In book tag

Az éjszaka teremtményei - book tag

forrás

Az Egy könyvfüggő vallomásai blogon találkoztam az imént ezzel a book taggel és mivel amúgy is aktuális na jó, szerintem mindenki tisztában van vele, hogy csak azért mert kedvem van hozzá kitöltöm. Nagyon egyszerű a menete, meg van adva 10 természetfeletti lény és neked társítanod kell hozzá egy könyvet, amiben találkoztál velük. Szóval egyben jó lesz ez a poszt könyvajánlónak is, ha valaki a hétvégén hasonló könyveket szeretne a kezébe venni, de nincs ötlete. Csapjunk is a lovak közé:

☾Vámpír☾
Na ebből aztán rengeteg van, hála a Twilight őrületnek. Ha a hagyományos vámpírokra vágysz, akkor ott van például Anna Ricetől a Interjú a vámpírral. Viszont ha szeretnél mellé egy kis véres nyomozást is, akkor mindenképp az Anita Blake szériához nyúlj. Ha a romantikáért vagy oda és ezt Hallooweenkor sem akarod meghazudtolni akkor is van ám miből válogatnod, például Jeaniene Frost Cat & Bones, vagy J. R. Ward Fekete Tőr Testvériség sorozatát emelném ki. Ha meg ifjúságira hajlasz inkább, akkor a Vámpírakadémiát ajánlanám.

☾Vérfarkas☾
Nagyon sok tinikönyvben megjelent ez a lény is az Alkonyathullám után, de általában mellékszereplőként. Ha azt szeretnéd, hogy ezek a lények legyenek a középpontban akkor ott van Stephen Kingtől Az ezüst pisztolygolyó, de hogy a magyarokat se hagyjuk ki J. Goldenlanetől a Farkastestvért is csak ajánlani tudom. Vagy inkább valami erotikusra vágysz, szerelemmel nyakon öntve? Kresley Cole Vámpírharcát (ne tévesszen meg a cím, nem vámpírokról szól) próbáld ki! Vagy valami líraira hajlasz, gyönyörűen megírt romantikával? Akkor neked írta Maggie Stiefvater a Borzongást. (Ez egy sorozat, de szerintem minden további nélkül megállja a helyét az 1. rész önálló regénynek. És jobban is jártok ha így olvassátok szerintem. De ez csak tipp)

☾Zombi☾
Walking Dead! De tényleg, most nem a fangirl énem kiáltott fel - na jó kicsit - hanem lehet ám ezt olvasni is, nem csak a képernyőn nézni. Bizony, képregények is vannak ám belőlük és még magyarul is kapható. Továbbá, ha maradunk a zombi apokalipszis témánál, akkor A World War Z-t se hagyhatom ki (ami megtekinthető a képernyőn is, egy jó kis filmet készítettek belőle pár éve). Szintén megemlíthetem Anita Blaket - amúgy az előzőnél is megemlíthettem volna, de mindegy - mert kifejezetten érdekes a könyvben a halottkeltő szál, ugyanis a főszereplőnek ez a munkája. Szóval vannak benne zombik is dögivel. Főleg a legújabb részben a Ragályban. YA műfajban ott van az Éles helyzet, amit még én is csak tervezek olvasni, Mira Granttől a Feed - Etetés vagy Ann Aguirre-től vagy -tól? hogy mondod ki ezt a nevet? a Menedék.

☾Szellem☾
Én szerettem a Vérbe öltözött Annát ebben a témában, úgyhogy mindenképp megemlítem, bár érdekes fordulatokat vesz a történet. Ha a YA vonalon maradunk akkor kedveltem még anno a Szellemidéző sorozatot is Kelly Armstrongtól, bár őszintén bevallva már nem nagyon emlékszem rá. Kicsit nyomasztó hangulata van még az Archívumnak is és a világfelépítés miatt már mindenképp megéri elolvasni. Sokan odavannak még a Sírkertek királynője sorozatért bár engem nem tudott elvarázsolni az 1. rész. És tervbe van véve nálam Neil Gaimantól a Temető könyve

☾Varázsló/igéző☾
HP...na jó ezt most tényleg hagyjuk. Szóval először, vagyis másodjára a HP után rögtön a nem rég megjelent Varázslók ugrott be Lev Grossmantől. Én se olvastam még, szóval kíváncsi lennék a véleményetekre. Kis hátsó szándék na.



☾Tündér☾
Alapjáraton mondjuk nekem a tündérekről nem rögtön a gonoszság és az éjszaka jut eszembe, bár nem tagadhatom hogy jó pár történetben gonosz teremtményeknek - vagy legalábbis emberi lelkiismeret nélküli lényeknek - vannak lefestve. Vegyük például Karen Marie Moning általam is sokat emlegetett Tündérkrónikák sorozatát. Na ott aztán nem mondhatnánk rájuk, hogy az embereket segítő, aranyos kis szárnyas lényekről van szó. Vagy vegyük az elfeket, tündéket - ugye mi szinte mind tündérnek vesszük magyarul, bár erről is lehetne vitatkozni - például az egyik nem régi olvasmányomban Az elveszett városban is ők a veszedelem. Szóval lehet Halloween alkalmából róluk is sötét történeteket olvasni.

