In 4 pont A papírmágus trilógia Charlie N. Holmberg fantasy GABO romantikus YA

Charlie N. Holmberg - A papírmágus

A papírmágus trilógia #1


Ceony Twill összetört álmokkal érkezik meg Emery Thane mágus házába. A varázslóképző iskolában évfolyamelsőként végzett lány fémmágusnak készült, most mégis papírmágiára kárhoztatják – de hát mi haszna a papírnak egyáltalán?
Azonban a varázslatok, amelyeket Ceony a csodabogár Thane keze alatt megtanul, rácáfolnak előítéleteire. Ahogy kibomlik előtte a papírmágia csodálatos világa, megismeri tanára sötét múltját és egy olyan tiltott és veszedelmes mágiafajtát, amellyel szemben szinte semmi reménye nem lehet felvenni a versenyt. Mégis muszáj megtennie, mert hamarosan szó szerint Thane szíve lesz a tét.
A papírmágus különleges, egyszerre sötét és szeszélyes kaland, amelyet a Disney tervez megfilmesíteni.
❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆

Már régóta szemeztem ezzel a regénnyel, még angolul néztem ki magamnak. Teljesen magával ragadott a fülszöveg-borító kombináció és egyre nagyobb vágyat éreztem, hogy felfedezzem ezt a világot. Majd mikor közölte a GABO kiadó, hogy Könyvfesztiválra kiadja, azt hittem kiugrok a bőrömből. Ráadásul ilyen szép köntösben! Tudtam, hogy kelleni fog, csak sajna végül a könyvfesztre nem jutottam ki, de "megszánt" barátnőm látva kínjaimat és kölcsön adta, még mielőtt ő kiolvasta volna. Az első meglepetés akkor ért, mikor a kezembe fogtam és megláttam, hogy milyen rövid könyvecskéről van szó. De nem ez volt az utolsó meglepetés, amit okozott, az olvasás közben ért még egy pár.

Elég lassan indul be a sztori - mondom ezt úgy is, hogy ilyen rövid könyvről van szó - olyan angolos stílusban van tálalva a történet, nincs elsietve semmi, amit egyáltalán nem bántam. Igazából az olvasás alatt végig meg voltam róla győződve, hogy brit szerző munkájának gyümölcsét élvezem ki, majd jól meglepődtem mikor láttam, hogy nem így van. Bizony, újabb meglepetés. Nagyon egyedi a világa és a mágiarendszere ennek a regénynek, amiről szívesen olvastam volna sokkal többet is. Lényegében minden ember által teremtett anyaghoz hozzáköthetik magukat a mágusok és ezt követően csak ezzel tudnak varázsolni. Ennek értelmében beszélhetünk fém-, üveg-, plasztik- és még gumimágusokról is, valamint a legkevésbé kedvelt ágról a papírmágiáról. Főhősnőnkre akaratán kívül kényszerítik rá, hogy papírmágiát tanuljon, mivel annyira nem népszerű hivatás, hogy senki sem ezt választja, viszont az egyensúlyt - ez nem volt világos mitől egyensúly, ha olyan kevés papírmágus van. Ez nem egyensúly, egyszerűen csak nem akarják, hogy kihaljon ez az ág - fent kell tartani. Így kerül Ceony Thane mágus otthonába, mint a tanonca és vonakodva, de iszonyat gyorsan bepillantást nyer a rejtelmeibe. Komolyan iszonyat gyorsan, lényegében semmi nehézség nincs felvázolva a tanulási folyamatban, ami kicsit furcsa volt.

Igazat megvallva kissé becsapós a fülszöveg ezzel kapcsolatban, mert alapvetően semmi elképesztő nincs ebben a mágiában, sőt szerintem továbbra se egy erős mágia - bár a végén volt egy kis csavar - de ennek ellenére elvarázsolt. Főleg az a rész, mikor életre keltette Ceony a papírra írt történetet. Milyen jó lenne már egy könyvmolynak ez a képesség? Persze most is életre kel a fejedben a sztori, de ha meg is tudnád jeleníteni, mint egy illúziót? Mindenképp kell nekem ilyen képesség! A következő meglepetés számomra az volt, hogy a könyv nagyrésze miről is szólt. Én teljesen másra számítottam. Viszont el kell ismernem nagyon ötletes volt a módszer, amit felvázolt az írónő, nem találkoztam még ennyire újszerű módszerrel a múlt és en block egy személy bemutatásához. Bár azért helyenként elgondolkoztam rajta, hogy elküldök neki egy anatómia könyvet, csak hogy párszor még nézze már át.

A könyv felénél azért úgy leesett a legnagyobb meglepetés: ez lényegében egy romantikus történet, ráadásul az ártatlanabb fajtából. Aranyos volt, de nem erre számítottam és azt hittem, hogy a fantasy része lesz az előtérben és egy ilyen ötletes háttérvilággal igazából kár is volt ezt veszni hagyni. A sztori ennél fogva meglehetősen kiszámítható volt ezután, nyílegyenesen tartottunk a vég felé, nem volt semmi összetett történés benne. És azt kell mondjam kissé csalódott vagyok miatta. Nem rossz könyv ez, de én többet vártam. Ez persze már a személyes problémám, valószínűleg az is közrejátszik, hogy milyen könyveket olvastam mostanában, mert azokhoz képest ez egy lágy, frissítő tavaszi szellő volt. Jól esett, de semmi több. 


Ha a szokásos sablon dolgokra vágysz olvasás közben, akkor nem ajánlom ezt a könyvet. Ha viszont szeretnél egy kis újdonságot, egy egyedi háttérvilágba ágyazott aranyos romantikus történetet, akkor érdemes lehet vele kacérkodni. 

*Nem tudok elmenni mellette szó nélkül, hogy mennyire képtelenség volt ezt a könyvet olvasni. Olyan vékony volt, de így is úgy össze voltak fűzve a lapok, hogy alig bírtam kinyitni, hogy ne sérüljön közben, a gerinc közelében lévő szavakat meg művészet volt kisilabizálni, ha nem akartam megtörni a gerincét.*

❆❆❆❆❆❆❆❆❆❆
4/5

Eredeti borító
Borító: 5/5 - bűbájos
Történet: 4/5
Megvalósítás: 4/5 
Karakterek: 4/5

Kiadó: GABO
Kiadás éve: 2017
Oldalszám: 240.o.
Fordító: Márton Zsófia
Műfaj: fantasy (YA)
Eredeti címe: The Paper Magician
Goodreads-es átlag: 3.63
Molyos átlag: - még nincs elég csillagozás hozzá
A képek a Pinterestről származnak
A sorozat részei megtekinthetőek a Könyvek - Olvasmányok fül alatt. 


>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése