In 5 pont A Court of Thorns and Roses angol Bloomsbury fantasy mese romantikus Sarah J. Maas

Sarah J. Maas - A Court of Thorns and Roses (Tüskék és rózsák udvara)

A Court of Thorns and Roses #1


Mikor a 19 éves vadász, Feyre megöl az erdőben egy farkast még fogalma sincs milyen események láncolatát indítja el ezzel a tettével. Még nem sejti mi vár rá, mikor hazaviszi zsákmányát az éhező családjának. Még akkor se, mikor jó pénzért eladja a farkasbundát. Azonban mikor egy óriási szörnyeteg toppan be az éjszaka közepén kicsiny kunyhójukba az életét követelve a gyilkosnak, aki megölte a barátját? Na akkor azért már kezdi kapizsgálni. 
☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀





Miért vett rá ez a könyv, hogy elolvassam?:
  • Először is egy mesefeldolgozás, méghozzá az egyik kedvenc mesém, a Szépség és a szörnyeteg adta az alapját.
  • Aztán a felszínesség is szerepet játszott, de lehet ezért hibáztatni egy ilyen borítónál? Valami meseszép.
  • Végül pedig ismerem az írónő másik sorozatát, az Üvegtrónt, amivel most éppen nem vagyok teljesen kibékülve, de ennek ellenére bizakodásra adott okot. 

Tamlin
De mindezek mellett se gondoltam volna, hogy ennyire el fog varázsolni ez a történet! Imádtam a történet meseszerű hangulatát és stílusát, ahogy megelevenedtek a színek és egy lenyűgöző, ugyanakkor könyörtelen világot festettek elém. Simogatta a lelkem, ahogy finoman egyensúlyozott a regény a fantasy és a mese műfaja között. Fantasztikus élmény volt, most pont erre volt szükségem.

Több minden kiderült számomra az írónőről ez után a könyv után, többek között, hogy szereti a furcsa nevű főhősnőket, valamint a tündéreket (Fae). Ezek közös elemei az írónő két sorozatának, de nem kell félni, nem ugyan az a történet, mint az Üvegtrónnál, egy teljesen új élményt kapunk. Sőt nekem ez a regénye a szerzőnek sokkal jobban tetszett. Talán, mert a történet mesés elemei segítettek túllendülnöm bizonyos hibáin a könyvnek? Esetleg mert sokkal szimpatikusabbak a szereplők? Ki tudja, de tetszett a végeredmény és ez a lényeg. 

Feyre
A történetről nem akarok beszélni - nem véletlenül ennyit írtam a fülszöveg részhez is -  mert úgy nyújtja az igazi élményt, ha előtte nem tudod a sztorit. Na nem mintha olyan nagy csavarok lennének benne, de jó a tálalása az egész sztorinak és világnak, aminek a fölfedezése is nagy élmény, így nem akarok senkit megfosztani ettől. Persze nem mondom, hogy tökéletes, a világ sajnos messze áll a kidolgozottságtól, csak az alapinfókat kaptam meg, de ezek között a puzzledarabok között fekete lyukak tátongtak. De itt lép közbe a meseszerűsége. Mert ha ez egy egyszerű fantasy regény akart volna lenni, akkor ez a hiányossága idegesített volna. De mivel ez egy újramesélt mese is egyben, és a mesékre jellemző, hogy a dolgok nincsenek megmagyarázva, sok minden a fantáziádra van bízva, így ez nem zavart olvasás közben. Bár így utólag se tudom megmagyarázni, hogy ez miért van így. Továbbá kezdetben elég sok mindent furcsálltam, logikátlanságoknak tűntek bizonyos mozzanatok, azonban ahogy haladtunk előre a történet során úgy lettek egyre erősebb sejtéseim ezeknek az okára és végül a nagy részük meg is lett magyarázva. 

Rhysand
A szereplők, mint már említettem sokkal közelebb kerültek hozzám, mint az Üvegtrónban. Feyre egy szerethető és megérthető főhősnő, kicsit sötét hűséges és makacs, valamint ha kell elképesztően erős, de nem sebezhetetlen, aki ráadásul fejlődik a könyv folyamán. És én élveztem ahogy ezeket az apró mozzanatokat bemutatta az írónő, főleg a végén. Tamlin tipikusan az a pasi, akiért minden további nélkül bomlanak a nők, engem hidegen hagyott, de ez is megszokott, Lucien vitte a szarkasztikus-megtört fonalat a sztoriba, de mégis aki a legjobban felkeltette a figyelmem az Rhysand. Nem tehetek róla, gyengéim a könyvekben a rosszfiúk. De a szereplők mellett a hangulat is magával ragad, egyre sötétebb és sötétebb lesz kis misztikus beütéssel. Szóval egy szép kerek egésszé állt össz a sztori, aminek már alig várom a következő részét. 

Kár lenne kihagyni az élményt!

☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀ ☀

5/5

2. rész
Borító: 5*/5 - mesés
Történet: 4,5/5
Megvalósítás: 5/5  
Karakterek: 5/5
Kedvenc karakter: Rhysand

Kiadó: Bloomsbury
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 432.o.
Műfaj: mesefeldolgozás, fantasy, romantikus
Goodreads-es átlag: 4.30
Molyos átlag: 89%
A képek a Pinterestről származnak
A sorozat részei megtekinthetőek a Könyvek fül alatt. 









>

Related Articles

13 megjegyzés:

  1. Uh, eddig is a kívánságlistámon volt ez a könyv, de a véleményed után szerintem meg sem tudum várni a magyar megjelenést, mert azonal kell :DD

    VálaszTörlés
  2. Annyira jól esett:) És ez járt neked The Young Elits után :D

    VálaszTörlés
  3. Magyar megjelenesrol semmi hir?:(

    VálaszTörlés
  4. Annyit tudni, hogy a Könyvmolyképző megvette a jogait.

    VálaszTörlés
  5. Én is pont múlt hónapban olvastam ezt a könyvet! Bár nekem azért voltak vele problémáim, kicsit ilyen love-hate viszonyban voltunk. :D

    VálaszTörlés
  6. Igen láttam:) Szerintem nálam az is közre játszott, hogy jó időpontban fogtam bele.

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm, a véleményed hatására már most imádom ezt a sorozatot, ugyanis eddig voltak kétségeim afelől hogy mennyire fog tetszeni, de mostmár biztosan tudom hogy igen! 😁Szóval köszii 😄

    VálaszTörlés
  8. @Domuska
    Érdemes is rá időt szánni, megérdemli. Főleg majd a 2. rész. Hú, az aztán nem piskóta. Engem majd meg esz a fene már a 3.-ért:)

    VálaszTörlés
  9. Szia a 2.rész tudod mikor jelenik meg magyrul vagy már megjelent?Nagyon tetszett az első hasonló véleményem van 😊

    VálaszTörlés
  10. @Zsófi
    Szia:) Egyelőre biztos nem, még csak most jött ez a rész ki. Majd jövő ilyenkor.

    VálaszTörlés
  11. Köszi,kár hogy ennyit kell várni :)

    VálaszTörlés