In 5* pont angyal fantasy Füst és csont leánya kiméra Kossuth kiadó Laini Taylor romantikus YA

Laini Taylor - Vér és csillagfény napjai

Füst és csont leánya #2

A kék hajú Karou végre megkapta a választ kérdéseire. Már tudja, ki is ő, mi is ő valójában. Ezzel a tudással együtt azonban fény derül egy másik titokra is. Egy titokra, amelyet szeretne meg nem történtté tenni: az ellenséget szerette, aki elárulta – és a világ szenvedett miatta.
A világsikerű Füst és csont leánya folytatásában Karounak döntenie kell, milyen áldozatot képes hozni népe megmentéséért. Karou és Akiva a háborúban ismét ellenséges oldalon áll. Szépséggel, szomorúsággal és titkokkal teli történetük újra az emberi világban ér össze.
A lány mint új feltámasztó szörnyű hadsereget teremt, Akiva közben az angyalok gonoszsága ellen harcol.
Születhet vajon új remény az elveszett álmokból?
**************
"Egyszer volt, hol nem volt, hogy egy angyal és egy ördög törőcsontot tartott a kezében.
Amikor a csont kettétört, a világ is két részre szakadt."
Már a Füst és csont leányában is sikerült az írónőnek elvarázsolnia ezzel a fájdalmasan szép mesével, ami életre kelt a lapokon és szép lassan megbabonázó hangulatával ejtett foglyul. A történet pedig szerencsére magyarul is folytatódhatott, - sokáig nem voltam ebben biztos, de ezer hála a Kossuth kiadónak - ami ha lehet ebben a részben még fájóbb, sötétebb és gyönyörűbb volt, mint eddig. Az első részben megmutatta az írónő, milyen varázslatosan tudja bemutatni Prága misztikus oldalát én pedig imádtam olvasni a leírásokat, amiknek hála én is a kék hajú lánnyal lépkedhettem Prága macskaköves utcáin fogakra vadászva. Ekkor még főleg a világ bemutatásán és az alaphelyzet ismertetésén volt a hangsúly, így lassabb folyású elbeszélése elandalította az olvasóját, hogy a végén mindent felboríthasson és faképnél hagyhasson értetlenül és fájdalmasan pislogva. Ezzel szemben a 2. rész sokkal eseménydúsabb, pörgősebb és sokrétűbb lett, ahol a tétek már jóval nagyobbak voltak Karou saját sorsánál. Itt már csak a halál, hamu és vér maradt. Meg persze a csillagok, hisz remény még mindig van.


Ennek ellenére, vagy éppen ezért, a cselekmény mellett nagyon nagy hangsúlyt kaptak a karakterdrámák is, ami segített átéreznünk a helyzet reménytelenségét és komolyságát. Mind Karou, mind Akiva rengeteg belső - és külső - konfliktus és döntés előtt állt, amik közül volt ami megoldódott ebben a részben, de volt olyan is, amit még továbbvitt az írónő a befejező részbe. Ezek pedig hozzájárultak a karakterük fejlődéséhez. Hála istennek itt szó sincs papírmasé, hiteltelen és üres karakterekről. Karou és Akiva is élő, lélegző személyiségek, akiknek ugyan nem érettem egyet minden döntésével és volt párszor mikor ráztam a fejem az események alakulásán, de talán pont a hibáik miatt szerettem meg őket. Habár azt kénytelen vagyok nehezményezni, hogy én egyáltalán nem érzem Akiva személyiségében - főleg most, hogy sokszor beleláthattam a fejébe - hogy olyan öreg lenne. Szerintem egy angyal, aki olyan hosszú ideje él már, mint ő, nem így gondolkozik bizonyos helyzetekben.
"Az irgalom irgalmat szül, a vérontás vérontást. Nem várhatjuk el, hogy a világ különb legyen, mint amilyenné tesszük."
A könyv  továbbá fontos kérdéseket jár körbe, amin olvasás közben én is elgondolkodhattam. Vajon én, hogy döntenék Karou helyében egy háború kellős közepén? Mennyit kell bűnhődnie egyetlen hibáért és mennyit számít a saját boldogsága, mikor egy egész faj sorsa függ a döntéseitől?  Persze nekem még így is sokkal könnyebb helyzetem volt, mint neki, hisz én beleláthattam több nézőpontból is az eseményekbe. Ez az újfajta szerkezet is sokban hozzájárult ahhoz, hogy ez a fantasy világ kitáguljon és a háború okait lássuk. Nagyon tetszett az a rengeteg apró és nagyon is valós üzenete a könyvnek, amit ugyan egy teljesen kitalált világ eseményei alapján ismerhettem meg, de minden további nélkül áthelyezhetőek a mi világunkra is.

Karou
A szerelmi szál, ami átíveli ezt az évezredes háborút nagyon szépen van az olvasó elé tárva, habár ebben a részben jóval kevesebb volt a közös pillanata Akivának és Karounak. Azok viszont sokkal fájdalmasabbak voltak. Örülök továbbá, hogy megismerhettem még Akiva angyaltesvéreit, meg Zirit, kicsit beleláthattam a szeráfok hierarchiájába és a kimérák sokszínűségéről is kialakulhatott bennem egy elképzelés. Ennek ellenére nekem még mindig kissé kevés Eretz bemutatása, amit remélem a befejező részben majd pótol az írónő.

Ebben a részben is voltak csavarok, bár a vége most nem lett olyan függővég, mint az elsőé. Ennek ellenére már most olvasom a 3. részt, mert tudni akarom mi lesz ennek a tragikus románcnak a vége és milyen sors jut ennek a két fajnak. Persze gondolom happy end lesz, bár még ebben se vagyok 100%-ig biztos.
"Amíg élsz, mindig van rá remény, hogy a dolgok jobbra forduljanak."
Összességében nagyon örülök, hogy a Kossuth kiadó folytatta magyarul a sorozatot, mert ezzel a résszel már hivatalosan is kedvenc sorozatommá avanzsált a Füst és csont leánya trilógia. Mindenképp ajánlom azoknak, akik szeretnének egy gyönyörű, egyedi fantasy világot megismerni két ellentétes oldalon álló fiatal szerelmével, akik mertek nagyot álmodni, de sajnos fájdalmas út vezet odáig. Tényleg ajánlom, ha szereted a fantasyt, a románcot, nem riadsz vissza a kissé borús hangulattól és szeretnéd megismerni a kimérák és angyalok háborúját.


5*/5

Eredeti borító
Borító: 2/5 - nagyon nem tetszik, főleg élőben. Ráadásul sokkal rosszabb, hogy az eredeti viszont gyönyörű. ->
Történet: 5/5
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Akiva, Karou, Ziri, Zuzana

Kiadó: Kossuth
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 376.o.
Fordító: Gálvölgyi Judit
Műfaj: fantasy,romantikus
Eredeti címe: Days of Blood & Starlight
Goodreads-es átlag: 4.26
Molyos átlag: 97%
Képek a Pinterestről származnak. 





>

Related Articles

8 megjegyzés:

  1. szia :) A trilógia 3.része is le van fordítva magyarra ? Én úgy tudtam hogy csak az első kettő.. Ha igen akkor tudnál nekem mondani egy helyet, ahol meg/ki tudnám venni a magyar változatát? Előre is köszönöm :)

    VálaszTörlés
  2. Szia:) Nem, sajnos nincs lefordítva és úgy néz ki egyelőre, hogy a Kossuth kiadó nem is tervezi, mivel nem fogytak jól az előző részek:(

    VálaszTörlés
  3. :( ezt sajnálattal hallom.. És angolul kapható ?

    VálaszTörlés
  4. Persze, online könnyen meg tudod rendelni.

    VálaszTörlés
  5. köszönöm :) Te már olvastad ?

    VálaszTörlés
  6. és tetszett ? Annyit elárulnál hogy Karou és Akiva a történet végén együtt lesznek e ? kérlek :D :)

    VálaszTörlés
  7. Nem akarok a kommentek között nagyon spoilerezni:) Úgyhogy annyit mondok, hogy happy end kissé keserédesen. De azt hiszem ez várható volt az írótól:P

    VálaszTörlés