In 4 pont Kelly Oram Móra önálló romantikus váltott nézőpont YA

Kelly Oram - Szívzűterápia strébereknek

"Az itt olvasható naplóban tudományos megfigyelésre alapozva ismertetem, hogyan gyógyulhatunk ki a szerelmi bánatból."

Avery gyakorlatilag születése óta szerelmes a legjobb barátjába. Aidennek ugyan fogalma sincs erről, a lány mégis vígan tervezgeti közös jövőjüket. Egész addig, amíg a srác közli, hogy barátnője van… Mit lép erre a stréber Avery? Hát igazi kocka módjára a tudományba menekül: egy sor társadalmi kísérlettel akarja ­bebizonyítani, hogy az összetört szív csak akkor gyógyul be, ha az ember előbb túljut a gyász hét fázisán. Csakhogy a kivitelezéshez szüksége van egy független külső megfigyelőre — itt lép a képbe Aiden bátyja. A csöppet sem stréber Grayson olyan dolgokra veszi rá a gátlásos lányt, amiket korábban álmában sem mert volna megtenni. A suli alfahímje és a legnagyobb stréber egyre több időt tölt együtt — persze kizárólag a tudomány érdekében! —, és közben egy egészen új kísérlet veszi kezdetét…
**************
 "…ha egy lány megengedi, hogy magadhoz öleld, amikor az élete darabokra törik, pedig te tök pucér vagy, akkor attól fogva valahogy másképp nézel rá."
Ez egy rendkívül édes, romantikus tiniregény, aminek az olvasása közben végig bazsalyogtam. Pont erre volt most szükségem a biokémia magolás végtelennek tűnő folyamatába iktatott szünetében, mert rövid volt, édes és a meseszerű, vagyis teljesen kikapcsolta az agyam arra a 2 órára. Őszintén bevallom, hogy csak és kizárólag a címe miatt olvastam el, ami annyira telitalálat lett, hogy rögtön felkeltett az érdeklődésem. Ez egyébként jellemző a LOL könyvekre, például Marni Bates könyveinek a címe is sokkal jobbak magyarul, mint eredetiben.

A történet nem tartogat meglepetéseket senki számára, pont azt kaptam amire számítottam, de a hihetetlenül cuki körítés feldobta a sztorit, hogy ne egy átlagos könyv legyen a tiniregények tengerében. Személyiséghű karakterekkel dolgozott az írónő, Avery egy okos, pánikrohamokra hajlamos, naivan jószívű, félős kis nyuszi volt, aki a saját kis világában élt Aidennel, amiből fájdalmasan és meglepetésszerűen szakadt ki. De szerencséjére ott van Grayson, az álompasi, aki segít a leányzónak önmagára találni és egy kissé felnőni. Az egész kísérlet ötlete tetszett, ahogy a két ennyire ellentétes világlátású személyiség a saját szemszögéből közelíti meg a kérdést, bár abban azért kételkedek, hogy ez a valóéletben mennyire állna meg egy tudományos versenyen, de kit érdekel?! Aident pedig nem tudtam utálni, bármennyire is szemét volt. Egyszerűen csak annyira gyerek volt még, éretlen és képtelen volt az érzelmeit és kapcsolatait kezelni. Szerintem nem Avery, hanem ő volt a legkevésbé tisztában a társas kapcsolatokkal és a való világgal.
"Vagy az történt, hogy túlaggódó bátyó lett belőlem, vagy belezúgtam, és most irtóra begurít, hogy valaki bántani merte a nőmet."
A mellékszereplők tényleg csak mellékszereplők voltak, talán egyedül Libby és Owen karaktere kapott mélységet, de őket nagyon bírtam, rengeteget mosolyogtam a közös jelenteiken. A könyv talán legnagyobb bája az volt, hogy újra tininek éreztem magam, a szélsőséges érzelmeket pillanatok alatt képes voltam átélni, és egyáltalán nem érdekelt semmi még olvastam a regényt. Jó érzés volt újra átélni milyen az, amikor különösebben nem gondolkozol semmin, csak átéled minden érzelemmel együtt az adott eseményt. 

Összességében annyira cuki és vicces volt ez a könyv, hogy minden további nélkül ajánlom a tiniknek. Az érzelmi mércét tekintve is megmaradtunk a szűzies vonalon és pár csóknál nem történt több, így habár a főszereplők 17 és 18 évesek, de simán olvashatja egy 12-14 éves is a regényt. Persze manapság már ez talán nem is olyan mérvadó, tudva mi mindent olvasnak és látnak... De nem csak nekik tudom ám ajánlani, hanem a hozzám hasonlóaknak is, akik szeretnének kicsit visszacsöppenni a tiniszerelembe, így kiszakadni a jelen esetben a zhra készülésből életből meg persze az örök gyerekeknek. (Biokémia magolás közben tökéletes választás egy jó nagy adag csokival, hogy az agy a megfelelő cukormennyiséget is megkapja. Persze az endorfin se elhanyagolható tényező:)

U.i.: Plusz pont jár a könyvnek a pro-contra listán, hogy önálló regényről van szó!


4/5

Eredeti borító
Borító: 4/5
Történet: 4/5
Karakterek: 4/5
Kedvenc karakter: Libby, Grayson

Kiadó: Móra (LOL könyvek)
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 232.o.
Fordító: Vándor Judit
Műfaj: ifjúsági, romantikus
Eredeti címe: The Avery Shaw Experiment
Goodreads-es átlag: 4.09
Molyos átlag: 92%
Képek a Pinterestről származnak. 





>

Related Articles

2 megjegyzés:

  1. Ez a könyv nálam is várólistán van. :D Bár nálam nem ajánlott tanulás szünetében olvasni, mert amikor tavaly a vizsgára való tanulást szerettem volna kipihenni, és kézbe vettem Marni Bates egyik LOL-könyvét, utána nem igazán ment letenni addig, amíg el nem olvastam még a folytatást is. xD

    VálaszTörlés
  2. @Bess: Jó kis könyv, érdemes olvasni, ha ilyenhez van hangulatod:)
    És én direkt ezért választottam önálló és rövid regényt. Így nem estem csábításba xD

    VálaszTörlés