In 5* pont Orson Scott Card sci-fi szavak nélkül Unio Mystica

Szavak nélkül - Orson Scott Card Végjátéka

Az értékelések írása mindig egy tréfás dolog - legalábbis néha úgy érzem, hogy valakinek muszáj ezen jól szórakoznia, ha már nekem nem megy. Ugyanis van, amikor csak úgy ömlenek belőlem a szavak - szerencsére azért ez a gyakoribb - és van, mikor az ihlet faképnél hagy és az első mondaton sem jutok túl. Több könyv is van, ami olyan maradandó élményt  - akár pozitív, akár negatív értelemben - nyújtott az évek alatt, hogy mindenképp megérdemelne egy posztot, de sehogy se akart elkészülni. Így végül jött az ötlet, hogy ha én nem is tudom kellőképpen leírni a gondolataim, de képekkel ki tudom azokat fejezni. Hogy is van a mondás? Egy kép néha többet mond ezer szónál... valami ilyesmi, amit én most maradéktalanul ki is használok.

Lényegében arról lenne szó, hogy ezekről a könyvekről, teljesen rendszertelenül meg fog jelenni néhány rendhagyó poszt, ahol képekkel és giffekkel igyekszem visszaadni az élményeimet.

Végjáték #1


A Föld újra támadás alatt áll. Egy földönkívüli faj a végső csatára készülődik. Az emberiség túléléséhez egy katonai géniuszra van szükség, aki talán legyőzheti az idegeneket.
De ki lesz az?
Ender Wiggin. Zseni. Könyörtelen. Ravasz. A taktika és a stratégia mestere. És gyermek.
A Nemzetközi Flotta besorozza katonai kiképzésre, s amint Ender belép új otthonának, a Hadiskolának a kapuin, gyermekkora azonnal véget ér. Az újoncok közül kiemelkedve Ender bebizonyítja, hogy géniusz a géniuszok között. A harci szimulációk koronázatlan királyává válik. De vajon meddig bírja a magányt és a rá nehezedő nyomást? A szimulációkban sikereket ért el, de hogyan fog majd bizonyítani az igazi csatamezőn? Elvégre, a Hadiskola csak játék.
Vagy mégsem?

*****************

Card Végjátéka tipikusan az a könyv volt, amiről egyszerűen nem tudtam úgy írni, hogy képes legyek visszaadni azt a temérdek mondanivalót, amit maga után hagyott bennem. Még 2014-ben olvastam a könyvet, de még most is részletesen emlékszem rá, ami azért sok mindent elárul. Megírtam a véleményem, majd átírtam, majd megint, de sose volt elég jó, csak bámultam és próbáltam összeszedni a gondolataim, de nem ment, így végül kitöröltem az egészet. Szóval itt a rövid története:









Elképesztő ez a könyv, főleg a pedagógiai-pszichológiai része! Egyszerűen csak olvasd el! Az most teljesen mellékes, hogy a szerzőről, mint emberről mit gondolok. Írni azt tud.

❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋❋
5*/5

Filmborítós
Borító: 3/5 
Történet: 5/5
Megvalósítás: 5*/5  
Karakterek: 5/5

Kiadó: Dáin
Kiadás éve: 2011
Oldalszám: 224.o.
Fordító: Bihari György
Műfaj: sci-fi
Eredeti címe: Ender's Game
Goodreads-es átlag: 4.29
Molyos átlag: 93%
A képek a Pinterestről származnak
A sorozat részei megtekinthetőek a Könyvek fül alatt.  
A könyvből film is készült, amiről ITT olvashatod el a véleményem. 








>

Related Articles

5 megjegyzés:

  1. De ismerős érzés... viszont szuper ötlet ez ennek kiküszöbölésére! :DD

    VálaszTörlés
  2. Hah, örülök hogy tetszik. Igazából nem voltam benne biztos, hogy megcsináljam-e így.

    VálaszTörlés
  3. Nyupp el kell olvasnom! :O :D
    A ,,fák és juh"-os kép haláli, loptam. :DD

    VálaszTörlés
  4. Még nem olvastad? Akkor mindenképp:)

    VálaszTörlés
  5. Még nem sikerült. :O
    Oké, értettem! *szalutál*

    VálaszTörlés