In 5 pont Alexandra Holdbéli krónikák idegen Marissa Meyer mese romantikus sci-fi YA

Marissa Meyer - Scarlet

Holdbéli krónikák #2

 

Cinder, a kiborglány kalandjai folytatódnak – éppen szabadulni próbál cellájából, de még ha sikerül is neki, ő lesz a Nemzetközösség legkeresettebb szökevénye.
Eközben franciaföldön nyoma vész egy idős asszonynak, Michelle Benoit-nak, gyönyörű és makacs unokája, Scarlet pedig rendületlenül keresi. A vörös hajú francia szépséggel a nyomozása során egyre különösebb találkozások történnek. Megismerkedik Farkassal, az egyszerre vonzó és ijesztő pankrátorral, akivel együtt erednek a rejtélyek nyomába. De a rejtélyek csak sokasodnak, miután megismerkednek Cinderrel.
Ahogy közös erővel próbálják megakadályozni, hogy Levana királynő végveszélybe sodorja a Föld teljes lakosságát, lassanként fény derül arra is, mi köze egymáshoz Scarletnek és Cindernek…
*************

Mindig is imádtam a meséket és ezt az évek múlásával se nőttem ki, így nem is volt kérdés, hogy el fogom olvasni a Cindert. Sajnos azonban nem vett le annyira a lábamról, mint azt szerettem volna, vagy mint amennyire a korábban olvasott értékelések alapján számítottam rá. Nem azt mondom, hogy rossz volt, egyszerűen csak nem értettem, mi ez a nagy hype a sorozat körül. Na, most már értem. Nézzük is ezt a modern Piroska és a Farkas történetet.

Cinder

Először kicsit meglepődtem, mikor belekezdtem és rájöttem, hogy nem Cinder az egyedüli  főszereplő, de azonnal éreztem, hogy ez a több szálon futó szerkezet nagyon jót tett a könyvnek. Cinder szemszögéből a történet ott folytatódik, ahol az első rész véget ért, avagy megszökik a börtönből és ezzel a világ első számú körözött bűnözője lesz Levana királynőnek hála. Másik szálként pedig találkozunk Scarlettel egy kis franciaországi faluban, ahol mindent felforgat, hogy megtalálja eltűnt nagymamáját. A keresés közben találkozik egy félelmetes harcossal, Farkassal, aki valahogy kapcsolódik az eltűnéshez. Vajon barát vagy ellenség? Persze a szálak összefutnak egy idő után, - amit a fülszöveg szépen le is lő - de előtte még jól összebogozódik több helyen is és csak néhányat tudunk kicsomózni a végére. Vagyis jó pár megválaszolatlan kérdés és rejtély maradt a következő részekre is, és remélem, hogy a történet még jó pár meglepetést fog tartogatni.
"A hangszóróból megint ugyanaz a tiszta női hang hallatszott.
- Thorne, nem tudom beindítani az automatikát. Úgyhogy kézi vezérléssel kell felszállnunk.
A férfi kétségbeesetten nézett a vezérlőkre.
– Mióta pofázik vissza nekem ez a hajó?
- Én vagyok az, te idióta!
Thorne közelebb tartotta a fülét a hangszóróhoz.
– Cinder?"
Farkas
Az új szereplőket jobban szerettem, mint az első kötetből megismerteket. Scarlet karaktere sokkal jobban magával tudott ragadni, mint Cinderé, bár ő jóval naivabb volt, de szerencsére Cinder személyisége is fejlődött. Farkas pedig rögtön levett a lábamról az első pillantásra ijesztő, erős és félelmetes harcos, de belülről félénk és meg nem értett megjelenésével. De mégis a kedvencem kimagaslóan Thorne volt, az önmagát csak kapitánynak titulált jóképű fegyenc, aki Cinderrel szökik meg a börtönből. Ez a pasi valami eszméletlenül idióta, mindezt megspékelve jó adag pimaszsággal és furcsa szemléletmóddal, egyszóval egy üdítően újszerű karakter. A neve pedig elég beszédes, nem?
"– Cinder – szólalt meg Iko néhány percnyi hallgatás után, mialatt alaposabban felmérte a helyzetét. – Elképesztően kövér vagyok. – A fémes hangból tisztán kihallatszott a nyafogás.
– Mert egy hajó vagy, Iko."
Tehát a második rész fejlődött történetileg - hisz sokkal több és érdekesebb cselekményt követhettem nyomon - és szereplők terén is - nagyon jó új karaktereket kaptam és a régiek is egyre kidolgozottabbak - szóval bátran kijelenthetem, hogy nekem sokkal jobban tetszett, mint az első rész. Talán az is közrejátszik, hogy ez sokkal mozgalmasabb volt, vagy éppen a tény, hogy sose voltam oda annyira Hamupipőke történetéért.


Összességében egyre jobban kezdem megszeretni ezt a sorozatot és remélem maradéktalanul ki lesz használva az a rengeteg potenciál, ami benne van. A vége nem okozott túl nagy meglepetést, minden ott volt már az orrunk előtt, de ennek ellenére tetszett és várom a következő részt. Vagyis már el is kezdtem angolul a Cress-t, ami Csipkerózsika történetét dolgozza át. Mindenképp ajánlom a meserajongóknak, de azok is bátran a kezükbe vehetik, akik szeretnének egy jó YA könyvet olvasni. 






















5/5

Olasz borító. Gyönyörű!
Borító: 4/5  - miért nem kemény táblás?
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Thorne

Kiadó: Alexandra
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 496.o.
Fordító: Bujdosó István
Műfaj:YA, sci-fi, mesefeldolgozás
Eredeti címe: Scarlet
Goodreads-es átlag: 4.31
Molyos átlag: 94%
A képek a Pinterestről származnak.





Plusz:
A kutatók szerint a Piroska és a farkas története már több mint 2000 éves és az egész világon ismert, persze különböző verziókban. Ezek közös gyökerének Aiszóposz egy 2600 éves fabuláját tartják. Ez egyfajta tanmese, ami arról szól, hogy nem szabad letérni a kijelölt útról, és főleg nem szabad idegenekkel szóba állni. A legnépszerűbb verziót a Grimm-testvéreknek köszönhetjük, amit az 1800-as években jegyeztek le, - az elején a mese sokkal erőszakosabb volt, de az évek alatt sokat szelídült -  de például Japánban a mesében farkas helyett tigrissel ismerik, de a lényeg egyezik. Mind a két helyen egy gyereket téveszt meg egy idegen, vagyis az óvatosságra tanít.




>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése