In 4 pont 5 pont Ad Astra Ciceró Leviatán Scott Westerfeld steampunk történelmi váltott nézőpont YA

Scott Westerfeld - Behemót és Góliát

Leviatán #2

Egy ellopott hadihajó. Egy titkos küldetés. Egy világraszóló kaland.
A behemót a brit tengerészet legádázabb teremtménye, mely egy falással egész hadihajókat tüntet el. A darwinisták fel akarják használni a barkácsok ellen, még ha ezért azt az árat is kell fizetniük, hogy az Oszmán Birodalom is belép a háborúba.
Deryn, a brit légierő fiúruhában szolgáló kadétja és Sándor, az álruhás osztrák–magyar trónörökös a Leviatán fedélzetén utaznak Isztambul felé. A léghajó küldetését azonban katasztrófa fenyegeti, és a két fiatal hamarosan idegen földön találja magát – magányosan, üldözőkkel a nyomukban. Sándornak és Derynnek minden ügyességükre, ravaszságukra és szövetségesükre szükségük lesz, hogy megbirkózzanak a veszedelmekkel.
**************

A történet ott folytatódik, ahol a Leviatán véget ért: hőseink Konsantinápoly/Isztambul felé tartanak a Leviatán fedélzetén, ám nem olyan sima az út, mint várták. Az Oszmán Birodalom jelenleg még semleges, de az angolok legutóbbi húzása hatására nyitott lett a birodalom a barkácsok felé és félő, hogy az ő oldalukon fog belépni a háborúba. Ezt megelőzendő, ajándékkal akarnak kedveskedni a darwinsták a szultánnak. Természetesen a kadétnak öltözött Deryn és az osztrák herceg Sándor most is az események sűrűjében találják magukat, persze az olvasó legnagyobb örömére.


Nagyon élveztem visszatérni ebbe az alternatív múltba, amit gépek és koholt állatok sokasága népesít be. Fantasztikus világot teremtett az író és szerencsére tehetsége is van hozzá, hogy ezt élvezetesen, érthetően és magával ragadóan tudja átadni az olvasónak, egy felejthetetlen élményt eredményezve. Ha lehet, ez a rész még jobban tetszett, mint az első, hisz itt már nem kellett a világ és a karakterek bemutatásával annyit foglalkozni, - nem mintha ez nem lett volna zseniális az előző részben - hisz az író felépített egy megfelelő alapot, így most hagyhatta azt teljes valójában kibontakozni. Itt már inkább a történéseken és az azok által kiváltott reakciókon volt a hangsúly, na meg persze a karakterek fejlődése se maradhatott ki, ezért aztán jóval mozgalmasabb lett elődjénél ez a rész. Deryn és Sándor is sokat tanul egymástól, formálják a másik személyiségét, akarva-akaratlanul és öröm volt nézni, ahogy összecsiszolódnak. Ugyanakkor a könyv egy részében kénytelenek elszakadni, ami szintén jót tett nekik, mert önállósodtak, érezték a döntéseik súlyát - főleg Sándor - és kezdtek felnőni. Ugyan felütötte a fejét a gyengéd érzelem is Deryn részéről, de szerencsére ez csak egy kis pikantériája lett a cselekménynek és nem a főszála.

Imádtam, ahogy bemutatta az író Isztambult, én is részese lehettem annak a rengeteg színnek, illatnak és a hangzavarnak. Olyan érzés volt, mintha én is a szereplőkkel lépkedhettem volna a kanyargós utcákon. Míg az első részben inkább a darwinista koholmányokat szemlélhettem meg és győződhettem meg arról, hogy az írónak milyen hihetetlen képzelőereje van, addig itt a gépek színes palettájával találtam szembe magam. Mindezt úgy tálalva, hogy minden nehézség nélkül el tudtam őket képzelni.


Aminek felhőtlenül örültem az a tojások titkának megfejtése volt és csak csendben jegyezném meg, - ugyan nem akarom lelőni a poént - nagyon aranyos kis jószág. Ráadásul szerintem még nagyobb szerepe is lesz. Egy szó, mint száz, imádtam ezt a gyönyörű és élő történetet, még jobban tetszett, mint az első rész. Ne tessék kihagyni ezt a sorozatot, kár lenne érte!

5/5


Leviatán#3

 

Sándor herceg és Deryn a Leviatánon utazik kelet felé, amikor léghajójukat utasítják, hogy Szibériában vegyen fel egy szokatlan utast, a feltaláló Nikola Teslát. Az őrült géniusz azt állítja, hogy fegyvere, Góliát véget tud vetni a háborúnak, de vajon kinek az oldalán áll?
Titkos küldetésük során Sándor végre megismeri barátja legmélyebb titkait: Deryn nemcsak hogy fiúnak öltözött lány, de szereti is őt.
A korona sorsa, egy nagyváros pusztulása és egy közrendű lány szerelme is Sándor következő lépéstől függ.
A Góliát izgalmas lezárása Scott Westerfeld rendkívüli Leviatán-sorozatának.
*************

Nagyon vártam az utolsó részt, sajnos nem tudtam rögtön a Behemót után olvasni, de így annál nagyobb volt az öröm mikor kézbe vehettem. Sajnos azonban nem nyújtotta azt az élményt és lezárást, amit én vártam.

Nem akarok sokat írni a cselekményről - a fülszövegben le van írva úgy is a lényeg - főleg most, hogy egy bejegyzésbe írom a 2. résszel, a spoiler pedig eléggé kinyírná a sztorit. Szóval inkább arra térek ki a következőkben miért is nem vagyok maradéktalanul elégedett: (Tudom, hogy kissé igazságtalan, hogy csak a negatívumokat emelem ki, de a pontozásból, valamint az első két rész kritikájából egyértelműen látszik, hogy mennyire - és miért - szeretem a sorozatot, így ez talán kissé enyhíti a dolgot.)
  • Legelső problémám a könyvvel, hogy nagyon előtérbe került a szerelmi szál. Egyértelműen számítani lehetett rá, már az első rész után, de valamiért abban a tudatban éltem, hogy a Behemóthoz hasonló módon oldja meg az író. Hogy csak egy kis fűszer lesz a fő szálhoz. Nem mondom, hogy rosszul volt a szerelmi szál megírva, sőt, de én nem erről akartam olvasni.
  • De maga a cselekmény, vagyis a háború sem nyújtotta azt az élményt, amit vártam. Tudom, hogy ifjúsági könyv, így nem is vártam tőle eget rengető I. világháborút, de az előző részekben felépített izgalomnak és fokozott hangulatnak se sikerült megírni az ehhez megfelelő tetőpontot. Csak minden a levegőben lógott.
  • Na és az éleslátó lóri? Komolyan semmi szerepe nem volt?!
Kár a végéért, mert amúgy mindenképp az a sorozat, amit bátran ajánlok úton-útfélen, kérve-kéretlenül az ifjúsági irodalom rajongóinak. Neked is!

4/5



Scott Westerfeld
Borító: 4/5 
Történet: 5/5 - összességében a sorozatra
Karakterek: 4/5 
Kedvenc karakter: Sándor

Kiadó: Ad Astra, Ciceró
Kiadás éve: 2013, 2014
Oldalszám: 588.o. és 578.o.
Fordító: Kleinheincz Csilla
Illusztrálta: Keith Thompson 
Műfaj: YA, steampunk
Eredeti címe: Behemoth, Goliath
Goodreads-es átlag: 4.20 és 4.26
Molyos átlag: 91% és 90%
A képek a könyv illusztrációi. 
A sorozat részei megtekinthetőek a Könyvek fül alatt.   - See more at: http://three-points-of-view.blogspot.hu/2015/04/anthony-ryan-varur.html#sthash.hzjHpisZ.dpuf
A sorozat részei megtekinthetőek a Könyvek fül alatt.   - See more at: http://three-points-of-view.blogspot.hu/2015/04/anthony-ryan-varur.html#sthash.hzjHpisZ.dpuf
A sorozat részei megtekinthetőek a Könyvek fül alatt.





>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése