In 4.5 pont boszorkány elf/tünde fantasy Fumax goblin mágus/varázsló Michael J. Sullivan Riyria-krónikák

Michael J. Sullivan - A Smaragdvihar

Riyria-krónikák #4

EGY FONTOS ÜZENET ROSSZ KEZEKBE KERÜL. SÖTÉT TERV LÉP MŰKÖDÉSBE. ÁM A KÉT TOLVAJ MOST IS A CSELSZÖVŐK ÚTJÁBAN ÁLL.
A Riyria egyik fele, Hadrian Blackwater Novron elveszett örökösének felkutatására indul. Egykori társa életét féltve, Royce Melborn ismét csatlakozik hozzá egy utolsó küldetésre, így együtt szállnak tengerre. A sikerre egyetlen esélyük, ha szembeszállnak a kíméletlen Merrick Mariusszal, a mesterbűnözővel, aki barátból Royce legádázabb ellenségévé vált. Útjuk csapdák és árulás ingoványos vidékén át vezet, és Hadrian arra kényszerül, hogy szembenézzen rég eltemetett múltjával.
A Smaragdvihar a magával ragadó Riyria-krónikák negyedik kötete. A hatkötetes sorozatot írója egyetlen, eposzi magaslatokra törő történetként alkotta meg, amit külön epizódokra bontott. A cselekményszálak egybefonódnak, de minden egyes kötet a saját történetét meséli el, és külön, kerek egészként is élvezhető. Az eredetileg magánkiadásban megjelent sorozatra felfigyelt egy nagy kiadó is, és az új kiadás révén az utóbbi évek legsikeresebb új fantasyjévé vált.
********

Forrás
Kicsit csalódott vagyok a könyv végeztével, mert most úgy éreztem, hogy valami hiányzik. Sokáig gondolkoztam, hogy mi is lehet az, az elején azt hittem, hogy csak rosszkor olvastam: talán még mindig bennem él a Bolondok hercege, vagy éppen A vér éneke utóhatásának köszönhető, hogy gyengébbnek éreztem, de aztán leesett a tantusz. Pont az a varázs kopott meg ebben a részben, amiért eddig annyira oda voltam és amiért ez a sorozat kiemelkedő helyet foglal el a fantasy könyveim között. A főszereplők közötti lehengerlő dinamika. Egyszerűen most nem éreztem, hogy nagyon egy hullámhosszon lennének - és most nem arra gondolok, hogy nem értenek egyet a dolgokban, hisz ez eddig is jellemző volt - egyszerűen csak úgy éreztem, mintha nem is egy helyen és időben lettek volna. Sőt Roycetól teljesen elkeseredtem az elején, mert rá se ismertem. Nem a karakterfejlődése miatt, mert azt nagyon szeretem egy sorozat folyamán, így értelemszerűen nem szólnám meg, hanem olyan érzésem volt időnként, hogy teljesen kifordult magából a karaktere, és csak árnyéka egykori önmagának. A végére viszont újra a régiek voltak. Nem hiába, akkor vannak igazán elemükben, ha szorult helyzetből kell kimászniuk. És nem irigylem azokat, akik keresztbe tettek nekik. Ezen kívül még ott volt a már előző részből megszokott Arista szál is, ami ugyan az elején nem volt túl érdekfeszítő, mégse mondanám, hogy unatkoztam olvasás közben, mert örömmel olvastam a jellemfejlődését a hercegnőnek. Harmadik szálnak pedig megint megkaptuk Modina nézőpontját, ami szokás szerint a halálba tudott vinni az egysíkúságával - még ha elvileg ennek hatására valamilyen szinten bele is láthatok az egyház terveibe - de a végére, mikor végre kicsit összeszedte magát, már egészen elviselhető lett és a történet is felpörögni látszik.
"- Háromezer éves legenda mesél a Számvetés Napjáról, amikor az északi árnyak alászállnak, és elárasztják a vidékünket."
Ha már itt tartunk, nézzük a cselekményt: az eleje kicsit lassan indult be, de aztán a már jól megszokott történetvezetésben és izgalmakban lehetett részem. Külön tetszett, hogy most egy olyan terepre tévedtek főhőseink, amiben nem mozogtak olyan otthonosan, így ez az új tapasztalat csak hozzá tett az élményhez, ráadásul ismereteim is bővültek a  hajózással kapcsolatban. Imádtam, hogy új környezetbe kerültünk, megismerhettem egy új kultúrát, ráadásul ezúttal Hadrian múltjába is betekintést nyerhettünk egy kicsit. Olyan részletességgel és tehetséggel írta meg Sullivan a dzsungelben való bolyongást, hogy úgy éreztem én is Royce és Hadrian oldalán menetelek az ismeretlenbe. Ennek ellenére végig úgy éreztem, hogy a történet túl kiszámítható és egy irányú, még úgy is, hogy több szálon futott. Szerencsére azonban a végére rá kellett jönnöm, hogy szépen besétáltam én is a csapdába Royceszal és Hadriannal együtt é a csavar eléggé váratlanul ért engem is, bár a baljós érzés bennem is egyre erősebb lett a történet előrehaladtával. Lehet átragadt rám Royce paranoiája? De még így is kicsit kiszámíthatónak érzem a cselekményt. Tudom, az a bizonyos telhetetlenség. Majdnem 100%-ig biztos vagyok benne, miről beszélt Ezrahaddon, mi az a nagy veszedelem, ami az emberekre vár, mik Royce csillagai stb. és már most érzem, hogy ha minden sejtésem be fog igazolódni, akkor nagyon csalódott leszek, hisz nem sok meglepetés fog rám várni ebben az esetben.
"- De én ismerem Royce-ot. Tudom, mi rejtőzik a felszín alatt. Olyan dolgokat láttam, amibe még az én kőkemény szívem is belereszket. Ha feldühíted, egy démont szabadítasz magadra, amit senki sem irányíthat."
Ennél részletesebben viszont nem tudok és nem is akarok írni a cselekményről, mert csak spoileres lenne és őszintén, aki már idáig eljutott a sorozatban, annak szerintem nem kell semmit írnom róla, ahhoz, hogy megértse, aki meg még nem, az először az első résszel kezdje. Tényleg, megéri.

Összességében sajnos úgy éreztem, hogy nem hozta az eddig megszokott színvonalat éppen ezért is lett ez az értékelés kicsit lehúzó, holott egyáltalán nem rossz ez a könyv, sőt! És még mindig oda vagyok a sorozatért, de nagyon ajánlom az írónak, hogy a következő rész ne hagyjon ilyen keserű utóízt, mert bajok lesznek. Én szóltam! Mindenesetre még mindig - így a 4. rész után is - bátran ajánlani tudom ezt a sorozatot azoknak, akik hozzám hasonlóan szeretnek elveszni egy mágiával és kalandokkal teli fantasy világban olykor-olykor.

U.i.: Még csak most kezdődött el, de már el is olvastam az első könyvem a Könyvmolypárbajos listámról. Csak azt remélem, nem veszítek majd a lendületből, és idén végre sikerül is megcsinálnom a kihívást.


4,5/5

Eredeti borító
Borító: 5/5  - Még mindig csodálatos a magyar borító
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Hadrian, Royce (bár most kicsit haragszom rá)


Kiadó: Fumax
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 416.o.
Fordító: Matolcsy Kálmán
Műfaj: fantasy
Eredeti címe: The Emerald Storm
Goodreads-es átlag: 4.27
Molyos átlag: 95%

>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése