In 2 pont disztópia fantasy GABO romantikus Victoria Aveyard Vörös királynő trilógia YA

Victoria Aveyard - Vörös királynő

Vörös királynő trilógia #1


A HATALOM VESZÉLYES JÁTÉK
A közrendű, nyomorgó Vörösök az Ezüstök uralma alatt élnek, akik isteni hatalommal bíró harcosok.
Mare Barrow, a tizenhét éves falusi Vörös lány számára úgy tűnik, soha semmi nem fog megváltozni.
Mare az Ezüstök palotájába kerül, hogy azok között dolgozzon, akiket legjobban gyűlöl. Hamar felfedezi azonban, hogy vörös vére ellenére ő is halálos hatalommal bír, amely az Ezüstök uralmának végét jelentheti.
A hatalom játszmája azonban veszedelmes, és ki tudná megmondani, hogy ebben a vér által kettéosztott világban ki kerül ki győzedelmesen?
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

*Előre is elnézést kérek a fogalmazásomért azoktól, akik szerették, - ahogy láttam vannak egy páran, úgyhogy a köveket postán kérem ha lehet -  de képtelen vagyok jelen pillanatban máshogy leírni az érzelmeim, későbbre meg nem akarom hagyni, mert egy perccel se akarok többet ezzel a könyvvel foglalkozni.*

Lerágott csont.
Én ezt már olvastam!
Ugyan nem ez volt a címe, nem ezekkel a szereplőkkel, de már olvastam. Az első pár sor után megmondtam előre, hogy mi fog történni és a végére már az volt nevetséges, hogy egyetlen egy momentumában sem tért el tőle. Egyszer sem volt képes meglepetést okozni, vagy bármiféle újdonságot nyújtani. Innen-onnan összeollózott kliséhalmaz az egész, kétdimenziós figurákkal és logikátlan események láncolatával. Annyira YA volt a szó legnegatívabb értelmében, hogy még most is csak irritációt érzek a könyv iránt.

Ne értsetek félre, nem az volt a legnagyobb problémám, hogy meglévő elemekkel dolgozott - bár egy kis fantáziáért még egy írót sem vetettem meg - hanem, hogy ennyire képtelen volt az írónő még ezekkel is egy élvezhető, élethű könyvet írni. A szereplők sablonosak, két dimenziósak, naivak és iszonyatosan gyerekek. Ez az utolsó nem is lett volna probléma, ha nem ilyen közegbe, ekkora tétek kulcsszereplőinek állítja be őket az író. De a felnőttek se voltak jobbak, ugyan azon a szellemi szinten mozogtak. Maretől egyenesen a falra másztam, felettébb képmutató, befolyásolható és - hogy is fogalmazzak? - korlátolt tudott lenni egy buta liba, de Cal is az őrületbe tudott kergetni az alaptalan idealizmusával, majd a hirtelen 180 fokos fordulattal, hogy "Á, inkább ne változzon semmi, az túl nagy melóval járna". Egyetlen valamire is értékelhető karakternek Maven nézett ki - és habár ordított, hogy mi lesz - azt hittem a végére valami jó kis összetett karaktert kapok belőle, de ez a hajó is elúszott. Vagy inkább elsüllyedt.
Ja és azt említettem már, hogy szerelmi három, sőt négyszög van benne? Bizony, ezért az elképesztően okos, talpraesett, kedves, szerethető - na jó csak vicceltem, bár így lett volna életképtelen csitriért 3 hímpéldány is epekedett, akik közül kettő herceg is. Nem rossz teljesítmény, nem? Főleg ha abból indulunk ki, hogy az értetlenkedésen, a síráson, az önsajnálaton és a meggondolatlan lépéseken kívül semmi mást nem csinált. Lehet ez a pasizás titka?

Na de ugorjunk, nézzük a szereplők után a történetet... hát nem nagyon lehet miről beszélni. Már csak az elképesztően tökélyre vitt fantáziátlanságából kiindulva is unalmas volt, de az írásmód is hozzátett egy lapáttal, a leírások kezdetlegesek, a világkidolgozásban meg akkora lyukak voltak, hogy egész galaxisok elvesztek volna benne. Valamiért meg voltam győződve róla, hogy bizonyos szintű politikai játszmát is belecsempészett az írónő a regénybe. Bár fogalmam sincs miért élt bennem ez a hiú ábránd - talán a borítón díszelgő szöveg miatt -  ugyanis nem éreztem ezt többnek egy játszótéri homokozónál, ahol a 3 évesek veszekszenek a homokváron. Kissé korlátolt a cselekmény, valamint a lehetőségek felvonultatása is.

Ezek után pedig azt hiszem senkinek nem okoz meglepetést, ha azt mondom, hogy nem ajánlom olvasásra. Talán akkor ha még nem olvastál disztópiát...vagy YA-t...vagy könyvet. Talán akkor tud valami újdonságot nyújtani. Mindenesetre én nem túl érzékeny búcsút veszek a sorozattól és az írótól is. Egy életre.

U.i.: Megvan az első 2 pontos könyv is. Nem mondanám, hogy nagyon örülök neki és lehet ha egy kicsit higgadtabb lelki állapotban lennék többet is adnék rá, de én annyival többre számítottam, hogy nem! Nem kap többet. 

♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
2/5

Következő rész
Borító: 5/5 - ezért figyeltem fel a könyvre
Történet: 2/5 - sablonos, kiszámítható
Karakterek: 2/5 - papírmasé figurák
Kedvenc karakter: -

Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 424.o.
Fordító: Kleinhencz Csilla
Műfaj: disztópikus fantasy, YA
Eredeti címe: Red Queen
Goodreads-es átlag: 4.11
Molyos átlag: 91%
A képek a Pinterestről származnak
A sorozat részei megtekinthetőek a Könyvek fül alatt. 






>

Related Articles

6 megjegyzés:

  1. Azt hittem csak én érzem így vele kapcsolatban. Mindenki akitől megkérdeztem mit gondol róla, ódákat zenget a csodálatosságáról, én meg ültem egy magamban, és vártam a csodát, hogy valaki észre veszi-e végre, a könyv értelmetlenségét. Annyira lehorgasztó, hogy ennyi pénzt kidobtam ezért a vacakért, már a felénél ki akartam dobni a francba, de reménykedtem, hátha történik valami, háth rohadtul nem történt.
    Én még két pontot sem adnék rá

    VálaszTörlés
  2. Huh, nem hiszem, hogy láttalak volna így kiakadni könyvön. Ezt szerintem messzire el fogom kerülni. A borító csodálatos, és a politikai játszmák ígérete kecsegtető, de ezt leszámítva, a tartalomból is üvölt, hogy ez nem az én könyvem.

    VálaszTörlés
  3. @RavenS: ennél is jobban kiakadtam a Megigézve csodán, arra csak 1 pontot adtam. De amúgy tényleg régen volt már, hogy valami ennyire felhúzott és azt hiszem a blogon nem is sok ilyen volt:))

    VálaszTörlés
  4. @Kala Szelina Örülök, hogy nem vagy egyedül:)) Csak idő és pénzkidobás. Nem kellett volna a borító miatt elcsábulnom, még jó, hogy csak kölcsön kaptam és nem adtam ki érte pénzt:/

    VálaszTörlés
  5. Őszinte hálám, hogy megmentettél ettől a könyvtől, mert küllemre nagyon rá voltam pörögve, de annál a résznél, hogy szerelmi háromszög, már húztam is ki vastag fekete alkoholos filccel a listámról. Mármint a többi rész is már visszakozásra késztetett, de a háromszögelést már annyira nem viselem el, hogy azonnal kuka.
    Illetve... talán átteszem ezt a könyvet arra a listára, amelyikhez akkor nyúlok, ha szét akarok valamit cinkelni posztban. :)

    VálaszTörlés
  6. @Gretty
    Csak volt valami értelme, hogy elolvastam.:)

    VálaszTörlés