In 5* pont boszorkány elf/tünde fantasy Fumax jós Michael J. Sullivan Riyria-krónikák törpe

Michael J. Sullivan - Télvíz idején

Riyria-krónikák #5


KÉNYSZERŰ FRIGY KÉSZÜLŐDIK. KETTŐS KIVÉGZÉS A RÁADÁS. ÁM A KÉT TOLVAJNAK MÁS TERVEI VANNAK.
Az Új Birodalom olyan ceremóniával készül megünnepelni a Nemzetelvűek felett aratott győzelmét, ami örökre emlékezetes marad. A Télvíz-ünnepre időzítik a császárnő kézfogóját, no meg Degan Gaunt és a Melengári Boszorkány nyilvános kivégzését. Terveik szerint Modina ezt követően végzetes balesetet szenved majd, így az új császár ülhet a birodalom trónjára. Micsoda gyönyörű nap lesz az! Csak egy a bökkenő: Royce és Hadrian közben megtalálták a rég elveszett örököst.
********



Azt hiszem sok mindent elárul a tény, hogy kevesebb, mint 4 óra alatt kivégeztem a könyvet. Egy ültő helyemben sikerült befalnom, mert nem nagyon hagyott nekem más lehetőséget, pedig az előző rész után kicsit félve vettem a kezembe, nem akartam, hogy megint azzal kelljen szembesülnöm, hogy a főszereplők között nincs meg a már megszeretett és elvárt dinamika. Szerencsére azonban ez a félelmem teljesen alaptalannak bizonyult, mert már az első soroktól kezdve minden klappolt. És ez végig igaz volt a könyvre. Azt hiszem erre a részre jött bele igazán az írásba Michael J. Sullivan, úgy éreztem mintha a hibáiból okulva végre megalkotta volna a könyvet. Nekem. Kellő mennyiségben volt benne humor, ugyanakkor a cselekmény komolyságát is megfelelően hangsúlyozta, a szálak olykor összekuszálódtak, olykor pedig kibogozódtak, ezzel pedig megteremtve a kellő izgalmakat és érzelmeket, végezetül pedig a fantasy elemek, a sejtetések és az előreutalások koronázták meg ezt az igazi csemegét, így az izgalom is teljesen felfokozódott az utolsó részre.

Amiért viszont igazán kiemelkedik ez a rész, és amiért megemelem a kalapom az író előtt, hogy meg merte lépni, amit sajnos nagyon kevesen szoktak megtenni, hogy - habár még nem az utolsó része a sorozatnak - de több fő szálat is elvarrt. Sőt a végére teljesen megdöbbentem mennyit, valamint leesett az állam a ténytől, hogy ennek köszönhetően végül milyen jó lett így ez a rész. Ennek a lépésnek hála a következő rész nem lesz se túlírva, se telesűrítve, hogy a végén meg legyen minden szál oldva, hisz azok amik a további történések alakulásában már nem játszanak szerepet szépen meg is oldódtak ebben a részben. Így pedig teljesen előtérbe kerülhet végre az a szál, amire már a sorozat eleje óta várok, ami a háttérbe húzódva, titokzatosan beleolvadva a sötétbe követte végig a cselekményt, de még is ennek volt a legnagyobb mozgatóereje minden eddigi cselekményben. Már olyan szinten felfokozta az író a kíváncsiságom és a várakozásom, hogy nem bírok megülni a fenekemen a következő részig.


A lovagi torna  - igen, van a történetben egy torna a Télvíz ünnepének tiszteletére - ötlete is megvett engem kilóra, mert mindig is szerettem ezt a témát, még ha néha már kicsit elcsépelt elemként használták is egyes művekben. Itt szerencsére ezt nem éreztem, ráadásul azon kívül, hogy az én pici kis lelkemet simogatta vele az író, Hadrian megismerésében is fontos szerepet kapott. Az előző rész után Royce most újra jobban előtérbe került, amit nagyon szerettem, főleg, hogy most a gyengédebb oldalát mutatta meg, ami majd nagyszerű kontraszt lesz a későbbiekhez. Végre Modina létezése se untat, sőt, ráadásul a többi karakter is sokat fejlődött.


A cselekményről nem vagyok hajlandó részletesebben írni, mint amennyi eleve kiderül a fülszövegből, mert nem akarom elvenni senkitől az élményt, hogy ezt végigkövethesse. Szóval ezt most át is ugorjuk. Az előző bejegyzésemben már írtam a sejtéseimről és, hogy mennyire szomorú lennék ha azok maradéktalanul be is jönnének, mert nem érne semmi váratlan. Ennek a kijelentésemnek hála kicsit ambivalens érzelmeim lettek így az értékelés írásakor, hisz jó pár sejtésem bejött, de engem ez olvasás közben nem zavart, mert hihetetlenül jól lépte meg ezeket a lépéseket Sullivan. A végén pedig a szívem szakadt meg, holott ezt is tudtam előre, szóval egy rossz szavam nem lehet, ha az író képes volt ezt elérni, miközben számítottam rá.


Összességében már csak ezért az egy részért is megérte volna elolvasnom a sorozatot, mert ez a rész a kedvenc könyveim közé került. A Fumax kiadónak pedig csak azt üzenem, hogy csipkedjék magukat a következő résszel, mert már most elvonási tüneteket produkálok. Lehet elolvasom addig angolul. Ajánlani pedig: gondolom mindenkinek egyértelmű, hogy nagyon ajánlom a könyvet.



5*/5

Eredeti borító
Borító: 5/5  - Gyönyörű
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Hadrian, Royce


Kiadó: Fumax
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 360.o.
Fordító: Matolcsy Kálmán
Műfaj: fantasy
Eredeti címe: Wintertide
Goodreads-es átlag: 4.38
Molyos átlag: -
A képek forrása a Pinterest.

>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése