In 4 pont angol angyal démon hellion locust Penryn & the End of Days poszt-apokaliptikus romantikus Skyscape Susan Ee YA

Susan Ee - End of Days (A vég napjai)

Penryn & the End of Days #3

(Angelfall #3)


Miután Penryn és Raffe újra találkoztak és csak éppen hogy megúszták az angyalok támadását elkeseredetten keresnek egy orvost, aki képes visszavarrni Raffe szárnyát és meggyógyítani Paiget. Azonban nem éppen könnyű feladat, ráadásul Raffe-nek sietnie kell, mert közeledik az új Hírvivő megválasztásának ideje. De vajon mennyi esélye van arra, hogy megválasszák? Az emberiség sorsa múlik ezen, hisz ha Raffe nyerne ő hazavinné az angyalokat, ám ha Urielé lesz a poszt, akkor semmi nem marad, csak az apokalipszis és az angyalok által várt végítélet. 
Így Penryn megint versenyt fut az idővel, hogy megmenthesse a családja életét, ugyanakkor rá kell döbbennie milyen következményei vannak, hogy Raffe angyal ő pedig ember. Amikor kénytelenek lesznek oldalt választani, vajon hogy döntenek?
*************

Hová tűntek a hősök?

Meglehetősen ambivalens érzéseket hagyott maga után ez a könyv. 
Óriási várakozás előzte meg ezt a regényt részemről. Ennek viszont az lett az eredménye, hogy kialakultak bennem elképzelések, hogy vajon hogyan fog folytatódni a történet, hogy lesz tálalva a tetőpont és milyen lezárást kap majd. Ne értsetek félre, nem vártam el, hogy úgy alakuljanak a dolgok, ahogy én gondoltam, egyszerűen csak ha valamit ennyire várok, akkor akaratlanul is ezen jár az agyam. Most viszont a könyv olvasása után még is úgy érzem, hogy az írónő nem hozta ki az általa felépített világból és eseményekből a maximumot, főleg hogy az elképzeléseimhez, spekulációimhoz képest kissé csalódást okozott az amit végül kaptam. Lehet jobban jártam volna, ha nem kell rá ennyit várni és akkor nem lettek volna ekkora elvárásaim se.

Ugyanakkor viszont az eddigi részekben megszeretett tulajdonságai a sorozatnak továbbra is magával tudtak ragadni és az az ismerős élvezet töltött el olvasás közben, amit már megtapasztalhattam a sorozat folyamán, így örömmel és otthonosan üdvözölhettem. A cselekmény folyamatosan pörög, egyik harcból a másikba esünk, így megállás nélkül izgulhatunk szereplőinkért. Nincs időd még lélegzetet venni sem.  Még mindig tetszik a világ felépítése és a perspektíva, ahonnan az írónő szemléli a dolgokat, de voltak a könyvnek olyan részei, amikor felszaladt a szemöldököm néhány magyarázatnál, vagy egy-egy szál elvarásának a módjánál. Azonban úgy érzem ezek leginkább magának a műfajnak köszönhető kisebb logikátlanságok, részek ahol sántított a sztori. Bár szerintem ez nem nagyon lehet mentség. Külön élveztem a Pit (gödör, pokol) bemutatását, a hierarchiát és a Pit lordokat. A fejek, amik berágták magukat a testbe pedig undorítóak voltak. Vagyis tökéletesen passzoltak a hangulathoz. Nem vagyok ám morbid, na. Örültem, hogy több angyalt megismerhettünk - ha már ezért panaszkodtam az előző részeknél - főleg Beliel kapcsán hangsúlyos, a karakterének árnyalása és a motivációinak megismerése sokat adott a történethez. De nem, még a végén se szerettem meg.

A vége meglehetősen tündérmese-szerű, de tökéletesen illik a műfajhoz és az olvasó elvárásainak is megfelel, így nem hagy elégedetlenséget, vagy hiányérzetet. Ugyanakkor én pont ezért nem vagyok vele valami elégedett, nem gondoltam, hogy végül ennyire visszatér az írónő a műfaj szokásaihoz. Ugyan azt még mindig nem tudjuk, hogy akkor miért is volt pontosan a támadás, de egyébként minden fő kérdésre választ kapunk - végre a Gabrieles kérdésem is meg lett válaszolva, bár azt nem értem, hogy az angyalok ezt miért nem tették fel már korábban - és szereplők sorsai is elrendeződnek. Az ugyan még a végén is zavart kissé, hogy ezek az angyalok nem többek, mint agyatlan szárnyas hústornyok, de legalább következetes maradt az írónő. De amit főleg nem értettem, tudva a teljes történetet, hogy Raffe hogy hagyhatta, hogy ez történjen a társaival, a barátaival. Tudom, hogy ott a törvény, meg hogy ő egy arkangyal, de nem tudtam megemészteni, hogy még csak nem is próbált meg csinálni valamit. Bár ez lehet leginkább az eltérő személyiségünk miatt zavart.

Összességében nagyon élveztem az ebben a poszt-apokaliptikus világban töltött óráimat Penryn és Raffe társaságában egyik akcióból a másikba esve. És remélem az írónőtől a jövőben olvashatok még hasonlóan jó sorozatokat. A könyvet elsősorban azoknak ajánlom, akik szeretnének egy jobb YA könyvet olvasni egy belevaló főhőssel, egy pimasz és arrogáns angyallal, na meg egy poszt-apokaliptikus világgal, ahol nincs megállás, mert az angyalok bármikor elkaphatnak.

U.i.: Én valamiért meg voltam győződve, hogy DeeDum-nak főbb szerepe lesz és valamit rejteget. De úgy látszik, hogy megint elszabadult a fantáziám és csak én képzeltem bele többet.


4/5

Borító: 5/5 - gyönyörűen mutat a sorozat a polcon
Történet: 4,5/5 - leginkább a nagy elvárásaim voltak a probléma forrása
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Penryn, Raffe

Kiadó: Skyscape
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 336.o.
Műfaj: YA, poszt-apokaliptikus
Goodreads-es átlag: 4.19
Molyos átlag: 89%
Képek a Pinterestről származnak.

Plusz: 
A sorozat eredetileg olyan 6 részesre volt tervezve. Aztán megtudtuk, hogy ez lesz az utolsó rész, de jóval hosszabb lesz. Majd végül kaptunk egy 336 oldalas lezárást. Lehet ez a probléma?




>

Related Articles

8 megjegyzés:

  1. Szia, te hol olvastad el a könyvet? Megjelent már magyarul?

    VálaszTörlés
  2. Szia!:) Nem, angolul olvastam a könyvet. Bár a KMK kiadó 2016-ra ígéri magyarul is, de a pontos dátumot még nem tudni.

    VálaszTörlés
  3. Hol lehet megtudni (majd)hogy mikor fog megjelenni??

    VálaszTörlés
  4. Szia:) Azt javaslom kérdezd meg a kiadótól emailben vagy telefonon. Bár konkrétat úgyse fognak mondani és már elég régóta ígérgetik.

    VálaszTörlés
  5. Szia Vicky!
    Szeretném én is angolul elolvasni, de sehol sem találom.
    El tudnád esetleg küldeni nekem?
    Nagyon hálás lennék. Előre is köszönöm:)

    VálaszTörlés
  6. Én papírkönyv formátumban kaptam ajándékba, így meg nehéz lenne:)

    VálaszTörlés
  7. Ugye még 2016ban meg fog jelenni? :3

    VálaszTörlés
  8. A Könyvmolyképző oldalán ősz van kiírva a megjelenéshez. Szóval ha nem tolják el, akkor igen. http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/susan-ee-end-of-days-a-veg-napjai-angelfall-3-7404

    VálaszTörlés