In 5 pont Ambrózy báró esetei Böszörményi Gyula Könyvmolyképző krimi magyar író novella történelmi

Rövid szösszenet: Böszörményi Gyula - Beretva és tőr

Ambrózy báró esetei #2,5


1900 verőfényes őszén Budapest székesfővárosa a mesés Perzsia uralkodóját látja vendégül. Muzaffer ed-din Qajar egész udvartartásával utazgat Európában, két marokkal szórva a pénzt és a kitüntetéseket. A magyar fővárosban négy kellemes napot szándékozik tölteni, amiről a sajtó részletesen be is számol, ám még a szemfüles firkászok sem találnak magyarázatot néhány érthetetlen történésre.
Vajon a perzsa uralkodó Budapestre érkezvén miért azt tartja a legsürgetőbbnek, hogy fehérneműt vásároljon? Mi oka lemondani első napján szinte minden programját, és elzárkózni attól, hogy az ország legfőbb méltóságaival találkozzék? Rudnay Béla rendőrfőkapitány vajon miért zárja le légmentesen a Hungária nagyszállót, ahol a sah és kísérete lakik, és mi lehet a magyarázata annak, hogy a személyzet kísértetjárásról pusmog?
Mikor Vámbéry Ármin, a híres Kelet-kutató és Ambrózy Richárd báró is a szállodába siet, már mindenki sejtheti, hogy a háttérben sötét erők munkálkodnak – pedig Hangay Mili kisasszony még csak eztán érkezik!
********** 

"Maguk errefelé azt hiszik, hogy a perzsa birodalom a varázslók világa, ahol elegendő megdörzsölni valami ócska lámpást, és máris dzsinek serege áll a szolgálatunkra."

Igazi eksztázisban voltam, mikor hallottam, hogy Böszörményi Gyula meglepetéssel készült a Könyvhétre az Ambrózy báró esetei rajongói számára. Igen, ez engem is kőkeményen érintett, hisz odáig vagyok ezért a szériáért. Sajnos végül a Könyvhétre nem tudtam kimenni, így kissé később került a kezembe ez a szösszenet, de minden percét élveztem. 

"Ambrózy báró hosszan, elgondolkodva nézett rám, miközben tekintetében valami szokatlan, lágy és kedves fény jelent meg.
– Üdítő, hogy időnként ilyen mérhetetlenül nagy butaságokat képes mondani, Mili – sóhajtotta, majd hirtelen elkomorult. – Ám nagyon kérem, ezt ne akkor tegye, amikor épp egy diplomáciai botránnyal kecsegtető ügyben járunk el."


Abba a történetbe nyerhetünk bepillantást, ami a 2. részben is meg lett említve a perzsa uralkodó látogatása kapcsán és már ott piszkálta a csőröm, hogy az egész eset egy említéssel le lett tudva. Én tudni akartam mi történt! Szerencsére ez meg is valósulhatott. Ambrózy báró egy megint felettébb érdekesnek ígérkező esetbe csöppen, szellemekkel, merénylőkkel és ruhatolvajokkal. Na persze Mili kisasszony se ül meg a fenekén, mint egy jóravaló hölgy - habár a báró kifejezetten megkérte utasította - és ő is beférkőzik a szálloda életébe. Kónagyon jól szórakoztam újfent a nyomozáson és úgy olvastam volna még, mikor láttam a "vége" feliratot. 


"Abban pedig én voltam tökéletesen biztos, hogy nekem ott a helyem, ahol ama bizonyos éjszakai kísértet a titokzatos keleti uralkodót le akarta mészárolni. Ezt a véleményemet azonban Richárd sajnos nem osztotta, ezért úgy otthon felejtett, mint valami feleslegesnek vélt esernyőt."

Éhségcsillapításra tökéletes ez a kis szépség, de jóllakni azért nem lehet vele. Mindenesetre kicsit elveszi az élét a 3. részre való várakozásnak. 

U.i.: A végén megismert bizonyos személy nagyon felkeltette az érdeklődésem, jó lenne még olvasni róla.

✹✹✹✹✹✹✹✹✹✹
5/5

3. rész
Borító: 5/5  - imádom a borítóit a sorozatnak
Történet: 5/5
Megvalósítás: 5/5
Karakterek: 5/5 
Kedvenc karakter: Mili és a báró

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 88.o.
Műfaj: történelmi krimi
Molyos átlag: 98%
A képek a Pinterestről származnak
A sorozat részei megtekinthetőek az Könyvek - Olvasmányok fül alatt.  



>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése