In borítómánia

Borítómánia | Megtévesztő külső

Mind tisztában vagyunk vele, hogy a könyv eladásánál nagyon fontos szerepet játszik a borító, legalábbis a legtöbb olvasónál, ezért odafigyelnek rá a kiadók, hogy figyelemfelkeltő legyen. Azonban néha megtörténik, hogy valami félrecsúszik és kissé megtévesztő külsőt kapnak könyvek és teljesen más sztorit sejtet, mint amit takar. Nem egyszer volt már, hogy értetlenül pislogva próbáltam megfejteni, hogy vajon milyen koncepció alapján készült el a borító az adott történethez.

Egészen pár nappal ezelőttig én szentül meg voltam róla győződve, hogy ez egy krimi/thriller műfajt gyarapító regény. Aztán mikor elolvastam a fülszöveget és láttam, hogy ez egy romantikus NA regény, akkor nem kis meglepetés ért. Vagy csak én nem asszociálok erről a borítóról a romantikára?

Ez a regény is a romantikus műfajba tartozik, de mikor először láttam anno a Libri megjelenései között, valamiért Auschwitz képe lebegett a szemem előtt. Vagy bármi hasonló téma. Ha megköveznek se mondtam volna rá, hogy ez bizony egy romantikus sztori. Jó mondjuk a sötétebb fajtából. Meg ha jobban megnézed egy pár keze van rajta, na de a cím és a színvilága kissé megvezetett.

Na jó, eleve nem egy szépség ez a borító, de most komolyan. Jelentkezzen már az, aki ebből egy idegen fajok közti háborús sci-fire gondol!

Gyönyörű ez a borító, de annyira nem illik Moning könyvéhez és világához. Én valami YA könyvre tippelnék ez alapján, ami nem is állhatna messzebb a valóságtól.

Meséljetek, titeket vezetett már félre könyvborító?



>

Related Articles

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése