In book tag

Az Olympus istenei - Book tag

Úgy érzem itt a vallomások ideje: imádom a görög mitológiát! ŐRÜLTEN odáig vagyok érte! Igen, tényleg szükséges volt a nagybetű. Párszor már szóba került a téma, többek között ezért is imádom a Percy Jackson sorozatot és Kenyon könyveit is. Egyszerűen csak nem tudok betelni ezzel a rengeteg mítosszal, az istenekkel, a rengeteg kavarással és a mágiával. Így gondolhatjátok mennyire örültem, mikor ráakadtam egy book tagre, aminek Az Olympus istenei (The Gods of Olympus) volt a címe. OMG...ez kell...ezt nekem találták ki...Aztán megnyitom és...WTF?! Mi ez a kérdés?! Hogy kapcsolódik ez az istenhez? Mi? Miért?! Szóval kissé kiakadtam. De tudod mit? Azért is megcsinálom, csak átalakítom, hogy értelme is legyen. A végeredmény pedig a kissé nagyon átalakított Az Olympus istenei book tag. De így legalább büszke vagyok a kicsikémre.


Zeusz
Az istenek és a mindenség királya, az ég és a villámok ura


Nevezd meg a kedvenc vezetőd, legyen jó vagy rossz: Acheron (Sherrilyn Kenyon - Dark Hunter sorozat)

Szinte mindent feláldoz az embereiért és úgy alakítja a dolgokat, hogy boldogok lehessenek, de mindezt persze úgy, hogy megmaradjon az arrogáns, mindentudó, félelmetes harcos imázsa. Lehet nem imádni?! Ráadásul ott van még a megsebzett, szeretetre éhes, szexi oldala is pluszba. 

Héra
a házasságot és a születést védelmező istennő


Nevezd meg a legjobban működő házasságot, amiről olvastál: 

Ezt szépen kitaláltam, gratulálok magamnak. Mire kiválasztottam, hogy mit hozzak ide... végül is az Érdekházasságot hozom, mert amúgy is a házasság a könyv fő témája és tényleg nagyszerűen működik, miután mindent tisztáztak és összeszoktak. Persze nem tökéletes, de akkor nem is lenne valós.

Démétér
a földművelés és a termékenység istennője


Nevezd meg azt a könyvet, ahol legszívesebben lapáttal kergetted volna el az istennőt, vagyis, ahol idegesített a gyerek karakter: Renesmee Cullen (Stephanie Meyer - Breaking Dawn)

Nem tudom, hogy gyűlöltem-e már gyereket valaha is annyira, mint ebben a könyvben. Pedig, egyébként imádom a kis lurkókat. Abba nem mennék bele, hogy amúgy mennyi problémám volt még ezzel a résszel, vagy úgy általánosságban a sorozattal, de a mélypont tényleg ez a gyerek volt. Komolyan mondom én szurkoltam, hogy a Volturi vigye el a fenébe innen, főleg, hogy Bellának egy szikrányi anyai érzése se volt. Na és a neve, meg amit belemagyaráztak...huuuh

Poszeidon
a Tenger és a földrengések istene


Egy könyv, amin annyit sírtál, hogy egy kisebb papírzsepi-gyártó cég egyhavi bevételét biztosítottad. 

Csillagainkban a hiba. Annál a bizonyos jelenetnél olyan sírógörcs jött rám, hogy félre kellett tennem a könyvet, nehogy teljesen elázzon és muszáj volt valami mást csinálnom, hogy egy kicsit lenyugodjak, de semmi nem segített. Szegény húgom meg teljesen bepánikolt, hogy mi bajom van. 

Dionüszosz
a bor és mámor megtestesítője, aki értett a mezőgazdasághoz és termékenységet is hozhatott


Egy könyv, ami mellett nem tudtad megállni, hogy ne egyél/igyál valamit.

Ez a könyv Julie Jamestől Az a gyanúm, szerelem, ahol olyan érzékletesen írt az írónő a borról, hogy muszáj volt nekem is innom mellé egy pohárral, ami megkoronázta az élvezeteket. És csak ajánlani tudom, hogy így olvassátok.

Apolló
a Nap és a költészet, a jóslás, a zene, a tánc, a gyarmatosítás, a művészetek és az íjászat istene 


Nevezz meg egy könyvet, amit csak és kizárólag napfényben, biztonságban, árnyékoktól és ijesztő elemektől mentesen mersz olvasni!

Sajnos még nem akadtam össze olyan könyvvel, amitől annyira féltem volna, hogy ilyen körülmények között merjem csak olvasni. Nem vagyok egy félős fajta. Pedig próbáltam találni ilyet,  - a legutolsó próbálkozásom az Állatetemtő volt, -  de nem sikerült.  Úgyhogy, ha valaki tud valami jó ijesztő könyvet, akkor szeretettel várom az ajánlásokat.

Artemisz
a Hold és a vadászat szűz istennője, ő segít a szülésnél és védelmezi a nőket és a gyermekeket


Nevezz meg egy igazi badass főhősnőt, aki nem várná meg a szőke herceget fehér lovon, hogy megmentse, hanem ő menne a sárkány elé. 

Egyszer már csináltam egy Top 10-es listát a badass főhősnőkkel, így nem szaporítanám a szót még egyszer, hisz ott mindent leírtam.

Pallasz Athéné
a bölcsesség és az igazságosság istennője 


Egy könyv, ami teljesen a csőbe tudott húzni téged, hogy aztán a végén egy óriásit koppanhass. 

Huh imádom mikor saját magamat szívatom...Hmm Nagyokat koppanni - ráadásul folyamatosan - a Trónok harca sorozaton szoktam, főleg az elhalálozásokon. Ezen kívül még...hmm...ez jó kérdés. Ja igen, meglepett még a Tövisek császárának a vége is, de így volt tökéletes. (Mármint nem a Holt Király kiléte, hanem a...másik dolog.) Simán elmehetnék jósnőnek is ezzel a rengeteg mellébeszéléssel, hogy ne spoilerezzek. Más most nem igen jut eszembe, még gondolkozok...

Hermész
az istenek hírnöke, a pásztorok, utazók, kereskedők istene, az ékesszólás, az irodalom, az atlétika és a tolvajok védelmezője

Egy könyv, ami elviselhetetlen vágyat ébresztett benned az utazásra.  

Elég sok könyv vált ki belőlem hasonló érzést - nem sok inger kell ahhoz, hogy én utazni akarjak - így a legutolsót hozom. Méghozzá Ben Aeronovitch könyvét, a Soho felett a holdat. Az író mindig eléri, hogy mindent eldobva azonnal vissza akarjak menni Londonba. (Bár most jelen pillanatban IDE akarok nagyon elmenni)

Héphaisztosz
az istenek kovácsa, a tűz és vulkánok istene, a mesteremberek védelmezője


Melyik az a tárgy az olvasmányaidból, amit az életben is szívesen használnál.

Ez egyértelmű. A Harry Potterből egy varázspálca. Én is besétálnék Olivanderhez, ahol kiválaszt engem a pálcám.

Árész
a háború istene, az értelmetlen vérontás és kegyetlen öldöklés megtestesítője


A "leglátványosabb" csata, amit eddig olvastál.

Mivel szeretem a fantasyt és az akcióban gazdag könyveket, így volt már pár csatajelenetem olvasmányaim során. Trónok harca, A vér éneke stb. De közülük is az egyik legemlékezetesebb az a HP vége, de nem hozom mindig ezt a könyvet, mert már engem idegesít:) Szóval, akkor legyen a Hammered, mert nincs is annál jobb, mint mikor istenek csatáznak. Igaz, itt most nem a görögök, hanem a skandinávok, de mindegy.  Ó tényleg! ott van a Percy Jackson is, ha már görögök.

Aphrodite
a szerelem és a szépség istennője


A legszebb szerelmi történet, amit valaha olvastál. 

Jelen pillanatban a Füst és csont leánya kapta meg ezt a címet, főleg mert majd most kezdem a 2. részét. Egyszerűen gyönyörűen és fájdalmasan van bemutatva ez a szerelmi történet, az írónő stílusa pedig felejthetetlenné teszi. 

Hádész
az Alvilág ura



Egy karakter, akit bármikor átküldenél Hádész birodalmába, hogy végre megszabaduljon tőle a világ. 

Elena a Vámpírnaplókból. Teljesen mindegy, hogy a könyvről vagy a sorozatról van-e szó, gondolkodás nélkül elküldeném Hádészhoz, lehetőleg jól leláncolva, hogy vissza ne jöjjön. Az ilyenek képesek rá.

Hestia
a családi tűzhely védőistennője



Egy könyves hely, ahova szívesen beköltöznél. 

Aj, nem tudok mit csinálni! Akkor is marad a Roxfort.


A poszterek forrásai ITT (Az utolsó kettő kivételével, sajnos azokhoz nem készült ilyen poszter)

És ezúttal lesznek kihívottjaim is:
Liliane
Moncsycsy
Abstractelf
Cilee

De természetesen bárki viheti, csak kérlek, hogy minden esetben linkeljétek a blogot is.

Linkek: 
Ha te is megcsináltad, nyugodtan küld el a linket és beírom:
Cilee
Könyvessarok
Craiglockhart
Momentum
Elisorne világa
Reading in my dream
Egy könyvfüggő vallomásai
Könyv extrák
Egy képzelt világ titkai
KönyvParfé 
Deszy




>

Related Articles

14 megjegyzés:

  1. Ez egy tök jó, kreatív book tag! Mivel hozzád hasonlóan imádom a görög mitológiát, még jobban tetszik. :)) Nem gond, ha előbb-utóbb kitöltöm? Természetesen linkelek majd.
    (apró megjegyzés, hogy Héphaisztosznál varászpálcát írtál varázspálca helyett.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy nem gond, sőt örülök neki. És köszi, hogy szóltál, javítom is. :)

      Törlés
  2. Köszi!
    Még ma este igyekszem megszülni, s feltámasztani a blogot ezzel.

    VálaszTörlés
  3. Megszületett. Nagyon élveztem :-)
    http://cileekonyv.blogspot.hu/2015/01/az-olympus-istenei-book-tag.html
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én pedig köszönöm, hogy kitöltötted:))

      Törlés
  4. Nekem is nagyon tetszik ez a book tag. Nem gond, ha mi is kitöltjük?

    VálaszTörlés
  5. Bocsánat, az előző üzenetem névtelenül ment el valamiért.

    VálaszTörlés
  6. @Molnár Katica: Persze, hogy nem, vidd csak nyugodtan:)

    VálaszTörlés
  7. Szia! Vittem a Tag-et, nagyon tetszik. Köszönöm! :)
    http://konyvparfe.blog.hu/2016/08/17/az_olympus_istenei_book_tag

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy tetszik, jó volt olvasni a válaszaid. Ráadásul tudtodon kívül még segítettél is most nekem:)

    VálaszTörlés
  9. Arra gondolsz, hogy kicsit többen benéznek hozzád? :) Ez csak természetes. :)

    VálaszTörlés
  10. Neeem, a blogszülinapos előkészületekkel kapcsolatos. Hamarosan közzéteszem:)

    VálaszTörlés
  11. Okés, akkor majd lesem. És előre is boldog szülinapot! :)

    VálaszTörlés