In 4 pont A tanítvány Becca Prior erotikus LMBT magyar író newkids

Az első magyar erotikus melegregény (?), avagy A tanítvány

A tanítvány #1

A fikciós történet egy kiemelkedően tehetséges, fiatal egyetemi professzor és azonos nemű tanítványa között kibontakozó, perzselő szenvedélyről szól, sajátos formában. A vonzalom, az önmarcangolás, a beismerés és a beteljesülés fázisait mindkét főszereplő szemszögéből láthatja az olvasó, betekintést nyerve abba, mi játszódik le egy fiatal fiú lelkében, aki ráébred, hiába futott eddig a lányok után, most mégis egy férfi iránt táplál eddig soha nem tapasztalt, olthatatlan vágyat.
A tanítvány tabukat döntöget, kendőzetlenül tárja az olvasó elé a szexuális beteljesülés legintimebb részleteit is, de bebizonyítja, a szerelem azonos neműek között is lehet ugyanolyan elsöprő, mint férfi és nő között. A szerző az elsőkönyves Becca Prior, aki nem megbotránkoztatni, hanem szórakoztatni szeretné olvasóit, és elvinni egy olyan világba, amely ugyan rengeteg embert érdekel, mégis nagyon ritkán merünk beszélni, sőt olvasni is róla.
****************

Az LMBT (Lezbikusok, melegek, biszexuálisak és transzneműek, avagy a másságról szóló regények címszava) még csak mostanában kezd el kis hazánk könyves piacára beférkőzni és habár - ezidáig - elég szűkös felhozatallal, de mintha finoman kezdene az előtérbe kerülni. Már ez is szerintem nagy szó, ha csak abból indulok ki, hogy mi, magyarok milyen keményfejűek és elzárkózottak - akár szemellenzősek - tudunk lenni az élet bizonyos területein. Az biztos, hogy ezeknek a könyveknek az olvasásához nyitottság kell, az előítéleteket meg el kell felejteni, de - mindezt alapul véve - a tény, hogy ezek a könyvek előtérbe kerülhetnek már nagy szó.  Ugyan attól még elég messze állunk, hogy valamelyik kiadó be merjen vállalni mondjuk egy Cut & Run jellegű sorozatot, Voinovról már nem is beszélve, de nem vagyok annyira telhetetlen.  Éppen ezért már azt is nagy dolognak tartom, hogy ez a regény megszületett - egy erotikus melegregény magyar szerzőtől. (Nem az egyetlen, és azt is kétlem hogy az első, de attól még nagy dolog.)
Maga a könyv megszerzése elég sajátságos módon történt, de mikor végre megkaparintottam rögtön neki is estem, mert pont ilyen kikapcsolódásra volt most szükségem. És szerencsére nem csalódtam, remek szórakozást nyújtott. A könyvnek megvannak a jellegzetes "első könyves" hibái és apró botlásai, - néha úgy éreztem egy erős szerkesztői kéz is elkelt volna - de ez valahogy adott az egésznek egyfajta sajátságos bájt. Nem tudtak zavarni az olykor elég szembeötlő hibák, amit talán az is elősegített, hogy nagyon olvasmányos regényről van szó és gyorsan lehet vele haladni - 400 oldal ide vagy oda. A két főszereplő hamar belopja magát az olvasó szívébe és ezt követően csak mosolyogni lehet a csetlésekkel-botlásokkal tarkított egymásra találásukon. Ami nem mellesleg meglehetősen intenzív - a szó legerősebb értelmében. Nem véletlenül van ott ám az az erotikus jelző! Rengeteg forró pillanattal ajándékozta meg a szerző az olvasót és remekül képes fokozni a feszültséget és átadni a szereplők sóvárgását, így mikor végre eljutottunk az első csókig már én is majd megőrültem a várakozástól. Persze ha ez valakinek már túl sok, akkor át lehet ugrani pár jelentet. Szóval engem megvett magának a sztori és a szereplőgárda kilóra.

"Még fel sem fogtam, milyen nehéz évek elé nézek, csak örültem, hogy kiderült, nem selejt vagyok, csak kicsit másképpen működöm, mint a többiek."

Nézzük magát az írásmódot. A könyv szerkezetét tekintve tetszett a váltott nézőpont, hogy mind a két srác fejébe beleláthattam. Azonban néha már sok volt, hogy minden egyes közös pillanatot megkaptam mind a két oldalról, bármilyen apró szituációról legyen is szó. Ez főleg azért volt zavaró, mert az egyik oldalról bemutatta ugye a közös jelenetüket a szerző, majd haladtunk előre az időben és már napokkal későbbi eseményekről olvashattam, mikor is a következő fejezetnél visszaugrottunk ahhoz a bizonyos közös eseményhez, csak ugye a másik nézőpontból és  innen vitte tovább a fonalat. Ez alapvetően egy jó koncepció, de csak ténylegesen lényeges szituációknál érdemes visszaugrálni, mert egy idő után úgy éreztem, hogy ez egy verseny, ahol a két pasinak az a dolga, hogy mindig beérje a másikat. Ráadásul folyton megszakadt miatta a történet sodrása. Ha ennyire minden pillanatról tudatni akarta az olvasókkal az írónő mind a két fél gondolatatit és tetteit, akkor érdemesebb lett volna E/3-ben megírnia szerintem, egy külső narrátor elbeszélésben elénk tárnia az eseményeket. Így egy történést nem kell kétszer végigolvasnom. Bár külön ki van hangsúlyozva az előszóban, hogy nem akarta Becca az E/3-at. Mindegy, ez lehet egyéni szoc probléma. Ennek ellenére a stílussal nem volt problémám, nagyon gördülékenyen és humorosan - na meg szókimondóan ír Becca, szóval ha valakit zavarnak a vulgáris megnyilvánulások akkor nem feltétlen ezt a könyvet kell elolvasnia. És ugyan néhány hasonlatnál felszaladt a szemöldököm, de nagyon jó szórakozást nyújtott a könyv.

Egyszóval pontosan azt kaptam amire számítottam, két vizsga között tökéletesen kikapcsolta az agyam, kirántott a valóságból és képes volt megmosolyogtatni. A végén történtekre pedig számítottam, de ennek ellenére most itt ülök és olvasni akarom a következő részt! Most! Lehet be kellett volna rögtön szereznem a másodikat is? 

♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠♠
4/5

A 2. rész
Borító: 4/5  - nagy tetszik a kirakós ötlet és hogy pont a lényeges rész hiányzik. Nem provokatív és cselesen üzen a tartalomról.
Történet: 5/5
Megvalósítás: 4/5 - a fentebb leírt nézőpontugrálásnak ez a formája zavart, de a stílus megvett magának
Karakterek: 5/5 
Kedvenc karakter: Harry, Lewis

Kiadó: newkids
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 400.o.
Műfaj: LMBT, erotikus
Molyos átlag: 93%
A képek a Pinterestről származnak
A sorozat részei megtekinthetőek a Könyvek fül alatt.  

Az olvasás lehetőségét köszönöm az írónőnek!
>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése