In Top Ten Tuesday

Top 10 | Mikor a külcsín szebb, mint a belbecs

10 könyv, ahol átvert a gyönyörű borító

 Avagy nem minden a külső
Akár bevalljuk, akár nem a legtöbb ember óriási figyelmet fordít a külsőségekre és ez alól a könyvmolyok se kivételek. Sokan ismerhetjük a csábítást, mikor egy elképesztő borítóba botlunk és lehet nem vagyok vele egyedül, ha azt mondom én is vettem már könyvet csak a külcsín alapján. Persze ez nem egy jó tulajdonság, amit próbálok is levetkőzni magamról, de ettől még igaz. Ráadásul nem egyszer előfordult, hogy a hirtelen felindulásból, borítómániás énemnek köszönhető vásárlás végül keserű szájízzel zárult. Mert igaz a mondás, hogy nem minden a külső. Sokkal fontosabb a tartalom, csak sajnos a legtöbbször a kettő nem egyezik. Íme néhány könyv, ami tanulság volt a számomra.

* A rovat korábbi posztjait megtekinthetitek ITT*

KRITIKA
Azt kell mondjam, hogy óriási előnye ennek a regénynek ez a borító. Mert ez valami gyönyörű. Ráadásul a könyv elolvasása után kénytelen vagyok belátni, hogy ez a legátgondoltabb dolog is vele kapcsolatban. Tökéletesen és felettébb egyszerűen üzeni az olvasó felé a Vörösök és Ezüstök helyzetét, ahogy a vérvörös vér lecsorog az ezüst koronán. Egyszerű, de annál ütősebb. Továbbá a "A hatalom veszélyes játék" felirat is nagyon jól eltalált, legalábbis engem megvett magának. Meglehetősen sokat tett a könyv népszerűségéhez ez az eltalált borító a nagy hypeon túl. Kár, hogy nem sikerült teljesítenie a könyvnek a csodálatos külső alapján hozzá fűzött reményeim.

Hihetetlenül pocsék erotikus könyv szerintem, de a borítóját nagyon bírom. Ez vett rá anno, hogy elolvassam. Bár ne tettem volna. Ráadásul minden kritériumnak megfelel, aminek egy borítónak meg kell: tükrözi milyen műfajú könyvről is van szó,  esztétikus és figyelemfelkeltő, valamint ráveszi a könyvmolyt, hogy foglalkozzon vele, nem hagyja csak úgy elsétálni mellette.

Ezt a könyvet még csak végig se tudtam olvasni, annyira az idegeimen játszott és úgy éreztem minden egyes percét élvezi. Én már nem annyira.

Nem mondom, hogy olyan borzalmas ez a könyv, csupán egy nem túl jó tiniregény. Ezt a részt követően egy nem túl érzékeny búcsút vettem a sorozattól és a szereplőktől is. 
Egy újabb disztópikus sorozat, aminek a borítóján nagyon jól működik a szimbolika. Mondjuk maga a történet már annyira nem tetszett, főleg  kivitelezése.

KRITIKA
Ennél az esetnél is a borító csábított bűnbe, bár annyira azért nem szemet gyönyörködtető külsőről van szó. Szimplán éhes voltam, mikor belekezdtem.

KRITIKA
Ez a borító valami eszméletlenül meseszép és nem hiszem, hogy csak én mondhatom el magamról, hogy ez sokat tett hozzá az "el akarom olvasni" érzéshez. Kár, hogy végül csalódás lett az élmény.

Már többször is említettem, hogy mekkora csalódás volt ez a regény az első rész fényében. Ettől függetlenül ez nem von le a tényből, hogy nagyon tetszetős a sorozat kiadása.  
Nem rossz ez a könyv, de azt se érte el, hogy folytatni akarjam a sorozatot, pedig a borító és fülszöveg kombinációjának hála sokkal többet vártam volna. És ha már itt tartunk, elég érdekes viszonyom van Rachel Vincenttel, mert nem ez az első sorozatom tőle és azt kell mondanom, hogy nagyon jó világot és alapsztorit tud alkotni, csak aztán nem mindig sikerül neki ezzel megfelelően dolgoznia.

KRITIKA
Egy ilyen borító sokkal jobb sztorit érdemelne.


Meséljetek, veletek volt már, hogy a külső behúzott a csőbe? 


>

Related Articles

4 megjegyzés:

  1. Egy ilyen listán nálam is szerepelne pár könyv, amit itt megemlítesz :D A Garabonc második részéhez még nem volt szerencsém, mert rettentően félek attól, hogy nekem sem fog tetszeni.
    Jó bejegyzés lett! Nagyon egyetértek az elejével. Sajnos én is nagyon sokszor csak a borító alapján döntök. Tudom, nem jó szokás, de próbálok róla leszokni.

    VálaszTörlés
  2. Köszi, és tényleg én is bebuktam már jó párszor, de már egészen leszoktam róla. Bár még néha elcsábulok, de megvenni könyvet csak a borítója miatt már nem szoktam. :)

    VálaszTörlés
  3. Van valami különös módszered? Ááá...én sem szoktam sokszor könyvet vásárolni csak elolvasni őket :D Többnyire könyvtárból vagy barátnőktől szerzem be ezeket. De volt már, hogy a molyos értékelések alapján döntöttem.

    VálaszTörlés
  4. Hát igazából már annyiszor megszívtam vele - és azért nem olcsó egy könyv - hogy ez visszatart. Úgy vagyok vele, hogy inkább olyan könyvet veszek meg, amiről tudom, hogy tetszeni fog. Meg mondjuk az is hozzájárul, hogy eleve mostanában visszafogom a könyvvásárlást, mert nincs helyem hova pakolni őket. és lassan én nem férek be a lakásba:P Úgy azért nehéz őket olvasni.

    És igen, bevált nálam is, hogy a barátaimnak a véleményére támaszkodok. Persze ez se mindig jó, mert néha még én is meglepődök mi tetszett, meg jó kilépni a komfortzónából néha. Szóval biztos megoldásom nekem sincs. De hát ez benne van a pakliban, nem csak a borítók alapján, hanem egyébként is.

    VálaszTörlés