In Top Ten Tuesday

Top 10 - 10 könyv, amit mozivászonra kívánok

Réges-rég egy messzi-messzi galaxisban létezett egy Top Ten Tuesday névre keresztelt rejtélyes rovat, ami keddenként tűnt fel a blogon. Tündöklése erős volt, de rövid életű, így rövid időn belül hamvaiba halt. De mivel szívemnek oly kedves volt, így úgy véltem itt az idő újjáéleszteni, egy kicsit más koncepcióval. 

Lényeg: újraindul a Top Ten Tuesday rovat, amit átkeresztelek frappánsan Top 10-re, mivel ezután nem keddenként, habár ma éppen kedd van...khmm...következetesség.... nem heti rovatként fog felkerülni a blogra, hanem egy havi bejegyzésként. Aztán majd meglátjuk mi lesz a kísérletezés eredménye. 

Fogadjátok szeretettel az első bejegyzést az újjászületett rovaton belül: Vannak azok a könyvek, amiknél már olvasás közben is filmkockaként peregnek a képek a szemed előtt és azonnal eszedbe jut, hogy milyen jó filmet is lehetne ebből az alapanyagból csinálni. Én most ezek a könyvek közül szedtem össze 10-et, ami szerintem megérne egy filmet. 

Top 10 könyv, amiből jó lenne, ha filmet csinálnának:

Már a könyv első oldalai után egyértelmű volt számomra, hogy ebből egy elképesztően látványos, kincskeresős-virtuális világos-disztópiás filmet lehetne csinálni. Amit úgy néz ki nem csak én gondoltam így, hisz 2018-ban jön az adaptációja. Információk ITT.

A steampunk műfaja számomra mindig is vonzó volt mind könyvben, mind filmben. Mindez pedig megspékelve egy alternatív I. világháborús kalanddal igazán ideális lenne a képernyőn.

Aki rendszeresen követi a blogot tudhatja mennyire oda vagyok ezért a sorozatért és minden további nélkül el tudnám képzelni egy kosztümös, kissé Sherlock attitűdöt mutató krimiként a filmvásznon is. 

Az Archívum egy igen páratlan és egyedi hangulatú regény, aminek a legfőbb értékét számomra a világa adja, amit nagyon szívesen látnék megelevenedni nem csak a fantáziámban, de a képernyőn is.

Nem rég fejeztem be és ugyan még nem írtam értékelést a blogra a Locke Lamore hazugságai című könyvről, de már elöljáróban elmondhatom, hogy ennek kötelező lenne egy filmváltozat. Igazából már azt se értem, hogy lehetséges, hogy ennyire nincs itthon visszhangja ennek a mesterműnek. Tessék olvasni, érdemes! Fantasztikusan kidolgozott világot tárt elém a szerző - velencei hangulat - és egy nagyszerűen felépített sztorival és érdekes karakterekkel tette az egészet élővé. Hú még most is beleborzongok...

Nagyon jó kis fantasyvel vegyített orgyilkosos kalandfilm lehetne belőle megfelelő rendező és forgatókönyv író kezében. Már olvasás közben is filmként pergett a szemeim előtt.
A hamis herceg már könyvnek is egy kimagaslóan jó YA regény, ami nem kis meglepetést okozott nekem mikor olvastam és piszok jó mozi lehetne belőle. Ha megtalálnák a megfelelő Saget, valami fantasztikus lehetne.

Ha valamilyen úton-módon vissza tudná adni a film azt az elképesztő hangulatát a Királygyilkos krónikái sorozatnak, amit Rothfuss megteremtett, akkor kasszasiker lehetne.

Felejtsük el, hogy már voltak filmek a Percy Jackson és az olimposziak szériából. Ha ténylegesen a könyveket vennék alapul és megfelelő színészeket válogatnának össze főszereplőknek, akkor nagyon jó ifjúsági filmeket lehetne ám ezekből a könyvekből csinálni. És nem is kéne megállni az első sorozatnál, jöhetne Az Olimposz hősei sorozat is. 
Ha már a tinifilmeknél tartunk és a disztópia/poszt-apokaliptikus világok fénykorát éljük, akkor azt hiszem ennek a könyvnek is simán kapnia kéne egy mozgókép változatot. És nem, nem csak azért, mert szeretném látni az angyalszárnyakat! Hanem mert jó a sztori, belevaló főhősnővel és érdekes mellékszereplőkkel egy poszt-apokaliptikus világban, ahol az angyalok a leigázók. Garantált siker lehetne.

Nektek mi a véleményetek? Ti milyen könyvből szeretnétek filmváltozatot?


>

Related Articles

2 megjegyzés:

  1. Szia,

    Az Angelfall-ra én is kiváncsi lennék. Biztosan nagyon jó filmet ki lehetne hozni belőle. Amit még szivesen megnéznék az a Cassandra Clare és Holy Black - Vaspróba, és a Dan Wells - Partials sorozata.

    A bejegyzés nagyon tetszik. Csak így tovább.
    Legjobbakat:
    Brukú

    VálaszTörlés
  2. @Brukú: Szia! Először is köszi. És a Vaspróbát még nem olvastam, de a Partials tényleg jó ötlet. Nem hiába, szeretem nagyon Dan Wells könyveit :)

    VálaszTörlés