In 5 pont boszorkány démon fantasy Könyvmolyképző mágus/varázsló romantikus Sarah J. Maas szellem tündér Üvegtrón YA

Sarah J. Maas - Éjkorona

Üvegtrón #2


A tizennyolc éves, gyönyörű lány, Celaena a király, Adarlan legveszélyesebb orgyilkosa.
De vajon a szíve is egy gyilkosé?
Szabadságát azzal nyerhetné vissza, ha a király ellenségeinek vérét ontja, de nem képes rá, hogy a koronáért öljön. És minden, látszólag végrehajtott megbízatásával, minden hazugságával azok életét teszi kockára, akiket szeret.

A lány a szíve mélyén őrlődik a kapitány és a koronaherceg között, miközben a királynál is jóval sötétebb erővel kell megküzdenie. Döntenie kell, hogy miért fog harcolni: a szabadságáért, a szívéért vagy pedig a királyság sorsáért.
 ********


Olyan rég volt már, hogy volt annyi időm olvasni, hogy bekucorodhattam egy jó könyvvel egy takaróba és addig nem is álltam fel még ki nem olvastam, hogy már szó szerint elvonási tüneteim voltak. Ez pedig így nem mehetett tovább, szóval - kit érdekelt, hogy másnap vizsgáztam?! - fogtam az Éjkoronát és befaltam. Sőt annyira magával ragadott az írónő által megteremtett világ, hogy azon nyomban el is kezdtem olvasni a 3. részt, amint ezt befejeztem. Meg persze közben vizsgáztam is, de ez most mellékes. Sajnos azonban elkövettem azt a hibát, hogy nem írtam meg a posztot erről a részről, mielőtt elolvastam volna a Heir of Firet, így viszont eléggé összefolyik a két könyv, nehéz különválasztani az élményeket és érzelmeket, amiket nyújtottak. Sőt a 3. részt annyira imádtam, hogy még mindig a hatása alatt vagyok és arról már meg is írtam a posztot, de mielőtt azt közzé tenném, úgy gondolom jó lenne ha erről is írnék pár értelmes mondatot. Nem lesz könnyű, és nézzétek el ha nem lesz túl érthető. Jó tanács, ha esetleg valaki blogot ír: ne csinálj ilyet! Remélem a Heir of Fire (A tűz örököse)-ről írt kritika kárpótol majd titeket. 
"- Abbahagyni! Már így is elég ellenségünk van! Odakint még rosszabb dolgok vannak, amelyekkel meg kell birkóznunk!
Celaena lassan feléje fordult. Arca össze volt kenve vérrel, szemében lángok lobogtak.
- Nem, nincsenek - mondta. - Mert most itt vagyok."
Az első rész tetszett, de mégse volt képes maradéktalanul levenni a lábamról és több ponton is találtam benne elemi hibákat, amik zavartak. Szerencsére ezek közül jópárat már nem követett el az írónő ebben a részben, sokat fejlődött az írásmódja. Hát még majd a harmadik rész...Na jó, ilyet nem csinálok! Az majd később. A könyv két részre osztódik és minden további nélkül kijelenthetem, hogy a 2. része sokkal jobb volt. Az első részben többször unatkoztam, ráadásul zavart, hogy Celaena a homokba dugta a fejét és sose azzal foglalkozott amivel kellett volna. Persze még így is szerettem olvasni és faltam a lapokat, de ha az egész könyv ilyen lett volna nem kapja meg az 5 pontot. Azonban a tragédia után minden megváltozott. Bármilyen morbid is ezt mondani, de tényleg kellett bele, hogy végre beinduljanak az események és és Celaena karakterét is sokkal jobban szerettem utána. Olyan volt, mintha az írónő jobban tudna szenvedő karaktert megalkotni, sokkal nagyobb mélységet kapott a személyisége és én is közelebb éreztem magamhoz. Valamint végre láttam, hogy miért is lehetett ő a legjobb orgyilkos, végre kegyetlen és könyörtelen lett, amit én nagyon szívesen olvastam már a sok nyafogás után. Végre megismerhettük a magából kifordult, könyörületet nem ismerő, brutális, kegyetlen gyilkos arcát.
"A lány acélból és vérből álló örvénnyé változott. Nézte, ahogy a férfiakat úgy kaszabolja le, mintha búzaszálak lennének a mezőn, és már értette, hogy a lány Távolvégben miként juthatott el majdnem a falig. És végre, hónapok után, most látta azt a gyilkos ragadozót, akiről azt hitte, hogy a bányában fogja megtalálni. A szemében nem volt semmi emberi, még távolról sem semmi könyörület. A vér megfagyott Chaol ereiben."
Nehemia
A szerelmi szál nagyon jól lett felépítve és valószínűleg elegem lett volna belőlük, ha mindez nem így történik meg, vagy ha ez kerül a középpontba a történetet elnyomva. Úgy érzem kellett ez a csavar a történt menetéhez. A király tervei is egyre jobban körvonalazódnak és imádom, ahogy egyre több fantasy elem és mágia szövi át a háttérben húzódó sötétséget, ami csak arra vár, hogy szabadon eresszék és elnyeljen mindent. A végén a csavar, nem volt akkora meglepetés, hogy az állam leszakadt, mert annyi utalás volt rá, hogy csak az nem találta ki, aki nem akarta, de mégis volt olyan eleme, ami meglepetésként ért, így nem panaszkodom, mert tetszett.

Összességében képtelen vagyok erről a részről értelmesen és a következő résztől függetlenül írni, úgy hogy már pontosan tudom mi következik majd ezután, Celaena mit miért tesz. Így még ha ebben a részben ezek a dolgok idegesítettek is, már tudom, hogy lényegesek lesznek a későbbiekben, így pedig nem róhatom fel hibaként. Ha pedig valami értelmesebbre vágytok a sorozatról, akkor olvassátok el a 3. rész kritikáját. Ajánlom mindenkinek, hogy olvassa, aki szereti a fantasyt és még ha ez a rész nem is igazán nyert meg magának, akkor se hagyd abba, mert a 3. része fenomenális lett.



4,5/5

Eredeti borító
Borító: 5/5  - Még mindig csodálatos a magyar borító
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Hadrian, Royce (bár most kicsit haragszom rá)


Kiadó: Fumax
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 416.o.
Fordító: Matolcsy Kálmán
Műfaj: fantasy
Eredeti címe: The Emerald Storm
Goodreads-es átlag: 4.27
Molyos átlag: 95%

- See more at: http://three-points-of-view.blogspot.hu/2014/11/michael-j-sullivan-smaragdvihar.html#sthash.q49W1Ghy.dpuf
5/5

UK borító
Borító: 4/5 - az első részét nem múlta felül
Történet: 4,5/5
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Nehemia, Celaena


Kiadó: Könyvmolyképző kiadó (Vörös pöttyös)
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 494
Eredeti címe: Crown of Midnight
Fordító: Hetesy Szilvia
Műfaj: fantasy, YA, romantikus
Goodreads-es átlag: 4.51
Molyos átlag: 99% 
A képek az írónő Pinterest táblájáról származnak. 

 



5/5

Victoria Schwab
Borító: 3/5
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Wesley, Roland, Mac


Kiadó: Főnix Könyvműhely
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 296.o.
Fordító: Hudácskó Brigitta
Műfaj: ifjúsági (YA), fantasy
Eredeti címe: The Unbound
Goodreads-es átlag: 4.40
Molyos átlag: 90%

Plusz: - See more at: http://three-points-of-view.blogspot.hu/2014/11/victoria-schwab-felszabadulas.html#sthash.YBWL5brT.dpuf
>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése