Már kezdtem lemondani arról, hogy én újra fogok olvasni az írónőtől, mikor szembe jött velem a Késtél.

Itt végre megkaptam azt a bizonyos egyediséget, ami hiányzott a Bábelből és az Akkor szakítsunkból, úgy éreztem végre kilép az írónő a saját sorozatának az árnyékából és mer valami újba vágni. Ha pedig az írónő ezt meglépte, akkor már mindenképp tartoztam annyival, hogy támogatom őt, még ha csak a könyv olvasásával tudom is ezt megtenni. És így a könyv befejezésével meg kell állapítanom, hogy nagyon jól tette az írónő, hogy ezt meglépte, mert nekem jobban tetszett ez a könyv, mint az SZJG.

Úgy éreztem ebben a részben kaptam a legtöbbet az írónőből, ebben mutatkozott meg leginkább a személyisége és a véleménye. Ennél a könyvnél nem éreztem azt, hogy az olvasók elvárásainak megfelelően írta volna meg a könyvet, persze a műfajra jellemző elemek megtalálhatóak itt is. Legelőször az tűnt fel, hogy már több oldalt elolvasta a könyvből, de nem akarom egy kislapáttal agyonütni a főszereplőt, ami hatalmas meglepetés volt, így egyre lelkesebben folytattam az olvasást. Budai Rebeka alias Bexi később se váltott ki belőlem öldöklő hajlamot, sőt nagyon megkedveltem a történet alatt. A története pedig úgy érzem sok valódi tapasztalatot tartalmazott az írónővel történtekből. Az az igazi bája a könyvnek, hogy habár egy nem hétköznapi lány a főszereplője, de mégis annyira valóságosan és hitelesen írja meg Laura a történetét, hogy sokkal könnyebb számomra ezt valóságnak tekinteni, mint az SZJG történetét a "való életről". Nem hitegetett minket, nem áradozott és legfőképp nem próbálta úgy beállítani az itthoni sztárokat, mintha azonos szinten mozognának, mint például Rihanna. Bepillantást kaphattunk milyen problémákkal kell szembenéznie egy ismert embernek, akinek a nyakába szakad a hírnév, milyen keményen kell dolgozni, hogy ezt megtartsa és milyen kegyetlenül ledarálja az embereket a showbiznisz. Persze nem csak a rossz oldalát tapasztalhatjuk meg olvasás közben, hisz Bexi azon kevesek közé tartozott, akiknek sikerült megvalósítaniuk az álmukat és befutottak.

Másik nagy pozitívuma a könyvnek, hogy nem a romantikán volt a hangsúly, sőt csak éppen annyit kaptam, hogy megédesítse ezt az aranyos és humoros történetet. Márk nem az a tipikus álompasi, és nem is lett annak beállítva, mint azt Cortez esetében megtapasztalhattuk. Sok hibája van, igazából én nem is tudtam rá romantikus értelemben tekinteni, mert nagyon kisfiú volt a számomra, de tökéletes volt a karaktere arra, hogy bemutassa az írónő az átlagemberek elképzeléseit a sztárságról. Naiv volt, de ugyanakkor nagyképű, ami teljesen érthető és életszerű, mert ebben a szakmában csak azok tudnak megmaradni, akikben megvan a megfelelő magabiztosság és szeretnek a középpontban lenni. Tökéletes alapanyaga a pop szakmának a márkcsintásával - nem viccelek, komolyan ez volt a neve a kacsintásának(!) -  a folyamatos vigyorával nagyszerűen el tudta magát adni.


Ahogy említettem mér, a humor is jelen volt, a Laurától már megszokott és elvárt módon, igaz nem olyan mennyiségben. Megint kaptunk olyan karaktereket, akiknek legfőbb feladatuk a humorkeltés volt, de ezen felül kaptak annyi teret, hogy ne csak egy eszközként tekintsek rájuk, hanem meg is kedvelhessem őket. Az egyik ilyen volt Körte, a volt tetoválóművészből lett menedzser, aki tökéletesen terelgette Bexit az ismertség labirintusában, továbbá nyersességével és brutális őszinteségével gyakran okozott megmosolyogtató perceket. A másik humorforrás Azsádék voltak, vagyis a Fogd Be Aszád együttes tagjai, akik szintén Körte gondoskodó szárnyai alatt - évek óta - várnak a befutásra.


A vége pedig....hogy lehet így befejezni egy könyvet?! Teljesen kiakadtam, mikor lapoztam volna tovább és nem volt több oldal. Hát lehet így bánni az olvasóiddal, kedves Laura? Mindenesetre merész húzás volt.

Összességében nagyon értékelem Laura újítását és mindenképp kíváncsi vagyok az új részre. Főleg a vége után. Remélem még több sablont fog levetni magáról az írásaiban a későbbiek folyamán. A könyvet bátran ajánlom az ifjúsági műfajra vágyók figyelmébe, valamint azoknak is, akik szeretik Laurát, de az Akkor szakítsunkban, vagy a Bábelben csalódtak.

♪♫♪ Zenelista a könyvhöz ♪♫♪

Adam Lambert - Whataya Want From Me  ♪♫♪
Gotye  - Somebody That I Used to Know  ♪♫♪
A.J. Mclean - Mr. A  ♪♫♪
Aerosmith - Dream On  ♪♫♪
Pink - Just Give Me a Reason  ♪♫♪
Miley Cyrus - Wrecking Ball  ♪♫♪
Blue & Elton John - Sorry Seems to Be The Hardest Word  ♪♫♪



4,5/5

Leiner Laura
Borító: 2/5 - kicsit félreérthető, de lehet csak az én fantáziám...hmm mocskos...
Történet: 4/5
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Körte, Aszádék


Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 416.o.
Műfaj: ifjúsági (YA), romantikus
Molyos átlag: 90%
A képek a Pinterestről származnak.

Teljes borító:

 


>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése