In book tag

Ha a fák beszélni tudnának... | Book tag

...avagy a lopott book tag. 


Jó, persze szóltam, hogy viszem, de lényegében én AniTigertől loptam, mert megtetszett, aki meg KockaCica blogjáról csente el. És most megint a taggelős korszakomat élem úgy néz ki, így egy nagyobb csendet követően újfent kaptok egyet. Na szóval, miután így szépen végigjártuk a book tag családfáját, íme maga a lényeg:

1. „Ha én fa lennék, semmi okom nem lenne rá, hogy szeressem az embereket.” 
- Maggie Stiefvater: The Raven Boys – A hollófiúk
avagy egy könyv utálatos szereplőkkel


Az Elveszett lelkek maradandó élményt nyújtott, még így 4 év távlatában is emlékszem mennyire idegesített.

2. „Annyi növény van itt, erre pont egy olyanba ütközünk, ami visszaüt.” 
avagy egy igazán ütős könyv


Az a bizonyos beszélgetés ütött igazán számomra a könyv 3/4-nél. Ott döntöttem el, hogy ez bizony 5 pontos lesz.

3. „Tudtad, hogy minden elkapott levél egy boldog napot jelent?” 
- Maggie Stiefvater: Shiver – Borzongás
avagy egy boldogságosan boldogságos könyv, minden dráma nélkül


Huh, de rég olvastam olyan könyvet, ami szimplán melengette a lelkem, mindenféle izgalomfokozásra való dráma nélkül. Elvégre kell a népnek a dráma, amin lehet csámcsogni. Igen, gyakran nekem is, de azért alkalomadtán jó egy olyan olvasmányt a kezembe venni, ami ezt nélkülözi. Ilyen volt az Edenbrooke is emlékeim szerint, mindenfajta felesleges drámát nélkülözött.

4. „A fák élnek, a műanyag nem.” 
avagy egy élő, lélegző sztori, ami nem hagy nyugodni


Ezután a sztori után még napokig ezen kattogtam és nem bírtam megnyugodni. Hol van már a 3. rész?

5. „A fák között elvész a perspektíva. Meg az irány. Talán maga az élet is ilyen.” 
- Charles Martin: Hegyek között
avagy egy könyv, amiben elvesztél


Én azt gondolom, hogy ha egy könyv igazán jó, akkor mindenképp beszippant téged annyira, hogy nehéz legyen belőle visszatérni a valóságba. De még ezek között is vannak olyan világok és szereplők, ahonnan nehezebb kikecmeregni. A legutóbbi ilyen élményt A Mások sorozat nyújtotta, így már a 4. részen is túl azt kell mondanom, hogy egyáltalán nem számítottam rá, hogy ennyire magával ragad majd ez a világ.

+1: „Úgy rémlett, mintha az összes fák suttogva beszélnének, híreket és mindenféle fondorlatokat közölnének egymással valami ismeretlen nyelven; az ágak meg ide-oda hajladoztak és markolásztak, pedig nem is fújt a szél.” 
- J. R. R. Tolkein: A Gyűrű Szövetsége
avagy egy párbeszédekben gazdag könyv


Pont tegnap fejeztem be a Rendíthetetlen című military sci-fi könyvet, amiről majd igyekszem egy posztot is írni, de pont ide illik, mert ebben a regényben eszméletlenül nagy szerepe volt a párbeszédnek abban, hogy Jack fenntarthassa a flottaparancsnoki helyét. Nem mellesleg ez a könyv is azonnal beszívott, épp csak bele akartam olvasni és mire észrevettem már ki is olvastam.

Nyugodtan "lophatja" mindenki akinek tetszik a book tag.  

 
>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése