In book tag

Népszerű(tlen) vélemény - book tag

A neten böngészve találkoztam ezzel a taggel, ami mostanában úgy érzem eléggé jellemző lett az olvasási élményeim kapcsán, szóval csapjunk is a lovak közé. 

1. Egy népszerű könyv vagy sorozat, amit te nem szerettél.
Sajnos - vagy nem sajnos, attól függ honnan nézzük - manapság egyre több ilyenbe futottam, úgyhogy megtanultam nem vakon hinni a "tömegnek" és a hype-nak. Bár utóbbi leginkább csak riasztott mindig is. Szóval a legutolsó ilyen eset, amikor rendesen ki is akadtam az a Vörös királynő, amire egy csodaszép borítót sikerült elpazarolni. A tipikus nagyobb a füstje, mint a lángja eset. 


2. Egy könyv vagy sorozat, amit te szeretsz, de mindenki más utál.
Hát ez fogós kérdés. Bevallom csak a Szürke és Twilight jut eszembe ehhez a kategóriához, de mivel előbbitől kiráz a hideg, utóbbi meg csak az elmegy kategória, így  nem igazán tudok ehhez a ponthoz társítani semmit. 
Jaj megvan! Salingertől a Zabhegyező. Én szerettem a mondandóját és azt is ahogy azt átadta az író, de a környezetembe mindenki utálta. 

3. Egy szerelmi háromszög, ahol a főszereplő a rossz pasival jön össze - legalábbis szerinted.
Uhhh...mondtam már, hogy utálom a szerelmi háromszögeket? Csak egy milliószor. És nem, ezt nem csak azért mondom, mert manapság ez lett a trend vagy hasonló marhaságok. Tényleg gyűlölöm őket! Kínzási módszerként használhatnák ellenem és bármit bevallanék. Volt egy rövid időszak, mikor azt hittem egy idő után majd csak belefásulok, mert sajnos néha akaratlanul is belefutottam - hiába kerültem, mint a pestist - de nem. Én naiv. Szóval nem, ez a kérdés nem vesz rá, hogy én akarattal visszaemlékezzek arra a pár alkalomra, mikor nem sikerült egymást elkerülnünk. Higgyétek el csak sérülésekkel járna. Bár azt nem tudom, hogy az én lelkemen vagy a könyvön esne. 

4. Egy népszerű műfaj, amit te ritkán olvasol.
Horror. Én szeretem a horrort, csak éppen filmen. Nekem ez az a műfaj, amihez kell a vizuális és hangeffekt, hogy én féljek is tőle. Valahogy ha könyvben olvasom nem tud rávenni, hogy féljek. Az a csoda, amit mi könyvnek hívunk szinte mindenre rá tud venni, hogy átéljem, örülök, izgulok és szenvedek is, de hogy féljek? Arra még sose sikerült. Szóval nem is nagyon olvasom. 

5. Népszerű karakter, akit te nem szeretsz.
Clary, Avery, Jack, most már Aelin, Mare, Cal...soroljam még? Van egy pár.

6. Egy népszerű szerző, akire te nem tudsz ráhangolódni.
Colleen Hoover. Egyszerűen csak nem. Úgy érzem nem nekem ír, nem én vagyok a célközönsége. 

7. Egy népszerű klisé, amibe már belefáradtál.
Ööö...menjünk bele megint a szerelmi háromszögekbe? Ne, csak megint kiakadnék. Meg azt eleve sose szerettem. Mondjuk abból kezd elegem lenni, mikor a teljesen hétköznapi szürke kisegér hirtelen felfedezi csodás képességeit és megmenti a világot és ő a kiválasztott és csodás és... Jó értem én, hogy ebbe a helyzetbe nagyon szívesen képzeljük bele magunkat, meg hogy a Harry Potternél bejött, de azért kifejezetten értékelném, ha nem minden csak az ölébe hullana a főszereplőnek, aki ezért jóformán semmit nem tesz. Így kissé egysíkúvá válik a sztori.
Ki nem állhatom még, hogy a nemi erőszak már egy kötelező eleme az NA könyveknek és minden főhősnőnek ez a lelki terhe. Még akkor is mikor az írónak köze nincs a témához!

8. Egy népszerű sorozat, amit te nem fogsz elolvasni.
A Párválasztó szériát. Komolyan én megpróbáltam. Megfogadtam, hogy nem leszek előítéletes és beleolvastam. Majd gyorsan könnyes búcsút is vettem tőle. Egyszerűen csak annyira amerikai, annyira butácska, annyira.... Nem mondok róla véleményt, mert nem kritizálom ha nem olvastam. Így mindenki lelki békéje megmaradhat. 

9. Melyik könyvadaptáció (film vagy sorozat) jobb, mint a könyv. 
Hah. Úgy látom szeretik a tag készítők ezt a kérdést, mert ha már ezerszer nem találkoztam vele... Gyűrűk ura, Walking Dead, Futótűz és a Kiválasztott lesz most a válaszom. 

Kihívom: AniTiger, Liliane, Moncsycsy, meg persze szokás szerint viheti aki csak akarja.


>

Related Articles

9 megjegyzés:

  1. Én szerettem a Párválasztót, vizsgaidőszakban két differenciál egyenlet között kellemes élmény volt..:D a többiben minden szavaddal egyetértek. :D ;)

    VálaszTörlés
  2. @simáncsakFanny: Nem csak te, a környezetemben szinte mindenki szereti a Párválasztót, de nem nekem íródott. És igen, vizsgaidőszakban én is a habkönnyű olvasmányokat részesítem előnyben. Ezért is most került sor pl Az Olimposz istenei sorozatra:)

    VálaszTörlés
  3. Kösziii! :D
    Most már komolyan nekiállok book tageket kitölteni!

    VálaszTörlés
  4. Vicky, mintha én írtam volna ezt a posztot. :D Pacsi!

    VálaszTörlés
  5. @Liliane: Nem véletlen bízok én annyira az ízlésedben:) Ettől független majd várom a tiedet:)

    VálaszTörlés
  6. Köszi a jelölést, ez pont nekem való book tag. :DD

    VálaszTörlés
  7. "Ki nem állhatom még, hogy a nemi erőszak már egy kötelező eleme az NA könyveknek és minden főhősnőnek ez a lelki terhe." - hű, de vadul bólogattam! :D Hogy mi értelme mindbe beleszuszakolni?!

    VálaszTörlés
  8. Ugye? már sikítófrászt tudok kapni tőle, ráadásul az esetek többségében még csak nem is tudja jól bemutatni az író. Hogy ez hogy tudott divatba jönni az rejtély.

    VálaszTörlés