☾Démon ☾
És jöjjön az igazi gonosz - legalábbis a mi vallásunkban - a démon. Ez a lény is elég felkapott a fantasy műfajában, nagyon sok olvasmányban lehet velük találkozni. És a romantikus, erotikus könyvek kivételével ők meg is maradtak többnyire gonosznak, nem csináltak belőle egy meg nem értett entitást. Hála isten. Fiatalabbaknak ott van Daren Shan Démonvilág sorozata, vagy lightosabb kategória a Hex Hall, de Cassandra Clare sikersorozata is idesorolható. Kissé felnőttebb témában megemlíthetem a Nem vagyok sorozatgyilkos sorozatot, aminek nem rég jelent meg a legújabb része és én odáig vagyok érte. Azoknak pedig akik érdeklődnek a vallási témák iránt olvasmányok terén ajánlom Imre Viktória Anna Kísértés Rt. könyvét, vagy a magyaroknál maradva Vivien Holloway Pokoli szolgálat művét. Dark fantasy terén pedig A Rovásembert érdemes elolvasni, ami kellően sötét és komor a hangulat fokozásához. 

☾Angyal☾
Az angyalok is fénykorukat élik manapság, főleg a romantikus és a YA műfaján belül. És őszintén bevallva én is odavagyok Nalini Singh paranormális romantikus, angyalos sorozatáért, szóval megértem ezt a fajta imádatát az angyaloknak.  YA terén pedig szerettem az Angelfall sorozatot, ami jó választás lehet ha sötétebb hangulatot keresel a poszt-apokaliptikus világából kiindulva. A fájdalmas, de gyönyörű romantikára ácsingózok pedig mindenképp próbálják ki a Füst és Csont leányát. Azoknak pedig akiknek herótjuk van a romantikától őszintén szólva egy könyv nem jut eszembe, amit ajánlhatnék. Arra se emlékszem, hogy olvastam volna olyan angyalos könyvet, amit ide tudnék sorolni. 

☾Földönkívüli☾
Na ebből aztán végkép nem olvastam sokat. A sci-fi rajongók többet találkozhatnak vele, bár legnagyobb meglepetésemre a romantikus YA piacra is betörtek a zöldszemű  idegenek. Ugye mindenkinek megvan Daemon Black? De sci-finél maradva én nagyon szerettem John Scalzi Vének háborúját, de a Lorien krónikák is megér egy próbát Pittacus Lore-tól. Aki pedig nagyon odavolt Daemonért az próbálkozzon meg az Elidegenítve című Maximos könyvvel, bár véleményt én nem tudok róla mondani, lévén még nem olvastam, de Nalla szerette.


Természetfeletti képességekkel rendelkező ember ☾Sárkány☾
Az áthúzott lenne az eredeti 10. pont, de nekem nem tetszik, mert szinte az összes eddig felsorolt lény ide sorolható. Mármint a varázslónak is ez a definíciója, nem? Szóval önkényesen átírom és legyen ez a pont helyette inkább a kedvenc fantasy lényem, a sárkány. Nem tudom, hogy igazából hívhatom-e éjszakai teremtménynek, de egye fene. Muszáj megemlítenem a témában az Eragon sorozatot, amiről biztos, hogy már meséltem, de remélem elnézitek ha már hallottátok. Nem tökéletes a sorozat, de ennek köszönhetően szerettem meg régen a sárkányokat és azóta is Saphira a kedvencem. Szóval itt a helye. Mesék terén az Így neveld a sárkányodat - amiről gondolom először mindenkinek a film ugrik be, de van ám belőle könyv is - kiemelendő, vagy magyar vonatkozásban Süsü. Fiataloknak ajánlom a Seraphinát, idősebbeknek meg ott a Trónok harca és A hobbit, hogy csak párat megemlítsek. 

Ez lett volna az én kis szörnyparádém így pénteken. nem hívnék meg külön senkit, viheti mindenki aki kedvet kapott hozzá.
U.i.: Ahhoz képest, hogy a feladat egy könyv társítása volt, azt hiszem kissé eltúloztam a dolgot:)
De arra kíváncsi lennék, hogy nektek mik a kedvenc könyveitek a lényekkel? 

>

Related Articles

7 megjegyzés:

  1. Igen-igen-igen, nagyon bólogattam egész végig, és amikor megemlítetted az Eragont, ott majdnem a fejem is leesett. :D Imádom <3
    A varázslókhoz (meg mondjuk a vámpírokhoz és a vérfarkasokhoz is) még beugrott nekem Chloe Neill: Chicagoland Vampires sorozata. Na, ott aztán minden van, mint a vásárban. :D

    VálaszTörlés
  2. Én Merittel le vagyok maradva mint a borravaló:( Mindig tervezem, hogy tovább olvasom, de lassan inkább elölről kéne kezdenem mert nem sok mindenre emlékszem. Kár, hogy nem folytatták magyarul, jó kis sorozat.

    VálaszTörlés
  3. Kár, pedig egyre jobb lesz, ahogy halad előre az ember. Én a 3-4. kötet tájékán éreztem az áttörést, odáig csak úgy "oké" volt, de onnantól már nagyon szerettem. :) Én is sajnálom, hogy kaszálták itthon.

    VálaszTörlés
  4. Na majd akkor bepótolom valamikor ezt a lemaradást:D

    VálaszTörlés
  5. Ez baromi király tag! Viszem magammal jövő hétre, vagy azutánira :D remélem nem baj :)

    VálaszTörlés