In 5 pont angol arkánum Az Arkánum Krónikák fantasy Kresley Cole poszt-apokaliptikus romantikus Simon & Schuster YA zombi

Kresley Cole - Endless Knight (Végtelen lovag)

Az Arkánum Krónikák #2

A Méreghercegnő végére Evie felfedezte a Császárnői képességei mélységét és ennek segítségével megölte a pszichopata Alkimistát, Arthurt...Jackson szeme láttára. Vajon képes lesz megbirkózni Jack Evie vad, erős és könyörtelen oldalával? Evienek azonban hamar rá kell jönnie, hogy nem a szerelmi élete a legnagyobb probléma, ami rá vár, hisz ha akarja, ha nem, egy évezredek óta ismétlődő életre-halálra menő játék részese, amiben a háromszoros nyertes Halál is részt vesz. Meg kell találnia a módot, hogy legyőzze őt, még mielőtt Halál öli meg. De hogyan győzöl le egy halhatatlan lovagot, akinek egyetlen érintése is halálos és több évszázadnyi tapasztalata van a gyilkolásban? Ráadásul ha ez még nem volna elég, úgy tűnik, hogy az előző életedben keresztbe tettél neki és ezért meglehetősen könyörtelen módon vadászik rád. Szívás, nem igaz?
**************

Az első résszel bebizonyította számomra Cole, hogy a YA területén is megállja a helyét, ráadásul egy igen idegörlő szituáció kellős közepén döntött úgy, hogy ideje abbahagyni ezt a részt és egy kicsit pihenni. "Hadd ingereljük egy kicsit szegény olvasót." Innen szólok, hogy ez elég kegyetlen húzás volt.:) De szerencsémre angolul már kijött a második rész is, így azonnal el is kezdhettem. Vagyis az idegeim is túlélték az élményt.
"Here we were: a mentally unstable Fool, an all but arrowless Archer, a magically challenged Magician, and me, running on fumes and anger.
What could possibly go wrong?
"
A történet pontosan  - és itt szó szerint értem - onnan folytatódik, ahol az első rész véget ért, vagyis egy meglehetősen pörgős és érzelemdús jelenettel nyitunk és meg sem állunk a végéig. Ha az első részre azt mondtam, hogy pörgős cselekménye van, akkor itt már nem is tudom milyen szót használjak. Talán az intenzív a legmegfelelőbb. Nem az a könnyed délutáni olvasmány, ez tényleg egy harc a túlélésért. Legyen szó az agyatlan zombihordák elöli menekülésről, kannibálokkal történő teadélutánokról leszámolásokról, szupererőkkel megáldott tinikkel folytatott harcokról, vagy éppen macska-egér játékról magával a Halállal, Evienek nem sok ideje van unatkozni, ha életben akar maradni. Amit persze én meg fenemód élveztem, hisz ennek eredményeképpen én se unatkoztam egy percig sem.

Még mindig rabul tudott ejteni a megteremtett poszt-apokaliptikus világ egy kis fantasyvel megbolondítva, ami tökéletes kombinációnak bizonyul a számomra. Ugyan megint fedett fel néhányat a titkai közül, de csak pont annyit, hogy a figyelmemet fent tudja tartani, mert érződik, hogy még sok minden várat magára a későbbiekben. És nem egy ütni fog, ebben biztos vagyok.  Szereplők terén is szélesedett a paletta, több Arcana is előkerül és megismerhetjük a képességeiket is, na meg persze a sokrétű személyiségeiket, aminek hála nem lehetsz biztos benne, hogy kiben bízhatsz és ki fog kést döfni a hátadba, amint megfordulsz. Ez, valamint a világ és a játék együttesen megteremtett egy igazán feszült alaphangulatot a könyvnek, aminek hála folyton izgulsz a szereplőkért. 


Jobban megismerhettük Eviet és Jacksont is, de aminek főleg örültem az a képbe kerülő Halál. Nagyon érdekes, izgalmas és titokzatos személyiséget kapott egy kis "megtört lélek" ráadással. Nagyon sok érzelmet váltott ki belőlem a könyv során - csak úgy, mint Evieből - és hol szerettem, hol gyűlöltem. Pedig imádom a szexi, megtört lelkű pasikat, akik ezt erővel palástolják. Mindenesetre néha közel álltam a csapkodás-toporzékolás példaértékű bemutatásához, ami valljuk be nem túl szerencsés, ha éppen egy előadáson ülsz, ahova elvileg (!) felnőtt, értelmes fiatalok járnak okosodni. Haha, jó vicc!:) Na de, még a könyv végére se voltam képes valamelyik oldal mellett állást foglalni, úgyhogy ezt majd a következő részek döntik el. De talán pontosan ezért lett ő a kedvencem a könyvből. Tudom, elég agyament logika. Evie és Jackson is hasonló cipőben jár, hisz a kedvelem, de olykor agyonütném kategóriából nem voltak képesek kilépni és megkapni a szeretem titulust. Pedig nem kétdimenziós, hiteltelen és buta szereplőkről van szó, Evienél pedig kifejezetten érdekes a kettős személyisége a Császárnőt illetően, de valahogy mégse jött össze. Ami azért furcsa, mert Cole Halhatatlanok... sorozatában ez még sose fordult velem elő, mindig azonnal megszerettem a karaktereit. A mellékszereplőket viszont szeretem, Finn és Matthew a kedvenceim, utóbbi főleg azért mert képtelen vagyok hova tenni, ráadásul sokszor olyan érzésem van, hogy sokkal több van benne, mint amit mutat és mindenkit az orránál fogva vezet. (Hangyányit emlékeztet Nixre és nem csak a jóslás miatt)


A könyv vége pedig megint eléggé az idegeimet kikezdő szituációval fejeződött be, de ezzel alapként a következő rész garantáltan nem lesz unalmas. Ráadásul szerintem jóval betegebb is lesz az ellenfeleket tekintve. Szóval alig várom. 

Összességében hozta a könyv az előző rész színvonalát, sőt még meg is ugrotta a lécet. Én mindenképp ajánlom a poszt-apokaliptikus, fantasy könyvre vágyóknak, de előre szólok, hogy a gyengébb idegzetűek, vagy a könnyed olvasmányra vágyók kerüljék el. Ez nem az a könyv. Addig is, ide nekem a Dead of Winter-t.

U.i.1.: Halál beszél magyarul!:) 

U.i.2.: Enyhe SPOILER! Még mindig utálom a szerelmi háromszögeket! Miért nem lehet enélkül YA könyvet írni?! Még ha Halál megjelenése miatt meg is érte. De én simán ellettem volna, ha az elejétől ő van színen és Jacksont kihagyjuk a buliból... SPOILER VÉGE!



5/5

Puhatáblás borító
Borító: 4/5 - Halál nem így néz ki és kész!
Történet: 5/5
Karakterek: 4,5/5
Kedvenc karakter: Halál, Matthew

Kiadó: Simon & Schuster
Kiadás éve: 2013, 2014
Oldalszám: 336.o.
Műfaj: poszt-apokaliptikus, fantasy
Goodreads-es átlag: 4.42
Molyos átlag: 92%
Képek a Pinterestről származnak.  
A sorozat részei a könyvek fül alatt megtekinthető. - See more at: http://three-points-of-view.blogspot.hu/#sthash.EWNwxDR7.dpuf
A sorozat részei a könyvek fül alatt megtekinthetőek. 

Plusz:
Itt a teljes borító:



A könyvhöz készült előzetes is, amit ITT megnézhettek, valamint a borító elkészítésébe is be tudtok pillantani ITT




>

Related Articles

11 megjegyzés:

  1. Szia.
    Én is imádtam az első részt és nagyon érdekel a második is. Esetleg lehet tudni mikor jön ki magyarul?

    VálaszTörlés
  2. @Viola: Szia, örülök, hogy tetszett. Szépen gyűlik a rajongók tábora :) A kiadó a 2. részt az év második felére ígéri, de ennél pontosabbat még nem tud mondani.

    VálaszTörlés
  3. tehát akkor 2015-ben meg fog jelenni magyarul a második rész? Ez jó hír, mert most szereztem meg az elsőt és nagyon imádtam!

    VálaszTörlés
  4. @Melinda Farkas
    Még nem 100%, de azt mondta a kiadó, hogy ha minden jól megy akkor igen. Itt az adatlapja a honlapon: http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/kresley-cole-endless-knight-vegtelen-lovag-az-arkanum-kronikak-2-7062

    VálaszTörlés
  5. Remélem, hogy télre megjelenik a 2. rész...annyira jó könyv :)

    VálaszTörlés
  6. Hát,nem jelent meg.Mikor fog?

    VálaszTörlés
  7. Nem tudom, beígérte a kiadó, de aztán azóta is hallgat róla. Az lenne a legeredményesebb, ha közvetlenül kérdeznéd meg tőlük.

    VálaszTörlés
  8. Szia! Még mindig nincs semmi hír a 2.részről?

    VálaszTörlés
  9. @Aria:
    Szia! Ennyit lehet róla tudni: http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/kresley-cole-endless-knight-vegtelen-lovag-az-arkanum-kronikak-2-7062
    Ha bármi változás lesz itt fogod a leghamarabb megtudni. De nyugodtan érdeklődj felőle közvetlenül a kiadótól. A KMK szokott az ilyen kérdésekre válaszolni.

    VálaszTörlés
  10. Engem is nagyon erdekelne,es mar 2017 vanXD

    VálaszTörlés
  11. Hát már egy jó ideje húzza a kiadó, de elvileg volt valami jogi gond a dolog mögött. Aztán ki tudja mikor jelenik már meg. Persze idénre is be lett ígérve, de én már hiszem ha látom...

    VálaszTörlés