In 4.5 pont angol Az Olimposz hősei fantasy mitológia Rick Riordan YA

Itt a vége, fuss el véle | Rick Riordan - The Blood of Olympus (Az Olimposz vére)

Az Olimposz hősei #5


Nico had warned them. Going through the House of Hades would stir the the demigods' worst memories. Their ghosts would become restless. Nico may actually become a ghost if he has to shadow-travel with Reyna and Coach Hedge one more time. But that might be better than the alternative: allowing someone else to die, as Hades foretold.
Jason's ghost is his mother, who abandoned him when he was little. He may not know how he is going to prove himself as a leader, but he does know that he will not break promises like she did. He will complete his line of prophecy: To storm or fire the world must fall.
Reyna fears the ghosts of her ancestors, who radiate anger. But she can't allow them to distract her from getting the Athena Pathenos to Camp Half-Blood before war breaks out between the Romans and the Greeks. Will she have enough strength to succeed, especially with a deadly hunter on her trail?
Leo fears that his plan won't work, that his friends might interfere. But there is no other way. All of them know that one of the Seven has to die in order to defeat Gaea, the Earth Mother.
Piper must learn to give herself over to fear. Only then will she be able to do her part at the end: utter a single word.
**************

Ennek a kalandnak is vége.
Már most nosztalgiával gondolok vissza erre a sorozatra és jelentkeznek a sorozatzáró kötetekre jellemző tipikus tünetek nálam. Minél több idő telik el, annál jobban megszépülnek az emlékek - nem mintha olyan nagyon kéne ezen szépíteni - és kissé keserédes örömmel gondolok vissza, hogy ennek is vége lett. Igen, kissé elfogult vagyok Rick bácsi könyveivel, na. Nincs ezen mit tagadni.

“Atlantis?” Jason asked.
“That’s a myth,” Percy said.
“Uh…don’t we deal in myths?”
“No, I mean it’s a made-up myth. Not, like, an actual true myth.”
“So this is why Annabeth is the brains of the operation, then?”
“Shut up, Grace.”


Jason (avagy Jászon, kinek hogy tetszik) végre megtalálta az útját és ezzel párhuzamosan végre nekem is sikerült megkedvelnem. Értsd: nem akartam egy péklapáttal megsimogatni egyszer sem a könyvben! Háromszoros hurrá! Végül is csak 5 könyv kellett hozzá, hogy a végén úgy érezzem saját személyiségre tett szert a srác és nem az az egyetlen célja, hogy az idegeimen táncoljon. Piper nekem még mindig egy olyan "ott van, de minek és kit érdekel?" szereplő volt.  Nem mondom, most kivételesen még voltak is jó pillanatai, de nem igazán sikerült neki érzelmet kiváltania belőlem. A Reyna és Nico kölcsönös segítségnyújtásának viszont felettébb módon örültem, főleg, hogy végre Nico is érezhetően változott. Kezd felnőni a lelkem és talán maga mögött hagyja az ön-és világutálatát. De szerencsére ebbe a maga mögött hagyásba nem tartozik bele a parafaktora, az még mindig maxos, sőt néhányszor még ki is akasztotta a mérőt. A szellemes résznél kirázott a hideg. A többi szereplőről nem érdemes több szót ejtenem, nagyon megszerettem a bagázst és mindent leírtam már a sorozat eddigi értékeléseiben, szóval nem koptatom feleslegesen a billentyűzetem.

“My dad gave me a present once,” Nico said. “It was a zombie.”
Reyna stared at him. “What?”
“His name is Jules-Albert. He’s French.”
“A…French zombie?”
“Hades isn’t the greatest dad, but occasionally he has these want-to-know-my-son moments. I guess he thought the zombie was a peace offering. He said Jules-Albert could be my chauffeur.”
The corner of Reyna’s mouth twitched. “A French zombie chauffeur.”


Áradozhatnék naphosszat, hogy mennyire imádtam a sorozatot, de azt hiszem mindenki szellemi épsége érdekében inkább bekapcsolom a fangirl szűrőm. És ha már ezt megtettem, azért kénytelen vagyok pár apróságot megemlíteni, ami piszkálta a csőröm:

“Please!”
That word didn’t make sense to Nico. The Underworld had no mercy. It only had justice.


Először is, nekem kissé visszás az a magyarázat, hogy azért nem segítenek az istenek Gaia legyőzésében, mert a próféciák szeszélyes természete miatt, ha beleszólnak esetleg megváltozik a végkimenetel. Holott meg, máskor azt hangoztatta a szerző, hogy nem érdemes küzdeni a prófécia ellen, mert nem mindig olyan értelemben teljesül be, mint azt te elsőre gondolnád. Jó, persze nem kőbe vésett a jövő, de pont ezért a képlékenysége miatt, egy kis pluszt el tudtam volna viselni az istenektől, főleg, hogy ekkora fenyegetésről volt szó. Értem én, hogy kellett valami indok, hogy  a félistengyerkőcök oldják meg a dolgot, ne pedig valamelyik isten legyintsen egyet megoldásként, de ennél a magyarázatnál akkor is rezeg a léc. De végül is istenek, most sem hazudtolták meg magukat.

“Legion, cuneum formate!” Reyna yelled. “Advance!”
Another cheer on Jason’s right as Percy and Annabeth reunited with the forces of Camp Half-Blood.
“Greeks!” Percy yelled. “Let’s, um, fight stuff!”
They yelled like banshees and charged.
Jason grinned. He loved the Greeks. They had no organization whatsoever, but they made up for it with enthusiasm.


Aztán, maga a nagy csata és lezárás is egy kis hiányérzetet keltett bennem. Elvégre 4 részen keresztül készültünk erre, fokoztuk a feszültséget, és egyik kisebb csatából a másikba kerültünk, rengeteg rémséges helyet és szörnyet túléltek és legyőztek, hogy eljuthassunk a végső nagy összecsapáshoz. Ami minden volt, csak éppen nagy nem. Komolyan így lett vége a világvégének? Csöppet lehangoló volt. Néhány korábbi összetűzés sokkal ütősebbre sikerült, mint ez. Meg nekem hiányzott belőle a jóslat csavarja. Mármint, ahhoz képest, hogy mekkora fontosságot tulajdonítottak neki és mennyit törték rajta a fejük, a végén csak szó szerint kellett érteni. Nem volt benne semmi plusz. Sőt, ha már itt tartunk, nem értem Percy "gyengeségét" is minek kellett ennyit emlegetni, ha a végén semmit nem kezdett vele a szerző. Én számítottam valami galibára, főleg a Tartaroszban történtek után. Kicsit olyan érzés, mintha egy nagyobb lehetőséget hagyott volna elúszni az író.

“Getting a second life is one thing. Making it a better life, that’s the trick.”

Persze az apró kivetnivalók ellenére is megadom az 5 pontot a könyvnek már csak a sorozat iránti szentimentalizmusom miatt is. Egy élmény volt ez a 10 kötet Percyékkel és a görögökkel, élvezet volt nyomon követni az író fejlődését is és mindenkinek csak azt tanácsolom, hogy vágjon bele a kalandba. Valamint, ha befejezted a sorozatot, azért mindenképp olvass el néhány klasszikust is a görög mitológiából, csak hogy tisztában legyél azzal, mi a tényleges mitológiai elem a sztoriban és mi ferdítés az író részéről. Mert bármennyire is rajongok a sorozatért, annyira nem vagyok szemellenzős, hogy ne valljam be, Rick Riordan nagyon ért ahhoz, hogy megfogja az olvasói figyelmét és tanítson, de nem mindegy melyik részét tanulod meg a sztorinak. Arra tökéletes a könyv, hogy a fiatalokkal megszerettesse az olvasást és érdeklődést keltsen bennük a hajdani görögök iránt.

U.i.1: Persze nem teljesen záródik le a sztori, mert érkezni fog egy új sorozat a The Hidden Oracle 1. résszel, amiben Apolló a halandók közé kerül büntetésként Zeusztól. Sőt már elolvastam a skandináv mitológiával foglalkozó The Sword of Summer könyvét is a szerzőnek, ami szintén összekapcsolódik ezzel a szériával. Lehet kéne csinálnom egy külön posztot a sorozatok olvasásának sorrendjéről és magáról az univerzumáról a történeteknek. Hm...

U.i.2: Blogéleti közlemény: Eléggé elmaradtam most a posztokkal, amik rendesen fel is halmozódtak piszkozatként, de igyekszem behozni a lemaradásom. A borítómánia is elmaradt előző pénteken, de ennek oka, hogy elutaztam egy kicsit kikapcsolódni. De ezen a héten már lesz. 

****************
5/5
másik változat
Borító: 4/5 
Történet: 4,5/5
Megvalósítás: 5/5  
Karakterek: 4,5/5
Kedvenc karakter: Leo, Percy, Nico

Kiadó: Hyperion
Kiadás éve: 2014
Oldalszám: 524.o.
Műfaj: YA fantasy
Goodreads-es átlag: 4.41
Molyos átlag: 96%
A képek a Pinterestről származnak.  
A sorozat részei a Könyvek fül alatt megtekinthetőek. 






>

Related Articles

4 megjegyzés:

  1. Uh, most már nekem is el kellene olvasnom ezt a sorozatot. Vagyis folytatnom, mert a Lost Herot már olvastam, csak régebben. :P Ugye Riordan bácsi többi könyvét is tervezed? Főleg a Magnusos véleményedre lennék kíváncsi. :D

    VálaszTörlés
  2. Igen, tegnap olvastam ki Magnus könyvét! És áááá...na majd értelmesen is írok róla, de nagyon jó volt:) Meg már beszereztem Carter sztoriját is, szóval azt se sokáig váratom.
    És tessék csak szépen folytatni! :P

    VálaszTörlés
  3. Ez megjelent magyarul?

    VálaszTörlés
  4. Szia! Nem még, de idén megfog:)

    VálaszTörlés