In havi összesítés zárás

Best of 2014 - az év legjobbjai

Itt az év vége, így eljött az ideje az egyik kedvenc elfoglaltságomnak: az összesítésnek. Ebben az évben jóval kevesebb könyvet olvastam el, mint 2013-ban, sajnos nem igazán volt annyi időm erre az elfoglaltságra, mint amennyit szántam volna rá szívem szerint. Ezt gyakran meg is éreztem, az elfonási tüneteknek hála. Így csak 73 könyvet sikerült elolvasnom, - már csak 40 oldal van a Seraphinából, így ez a szám emelkedni fog - a teljes listát pedig ITT nézhetitek meg. Ebből 11 angol nyelvű volt és csupán 4 könyvet olvastam magyar szerzőtől, ami elég siralmas eredmény lett. Egy igyekszem majd javítani következő évben. De most jöjjenek ezek közül is a legjobbak, a kategóriák nyertesei. És íme, nem kis fejtörés végén, pár órás 'nem tudom mi legyen' versenyeztetés után itt az eredmény:

Az év könyve
KRITIKA

Legjobb fantasy
KRITIKA

Legjobb sci-fi
KRITIKA

Legjobb romantikus
KRITIKA

Legjobb YA (ifjúsági)
KRITIKA

Legjobb New Adult
KRITIKA

Legjobb disztópia
KRITIKA

Legjobb krimi
Nem sok krimit olvastam ebben az évben és közülük se volt egy se olyan kiemelkedő, hogy azonnal beugrott volna. De visszanézve a Tigrisvadászat mellett döntöttem. 
KRITIKA

Legjobb mese
KRITIKA


Legjobb történelmi romantikus
KRITIKA

Legjobb thriller 
Nem szoktam ebben a témában olvasni, de ez a könyv mindenképp emlékezetes volt, még ha thrillernek lightos is volt. 
KRITIKA

Legjobb magyar regény 
Sajnos idén sem sikerült annyi magyar könyvet elolvasnom, mint terveztem, de szerencsére az a kevés viszont minőségi élményt nyújtott.
KRITIKA

Legjobb önálló regény
Igazából nem önálló regény, de mivel nem képezi szerves részét a sorozatnak és az írói se tekinti annak, csak egy előzménynek, így én is így veszem. A marsi pedig már más kategória nyertese.

Legjobb LMBT
KRITIKA

Legjobb sorozatkezdő
KRITIKA

Legjobb folytatás
KRITIKA

Legjobb sorozatzáró
KRITIKA

Leggyönyörűbben megírt történet
KRITIKA

Legnagyobb meglepetés 
Ide tényleg nem tudtam egyet választani, akárhogy is próbáltam, így kettő nyertese is lett a kategóriának.
KRITIKA
KRITIKA














Az év felfedezett írója
Na ez végképp nem volt egyszerű menet, rengeteg tehetséges íróval találkoztam ebben az évben, de végül Susan Ee mellett döntöttem, aki az Angelfall sorozatot írta. 
KRITIKA


Az év főhősnője
Penryn az Angelfall sorozatból, többek között a végtelen hűsége a húga iránt és az elképesztő bátorsága és talpraesettsége miatt.

Az év főhőse
Mark Watney A marsiból, mert nem hinném, hogy sok ember létezik, aki mindezt véghez tudta volna vinni.
Az év "PASI"-ja
Riley, a Branded by Fireből, ami a sorozat eddigi legjobb része a 3. rész mellett. Sajnálom, hogy ezt már nem adták ki magyarul. 

Az év párosa
Szintén ugyan abból a könyvből Mercy & Riley. Nem lehetett nem imádni őket együtt és csak úgy parázslott a levegő körülöttük.

Az év mellékszereplője
Oberon lett, az ír farkaskutya a Vas druida krónikáiból, akinek fergeteges dumáin nem lehet nem mosolyogni.

Legjobb megteremtett világ
Ez is egy nehéz kérdés volt, nem kevés remek világgal találkoztam hála istennek ebben az évben, de végül az Archívum világa mellett döntöttem, mert teljesen egyedi és sötét hangulata magával ragadott. 



>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése